דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד תוכלו להבין את עצמכם טוב יותר דרך המשפחה שלכם? 

מאת    [ 27/02/2012 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2206 פעמים ]

כיצד תוכלו להבין את עצמכם טוב יותר דרך המשפחה שלכם? 

 

 

אבא ואמא - אפיונים ברורים

 

בחלק לא מבוטל של המשפחות להורים יש אפיונים שונים ולעיתים הפוכים לגמרי האחד מהשני. בדרך כלל, אחד מההורים הוא הדמות היציבה, הסופגת, המכילה והסבלנית.

 

ואילו ההורה השני הוא היותר יצירתי, קפריזי, בלתי צפוי ונתון לשינויים. לעיתים, ההבדלים הללו הם קטנים ופחות מורגשים אך במקרים רבים הפערים בין ההורים הם גדולים מאוד והזהות של כל הורה היא מאוד שונה ומובחנת מההורה השני. 

 

 

 

על פי רוב, הילדים בוחרים דמות הורה אחת להזדהות איתה

 

כפי שקורה, מרבית הילדים בוחרים דמות הורית אחת להזדהות איתה בצורה משמעותית. לדוגמה, ילד יכול להזדהות עם אבא שלו או עם אימא שלו וההזדהות הזו תשליך על כל חייו הבוגרים.

 

משמעות ההזדהות היא הפנמת התכונות והגישה, האידיאולוגיה והשקפת העולם של אחד ההורים - וכתוצאה מכך בחירת התנהגות ומסלול חיים הדומה מאוד לאותו ההורה, בין במודע ובין שלא במודע.    

 

 

 

להזדהות עם ההורה המשמעותי ישנה השלכה על כל החיים

 

למשל, ילד שמזדהה עם ההורה "היציב" יהיה בעצמו אדם יציב וממוקד. ניתן לצפות מראש את מסלול חייו כבר מגיל צעיר: הוא יתחתן בגיל מוקדם, הוא ימצא את זהותו המקצועית ויגבש אותב במהירות, גישתו הבסיסית לחיים תהיה שמרנית, הוא יתמיד במערכות לימוד ועבודה, הוא יתאים את עצמו לדרישות החברתיות ויקפיד על חיים מקצועיים יציבים ומקובלים.

 

לעומת זאת, ילד שמזדהה עם ההורה "הלא יציב" והבלתי צפוי יחיה חיים שונים בתכלית, למרות שהוא חי באותו הבית, עם אותם ההורים ובבית גידול דומה. בגלל שההזדהות שלו היא שונה הוא יתקשה להתאים את עצמו למסגרות לימודיות ותעסוקתיות, הוא ירבה לבצע שינויים ומהפכים בחייו, הוא עלול להתחתן בגיל מאוחר או לעבור פרידות וגירושין תכופים, אורח חייו לא יהיה יציב או מקובל והוא ייתפס כמי שהלך בדרכים מרדניות, מתריסות ואף עקלקלות.

 

 

 

ניתן לשנות הזדהות

 

מסלול החיים של מרבית בני האדם נקבע למעשה על פי ההזדהות שלהם עם אחד מההורים: היציב או הבלתי צפוי. הגורל, הבחירות, השקפת העולם ופרשנות המציאות - הכל נקבעים על פי אותה הזדהות ראשונית.

 

אלא, שהזדהות מעין זו ניתנת לשינוי, כי בסופו של דבר היא אינה מולדת אלא היא תוצאה של בחירה מוקדמת בשנים הראשונות של החיים. מי שרוצה לשנות את נסיבות חייו יכול לבחור לשנות את ההזדהות הראשונית שלו ולבחור במודלים חדשים ואחרים כדי להביא לשיפור בחיים שלו.

 

 

וטיפ לסיום: העובדה שאדם מזוהה עם אחד ההורים אינה אומרת שכל חייו הוא חייב לחיות באותה הצורה ועל פי אותו מודל חיים. אדם יכול לשנות את בסיס ההזדהות שלו, וכתוצאה מכך לחיות חיים שונים בתכלית על פי פרשנות שונה ומערכת אמונות אחרת.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב