דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עמדת צילום והרשת החברתית 

מאת    [ 28/02/2012 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 2476 פעמים ]

בשנים האחרונות נכנסה לחיינו הרשת החברתית ושינתה ללא היכר את דפוסי השיתוף והתקשורת החברתית.

במאמר זה אסקור את התפתחות עמדת הצילום כתוצאה משינוי דפוסי השיתוף של תמונות מהאירועים החשובים בחיינו כגון חתונות ובת מצווה.

 

לפני מספר שבועות הכריזה חברת kodak על פשיטת רגל. מאורע זה סימן את סופה של פלטפורמת הצילום המסורתי והכריז על היורש החדש הצילום הדיגיטלי. שינוי זה לא חל ביום אחד אבל התפתחותן של הרשתות החברתיות והטלפונים החכמים האיצה את תהליך המעבר לפלטפורמת הצילום החדש.

הטלפונים החכמים מאפשרים לנו ליצור צילום חדש בכל מצב ועמדה ואילו הרשתות החברתיות מאפשרות לנו לשתף את הצילום כמעט מכל עמדה בעלת חיבור לרשת האינטרנט. אט אט ירד הצורך בפיתוח תמונות כיוון שכיום אין לנו יותר צורך בהן. תמונה שצולמה לפני מספר דקות יכולה להגיע מעמדת צילום אחת אל מאות אנשים בתוך שניות ולכן פיתוח התמונות שתפקידן המרכזי היה האפשרות לחלוק את הזיכרונות והאירועים בחיינו עם אנשים אחרים הפסיק להתקיים.

בתוך העולם הדיגטלי של רשתות חברתיות ושיתוף מהיר נשאר תא צילום אחד שעד היום לא הושפע מהשינוי והוא תחום צילום האירועים עם דגש על אירועים חד פעמיים כגון חתונה או בתבר מצווה. מסתבר שלאנשים עדיין חשובה התמונה המודפסת בכל הקשור לאירועים החשובים בחייהם. יתכן שצורך זה נשאר איתנו בעקבות ההערכה שעדיין קיימת אצל אילו שזוכרים את החוויה שבדיפדוף באלבומי התמונות הישנים שכמעט תמיד צולמו באירועי משפחה וחברה.

בשונה מצילומי האלבומים הישנים שרובן היו מוקפדות, התמונות שאנו משתפים כיום ברשת החברתית לובשות גוון ספונטני יותר ומתעדות אירועים מעמדת צילום חופשית ומשוחררת יותר. יתכן שבעבר לא היינו מצלמים את הישבה בבית הקפה או בביתן השקוף שסמוך לרחבת הריקודים אבל האפשרות לצלם תמונות ללא הגבלה נותן לנו את החופשיות לעשות זאת.

כשמתיחסים לאחרון תא הצילום המסורתי שנשאר בתוך רבבות תאי הצילום הדיגיטלי אפשר לראות בבירור כיצד באה לידי ביטוי החשיבות הרבה שיש לנו להדפסת תמונות מהחתונה או הברבת המצווה. ארועים אילו נשארו חסינים מהצילום הדיגטלי הספונטני יותר אבל יחד עם זאת נשארו עם תיעוד מבויים ומוקפד שפחות מתאים לרוח התקופה.

לאחרונה נכנסה פלטפורמה חדשה לצילום בחתונות ואירועים משפחתיים , הבולטת שבהן היא "עמדת צילום לאירועים" שמתעדת את החוויות מהאירוע מזווית חופשית וספונטנית שמתאימה יותר לצילומים הדיגיטלים שתיארנו. למעשה עמדת הצילום מנסה לשלב בין שתי העולמות ולכן היא גם מדפיסה תמונות מגנטים בפורמט הישן ומצד שני שמה דגש רב על שיתוף מהיר והעברת החוויות מהאירוע מעמדת הצילום בפורמט דיגטלי, שמאפשר שיתוף בלתי מוגבל עם משתתפי האירועים. 

עמדת הצילום למעשה כובשת את תא הצילום האחרון שנשאר בצילום המסורתי ומביאה איתה את המימד החדש שבצילום תמונות מאירועים, שכאמור היו עד היום מתועדות למדי ולא מספיק משוחררות.

ניתן לסכם ולומר שצילום התמונות המסורתי עדיין לא גווע באופן סופי ואנו עדיין רואים חשיבות רבה פיתוח התמונות כאשר מדובר באירועים חשובים בחיינו, הפלטפורמה החדשה של עמדת צילום לאירועים אומנם פותרת את בעיית ההקפדה היתרה שקיימת כיום בתמונות חתונה ובת מצווה וללא ספק גם מתאימה יותר לרוח התקופה אך יחד עם זאת היא אינה מהווה תחליף לתא הצילום האחרון שנשאר.  

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב