דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחסום כותבים - מה עושים עם זה? 

מאת    [ 28/02/2012 ]

מילים במאמר: 919   [ נצפה 3993 פעמים ]

כרגיל – הכל התחיל מפנייה שקיבלתי באתר מאמרים:

"מיכל, שלום

אני לומדת שיווק תוכניות שותפים כבר המון זמן ואני יודעת המון דברים אבל כשאני צריכה לנסח מאמר מסודר אני לא מצליחה..

אני מנסה לחלק את זה ל6 פסקאות מסודר ראשונה מבוא 2-5 נושאים שונים והאחרון סיכום. אני מודעת לזה אני מאוד אוהבת לכתוב ככה בספונטניות בלי לנסות לדייק ולהיות כבולה לחוקים וגם הכל אצלי יוצא מבולגן.
אני ממש אודה לכם אם תעלו באתר או בפייסבוק עצות וטיפים איך לפרוץ את המחסום הרגשי הזה. כי אני - לא יודעת. אני לא מצליחה להיכנס לחוקים ולכללים של מאמר מסודר ושכל פסקה תתמקד בדבר אחד, ומאיפה אני יכולה למצוא חומר.. כלומר- יש לי המון רעיונות אבל הם לא מסודרים לא מאורגנים.

בכל אופן איך מחלקים לפסקאות, מה הקשר שצריך להיות בין הפסקאות ואם אין לי נושאים ל3 פסקאות שונות אלא רק לפסקה אחת.
תודה,

מ.”

 

"מחסום כותבים"... חשבתי לעצמי. זה קורה להמון אנשים, ואני באופן אישי ליוויתי כבר לא מעט כאלה בשלבים הראשונים של כתיבת המאמרים שלהם, והגיע הזמן לכתוב על הנושא מאמר.

נתחיל בוידוי קטן: גם לי יש מחסום כותבים.

כבר 10 שנים אני רוצה לכתוב ספר, ולא יודעת מאיפה להתחיל. הקלות הרבה בה אני כותבת מאמרים, כאילו נעלמת כשאני מגיעה למשימה כל כך גדולה, ואם תוסיפו על כך את העובדה שאני קוראת הרבה מאוד ספרים, תגיעו לשיתוק. כלומר – איך אפשר בכלל לכתוב ספר, אחרי שקראת את "על העיוורון" או "100 שנים של בדידות", או אפילו את "סיפורי ניו יורק" שנראה כל כך נגיש וקל?

ומהשיתוק הזה – אני ממשיכה למאמרים שנובעים מהמקלדת שלי חדשות לבקרים. איך יכול להתקיים כזה ניגוד באשה אחת – שמצד אחד לא מצליחה לכתוב את הפסקה הראשונה של הספר שלה, ומצד שני כותבת בממוצע שני מאמרים בשבוע?

התשובה פשוטה: במאמרים – זה פשוט קל יותר. מתבקש יותר. החומרים נמצאים בסביבה הקרובה שלכם, וכל שעליכם לעשות הוא לארגן אותם לראשי פרקים ולהפוך לסדרות של מאמרים.

 

איך מתחילים – איתור הנושא למאמר הראשון שלכם

אם מעולם לא כתבתם מאמרים, מתחילים מהתחלה. מהיסודות. חושבים על התחום שלכם והעקרונות שמרכיבים אותו, ומכסים אותם - ראשית במאמר אחד כולל, ולאחר מכן במאמר אחד לכל תת נושא. מיד אמשיך לדרך כתיבת המאמר הראשון, אבל בינתיים דוגמא:

אם אתם עוסקים למשל באימון ספורט אישי – המאמר הראשון שלכם צריך להקרא "מאמן אישי – מהו?” ולפרט את היתרונות שבאימון עם מאמן ספורט אישי.

אם אתם עוסקים למשל בטיפול בשיטת הפסיכו-דרמה, המאמר הראשון שלכם צריך להיות "מהי פסיכודרמה?”.

 

הבניית מאמר

כשאני כותבת - נושא המאמר הוא החלק הכי קשה. אחרי שיש לי נושא, המאמר נכתב כמעט מעצמו, אבל לא תמיד זה היה כך. בתחילת הדרך, וגם היום כאשר אני כותבת על נושאים מורכבים – אני מתחילה עם דף ועט. הדף יושב ליד המקלדת שלי, וסופג רעיונות. בכל פעם שעולה בראשי רעיון, אני משרבטת אותו על הדף, ומכניסה אותו למקום הנכון שלו בסדר הדברים. לפעמים צריך גם לעבור דף כדי לסדר את הדברים מחדש, אבל גם מעבר הדף הוא חלק חשוב שמעלה את הרעיונות שלו.

אחרי זמן מה, לפעמים תוך כדי עבודה אחרת, נאספים לדף רעיונות, שחלקם יכולים להיות ראשי פרקים במאמר. לפעמים נאספת גם שורת המסקנה – הדבר החדש שאני מביאה למאמר, שמבטא את ההשקפה שלי על התחום.

כאשר יש בדף מספיק רעיונות (5-6) – אני מתחילה להקליד אותם למסמך, ומחליטה איזה מהם יהפוך לנושא במאמר, ואיזה יכנס תחת נושא, כמשפט רגיל. את שורת המסקנה או התובנה שלי אני משאירה לפסקה האחרונה. כל רעיון שהופך לנושא במאמר – נכתב בצורה מודגשת עם כמה שורות רווח תחתיו, וכשהדף בנוי – נשארה רק עבודת מילוי הפסקאות בתוכן.

אחרי מילוי כל הפסקאות בתוכן וכתיבת פסקאת המסקנה (אגב – אם המאמר קצר וקולע, לא חייב להיות סיכום לדעתי), אני ניגשת לקריאה רציפה של כל המאמר, ותיקון טעויות פיסוק ודקדוק. אני מקדישה גם כמה רגעים להתבוננות במאמר קצת יותר מרחוק, וקביעה האם הוא מחולק בצורה אטרקטיבית לקורא, והאם יש בו הדגשות במקומות הנכונים. כי לאנשים קל יותר לקרוא תוכן עם הדגשות.

וזהו... הסתיים לו המאמר הראשון.

 

ומה אחרי המאמר הראשון – איך מוצאים רעיונות למאמרים חדשים?

אחרי שכתבתם מאמר מבוא כללי על התחום שלכם, מאמרים חדשים יכולים להכתב על ידי פירוק הנישה לתתי נישות, או מתוך נסיון מקצועי.

כך למשל – אם אתם עוסקים בדיני משפחה, המאמר השני שלכם (אחרי "מהי צוואה") צריך להיות "עקרונות חשובים בכתיבת צוואה". אם אתם עוסקים בריפוי בעיסוק – המאמר השני שלכם צריך להיות "הכנה לכתה א'”.

עקרונות כתיבת המאמרים הנוספים שלכם – כמו במאמר הראשון: רעיונות, גיבוש וכתיבה.

אם נגמרו לכם הרעיונות הכלליים, המשיכו לנסיון המקצועי שלכם. בשגרת היום יום שלכם - חשבו על כל מקרה בו אתם מטפלים, והאם הוא יכול להוות נושא למאמר. גירושין עם ילדים קטנים, הסכם לפני נישואין במקרה של הפרש גילאים גדול, כל אחד מאלה יכול להיות נושא נפלא למאמר, ויש עוד הרבה.

 

בהצלחה!

מיכל

מיכל מורנו הנה מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב