דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


באושר ועושר.... 

מאת    [ 28/02/2012 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 2278 פעמים ]

באירועים רבים אנחנו מאחלים לחברים ולמשפחה באושר ובעושר. זאת ברכה מקובלת ושגורה בפי כל.

בימים אלה אני בודקת עם עצמי מה מסתתר מאחורי המילים האלה ואיך אני הופכת את סדר המילים בברכה הזאת והכי מעניין זה התגובות של אנשים לאיחול המסוים הזה.

ובכן, כאשר אני מאחלת "באושר", הברכה מתקבלת בשמחה ובלי סייגים. זה מקובל על כולם. ברגע שאני מוסיפה את המילה "בעושר", אני מתחילה לקבל תגובות ואפילו התנגדויות. "מספיק לי רק האושר, אין לי צורך בעושר'', ותגובות דומות. רק לפני ימים אחדים, כשאמרתי זאת למישהו שפגשתי כי רציתי לשמח אותו, הוא ממש דחה את הברכה בשתי ידיים ואמר במפורש שהוא מסתפק "באושר" בלבד.

התחלתי לכתוב ברכות שבהם הפכתי את סדר המילים וזה הגביר עוד יותר את התגובות. התחלתי לכתוב "בעושר ואושר" ואני נתקלת ממש בהתנגדויות. אנשים לא מוכנים לקבל את המילה "עושר" כברכה. במקרה הטוב הם רק חושבים שזה מיותר ובמקרה היותר גרוע הם אפילו חושבים שזאת בכלל לא ברכה. ואני תוהה ביני לבין עצמי, על אלו אמונות גדלנו. מה גורם לכל כך הרבה אנשים להירתע מעושר? למה אושר זה בסדר ועושר לא טוב.

אושר כנראה הוא מצב שכל אחד רוצה בו ומוכן להודות בכך בגלוי. וגם על המצב הזה אני מוצאת שאנשים שמים הרבה סייגים: אהיה מאושר כאשר אסיים את הלימודים, אהיה מאושר כאשר יהיה לי בית, אהיה מאושר כאשר הילדים שלי יתחתנו, אהיה מאושר כאשר אוריד 20 ק"ג ממשקלי, ועוד ועוד. ונדמה לי שמרוב תנאים שאנחנו שמים לאושר, לא מגיעים אליו אף פעם. כי בעיני להיות מאושר זה כאן ועכשיו. בדרך. כן, להיות מאושר בזמן הלימודים, להיות מאושר גם כאשר אני גר בבית לא שלי, בלי שהורדתי את הק"ג שאני רוצה להשיל וגם אם הילדים שלי עדיין לא התחתנו ולא הביאו "לי" נכדים.

בעצם, זה אומר שאנשים רוצים להיות מאושרים, אבל התנאים שהם מציבים מרחיקים מהם את האושר. ועם המילה "עושר" המצב עוד יותר מסובך. כי הרבה אומרים: כשאהיה מאושר, אני מסכים גם לקבל "עושר". אבל אם שמים כל כך הרבה תנאים לאושר ולא מגיעים אליו אף פעם, אז בעצם אי אפשר להגיע גם לעושר אף פעם. עושר הוא בעצם הרבה כסף ובגלל דעות קדומות וערכים חברתיים ומסרים סמויים ולא סמויים הרבה מאמינים שכסף זה דבר "מלוכלך" ובושה בכלל להצהיר שאני רוצה הרבה כסף.

אז אולי אפשר לעשות את החיים קצת יותר קלים? אולי אפשר להחליט להיות מאושרים כבר עכשיו? בלי קשר למזג האויר, למשקל, לבית, או לכל גורם חיצוני אחר? פשוט להיות מאושרים כי כך נחליט? ואז כל מי שאומר שיהיה מוכן להיות עשיר כשיהיה גם מאושר, תהיה לו הלגיטימציה גם להיות עשיר.

עושר כשלעצמו הוא דבר מצויין, גם אם הוא לא המטרה אלא האמצעי. כי בזכות העושר אנחנו יכולים לעשות לעצמנו את החיים הרבה יותר קלים ונוחים. כי העושר לא יביא עמו אושר. העושר פשוט יעזור לנו להגיע למטרות רבות שאנחנו רוצים להגיע אליהן, ביתר קלות וביתר מהירות. איזה כיף זה יכול להיות, להחליט כבר מהיום להיות מאושר וכבר מהיום לפעול להגדלת העושר! בלי דחיות ובלי תירוצים.

אני כבר החלטתי – אני מאושרת כבר היום וגם את העושר אני מקבלת בברכה כבר היום. גם וגם, יד ביד. ויש מספיק לכולם.

מי מצטרף אלי?

 

בהצלחה בדרך שלך לניהול נבון של הכסף שלך וליציאה מהמינוס לתמיד! לטיפים בחינם לניהול נבון של כלכלת המשפחה ללחוץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב