דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך יכול גבר לנטוש את משפחות לאנחות, ועוד להזיק להם בתביעת ענק נגד אשתו? 

מאת    [ 27/02/2012 ]

מילים במאמר: 614   [ נצפה 1613 פעמים ]

 

האומנם אדם שעזב את משפחתו (אחד מהם נכה וזקוק לטיפולים רבים ויקרים), הקים משפחה חדשה כשהוא עדיין נשוי לאשת חיקו ומעולם לא נתן לאשתו אפילו שקל עבור הילדים שלו יכול פשוט להתנער מכל פשעיו כלפי משפחתו ועוד לקבל על זה הרבה כסף?

תתפלאו לשמוע שכן, ולא רק זה, אלא גם שאיש זה תובע את אשתו בנפרד במאות אלפי שקלים על עוגמת נפש כתוצאה מסירובה לתת לו גט (סירוב ששורשיו נעוצים בכך שאינו משלם מזונות ואינו מוכן להבטיח את עתידה, כנדרש) – והוא עלול גם שהוא יצליח. תביעתו התקבלה בבית המשפט ואף אושרה, וכעת מצפים למשפט.

תחילת הסיפור היא בתחילת שנות השבעים אבל את הסוף עוד לא רואים. בני הזוג התחתנו בשנת 1965. כל השנים לאחר מכן הגבר התמיד בלימודיו ובעבודתו ותוגמל בהתאם, כשבמסגרת עבודתו ולימודיו הזוג נאלץ להתגורר בכמה מקומות שונים, בישראל וגם באירופה. האשה, שהחלה ללמוד הוראה נאלצה לנטוש את לימודיה כדי ללוות את בעלה ממקום למקום, ואכן לתקופה קצרה אפשר היה לחשוב שההקרבה שלה היתה מוצדקת – מאחר ובן זוגה טיפס בסולם הדרגות, הרוויח משכורת נאה ואילו אשתו נותרה בבית וגידלה את שלושת ילדיהם, שאחד מהם נולד נכה והיה צורך לטפל בו במגוון טיפולים שגזלו את כל זמנה, כך שלא היה בכלל מה לדבר על לחזור ללימודים או לעבוד גם אם היתה רוצה זאת. בערך בתקופה זו החליט הבעל לנטוש את אשתו לטובת בחורה שהכיר בעבודה, עזב את הבית, עבר להתגורר עם האשה השנייה ואף הוליד אתה ילד משותף.

האשה שנקלעה למצב בומצאה את עצמה בודדה ומגדלת כחד הורית שלושה ילדים צעירים החלה להידרדר לדיכאון. החשבונות הביתיים העצומים, לרבות הטיפולים היקרים שנדרשה לממן עבור בנה הנכה השאירו אותה מרוששת. בינתיים בעלה בנפרד, שחי לו חיים של כיף עם בת זוגו החדשה ועם תינוקם החדש, דרש ממנה גט. האשה, שמרגע שעזב את הבית לא קיבלה ממנו שקל אחד ונאלצה לממן ממקורותיה הדלים את כל הוצאותיה ואת הוצאות ילדיה, לרבות הוצאותיו של בנה הנכה מכספה שלה ומטובות שקיבלה מבני משפחתה, לא הסכימה לתת לו גט, עד שלא יסדיר את חובותיו כלפיה: החובות הכספיים שלו אליה בעבר (כל השנים שבהן לא שילם דמי מזונות עבור ילדיו וכו) וכן החובות העתידיים שלו כלפיה (אחוז מסוים מהפנסיה העתידית שלו, הסדר כספי במקרה של פטירתו ועוד, מהסיבה שבת זוגו המוכרת כידועה בציבור שלו זכאית לאותן זכויות כמו אשתו החוקית). הגבר שלא הסכים להגיע להסדר כספי עם אשתו בנפרד, ולא התכוון לקיים את חובותיו כלפיה גם לא ברמה הבסיסית של דאגה כלכלית לכיסוי צרכיהם, לא הסכים לסידור זה, וכך נותר מסורב גט במשך עשרות שנים.

יצוין שבכל השנים בהן הגבר חי ברווחה כלכלית ניכרת עם בת זוגו והילד המשותף, האשה נותרה לבד ולא יכלה להקים בית מחדש, מחשש לידת ילד ממזר. מעבר לכך, היא התרוששה עד כדי מצב של עוני אמיתי, והפכה להיות חולה ותשושה מרוב צער ויגון על חייה הקשים. בעוד ילדו של בן זוגה נהנה בדירה מרווחת וטס לבלות את חופשותיו בחול, נאלצו שלושת ילדיו הראשונים להתקיים מארוחות צדקה.

עכשיו הגבר, שמנסה להשיג גט כבר שנים מבלי להצטרך לשלם את הכספים אותם הוא חייב לשלם, תובע את אשתו-בנפרד על סכום של מאתיים אלף ש"ח, פיצוי לדבריו על עוגמת הנפש שנגרמת לו עקב סירובה להתגרש ממנה. הסכום הזה מגיע אחרי שנים ארוכות של התדיינויות בין ערכאות שונות, בית משפט לענייני משפחה, ובית דין רבני (שחייב את האשה להתגרש). בית המשפט, בהרכב של שלושה שופטים, סירב לקבל את התביעה, האיש הגיש ערעור, והערעור התקבל. כעת מחכים לתוצאות המשפט, ולמסקנות צוות השופטים. לא מן הנמנע שבסופו של דבר האשה תהיה מחויבת לתת לבעלה בנפרד גט, ולו רק כדי להימנע מתשלום עצום ובלתי נגיש עבורה, מה שישלים בסופו של תהליך אקורד סיום עצוב למדי, שניתן היה מן הסתם למנוע אם היתה מלווה, מלכתחילה, בסיוע משפטי ממוקד ומקצועי יותר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב