דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מניעת תאונות דרכים 

מאת    [ 27/02/2012 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 3886 פעמים ]

מרבית תאונות הדרכים, ויש אומרים, כולן, נגרמות בשל טעות אנוש. הסיבות לתאונות הדרכים הן רבות ומגוונות, כגון: אי עצירה באור אדום או בתמרור עצור, עקיפה באזור מסוכן לעקיפה המסומן בפס לבן, עקיפה במקום שמותר לעקיפה, אך חישוב לא נכון של המרחק מן הרכב הבא ממול, אי שמירת מרחק מהרכב שלפניך, וכמובן – נהיגה במהירות מופרזת, ועוד. בכל המקרים שנמנו לעיל, הגורם הקובע היה שיקול דעתו של הנהג. במקרים הנ"ל שיקול דעת לקוי גרם לתאונה.

 

פעמים רבות הגורמים לתאונות הדרכים הם רכב מקולקל, כגון: רכב שבלמיו אינם מתפקדים כראוי, או היות הנהג בלתי כשיר לנהיגה, שיכור או מסומם או שניהם. גם כאן, הגורם המכריע בתאונות הדרכים הוא שיקול דעתו של הנהג. הנהג אמור לבדוק, שרכבו תקין בכל עת שהוא יוצא אל הכביש, בעיקר בעונת החורף, כמו כן עליו להפעיל שיקול דעת אחראי ולהבין, שנהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול מסכנת חיים, מאחר שמהירות התגובה של הנוהג אינה מהירה כפי שהיא במצב רגיל.

 

נקודה חשובה נוספת בעניין תאונות הדרכים היא, שרק לעיתים נדירות מעורב בתאונת הדרכים נהג אחד ורכב אחד. אף כי תאונות מסוג זה עלולות לקרות, רוב התאונות מתרחשות בין שני רכבים ואפילו יותר, וכן בין רכבים להולכי רגל.

 

למעשה, כאשר אנו מתישבים מאחורי ההגה, אנו אחראים לכל היושבים עמנו ברכב שלנו, אך גם לכל הנוסעים ברכבים האחרים שעל הכביש יחד אתנו, וגם להולכי הרגל הנקרים בדרכנו.

הביטחון המוטעה במשפט "לי זה לא יקרה" מוכיח שוב ושוב, שזה יכול לקרות, לכל אחד.

 

לחלק מאתנו יש נטייה לחשוב, שבהיותנו נהגים מוכשרים ובעלי ניסיון רב, אנו יכולים להיחלץ מכל מצב. הביטחון העצמי של הנהג הישראלי הוא רב, חוש הנימוס שלו הוא דל, והתחושה שיש למהר, להגיע מהר, לעשות הכול מהר, לפעמים על חשבון האחר – גישה זו מסוכנת ביותר כאשר מדובר בנהיגה ברכב.

 

הממסד מנסה להתמודד עם מכת תאונות הדרכים באמצעים חוקיים, באמצעי אכיפה, בקנסות מוגדלים על כל עבירת תנועה, בעיקר על אלה המהוות גורם לתאונות דרכים. עבירות שונות כגון: נסיעה במהירות מופרזת, עקיפה באיזור שאסור לעקיפה, אי מתן זכות קדימה, חציית רמזור באור אדום, שיחה בפלפון תוך כדי נסיעה וכד' - הקנסות על כולן עלו מאוד בשנים האחרונות.

הממסד אף עושה שימוש בכל האמצעים האלקטרוניים המצויים ברשותו, כגון מצלמות, מכמנות בטיחות, מסוקים ועוד.

למרות כל זאת, מספר תאונות הדרכים בישראל בשנים האחרונות לא פחת במידה ניכרת.

 

גם מערכת החינוך הצטרפה למלחמה בתאונות הדרכים. הילדים הצעירים לומדים את כללי ההתנהגות בכבישים, חצייה בטוחה של הדרכים, כללי נסיעה באופניים וכד', ואילו התלמידים הבוגרים יותר יכולים בחלק מבתי הספר ללמוד נהיגה בשנת סיום לימודיהם בתיכון.

אף כי מגמה זו נמשכת כבר כמה שנים, עדיין אנו עדים לתאונות דרכים רבות וקשות.

 

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה חדשה יחסית, המלווה את דרכי ישראל לאורכה ולרוחבה: בני משפחה מקימים אנדרטה צנועה לזכר יקיריהם שנספו בתאונת דרכים, בדיוק לצד הכביש במקום שבו התרחשה התאונה. רובנו חולפים על פני אנדרטאות אלה מבלי להוריד את הרגל מהגז, וגם אם המראה שלהן נחרת לזמן קצר בזיכרוננו, אנו ממהרים לשכוח.

 

מסקנה: תאונות דרכים נגרמות בגללנו, ורק בגללנו. הכביש והנוסעים בו הם באחריותינו, בין אם אלה הנוסעים עמנו ברכב, ובין אם אלה הנוסעים ברכבים אחרים, או הולכי הרגל.

 

אם לא הצלחתם למנוע תאונות דרכים, ונקלעתם להיות מעורבים בתאונה, מומלץ מאוד להתיעץ עם עורך דין תאונות דרכים, כדי לטפל בעניין בצורה הטובה ביותר.

כפרי קהן - ישעיה הוא משרד עורכי דין המתמחים בתחום תאונות דרכים, תאונות עבודה ורשלנות רפואית. צרו איתנו קשר לייעוץ ללא התחייבות! 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב