דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חרמונית לא רק לחרמון 

מאת    [ 26/02/2012 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 2850 פעמים ]

במדרג סמלי הסטטוס של הצבא הסדיר ושל כוחות המילואים של צה"ל, לצד רובים מסוגים מסויימים, נעלים צבאיות קלות ועוד, במקום של כבוד ניצבת לה החרמונית. נדיר למצוא חייל ששירת באזור הצפון או הדרום (לרוב קרבי, אבל לא רק) שלא עשה שימוש לפחות פעם אחת בחרמונית במהלך שירותו הצבאי. ייתכן כי החרמונית הרוויחה את מעמדה כפריט צה"לי מבוקש במיוחד עקב העובדה שהיתה שימושית במיוחד בקרב חיילים קרביים ביחידות מובחרות ובראש ובראשונה בקרב יחידת המילואים של האלפיניסטים של פיקוד הצפון שמטרתה לחימה בתנאי קור קיצוניים ובשלג.

חרמונית היא בעצם סרבל ארוך, עבה ומבודד מקור, המכסה את הגוף מהצוואר ועד הנעליים (עם כובע שרבים מהמפקדים אוסרים  על לבישתו כדי למנוע ירידה בשמיעה של הפקודות בזמן אמת ובזמן האימונים) ומיועד ללבישה מעל המדים הצבאיים. חרמונית צבאית קלאסית היא בעלת רוכסן המגיע עד מתחת למפשעה כדי לאפשר לחייל לעשות את צרכיו מבלי להוריד אותה וכאמור היא נועדה לשמש לבידוד מהקור בשמירות ופעילות מבצעית של צה"ל באזורים קרים כגון גבול הצפון, הדרום וכמובן שבהר החרמון שממנו קיבלה החרמונית את שמה. לצד יתרונותיה הרבים של החרמונית  לחיילים, לחרמונית הקלאסית היו גם נקודות תורפה כגון העובדה שהיא יקרה, נטולת פתחי אוורור וכן העובדה שחרמונית היא פריט לבוש יחסית מגושם ולכן מקשה על לבישתה בזמן פעילות מבצעית פיזית. נקודת תורפה נוספת היא העובדה שלמרות שהיא מבודדת היטב מהקור, חרמונית קלאסית אינה עשויה מבדים המבודדים ממים ומשלג ולכן במקרים רבים ישנו צורך על ידי החייל, בשימוש בחליפת סערה צבאית , מעל החרמונית (חליפת סערה עשויה מבד דוחה מים ושלג, איך אינה מחממת בפני עצמה).

בדומה לפריטים רבים שהחלו את דרכם בצה"ל לראשונה, גם החרמונית עשתה את דרכה אל מחוץ לגבולות הצבא, היישר אל האזרחות כאשר התברר כי היא יכולה לעזור ולשמש גם אנשים אחרים שאינם חיילים, כגון אנשים העובדים או מטיילים באזורים קרים ובתנאי סערות (טכנאי תחזוקה, שליחים על אופנוע, מטיילים בשטח וכדומה). כפי שקרה במקרים רבים של פריטים צבאיים, יציאת החרמונית אל האזרחות הובילה לשדרוגה שכן בניגוד לצה"ל, לחברות האזרחיות ישנו תקציב המאפשר להם לשפר ולשדרג את נקודות התורפה של החרמונית הצבאית (עד כדי כך שאפילו בצה"ל משתמשים בניסיון ובנתוני המכירות שנצבר ע"י החברות האזרחיות כדי לבחון מה עובד או לא עובד עבור הלובש, מהם הצרכים של הלקוחות וכיצד ניתן לשדרג ולשפר את החרמונית על מנת להשיג נוחות ותוצאות מקסימליות). כיום ניתן להשיג חרמונית אזרחית משודרגת מיצרנים שונים בטווח מחירים רחב ונוח לכל כיס, עם שיפורים ושדרוגים שונים כגון שימוש בבדים המבודדים גם מגשם ושלג, תפרים חזקים וברמה איכותית וגבוהה, שימוש בבדים פנימיים שונים, כגון פוך סינטטי ובדים מתקדמים אחרים ומיוחדים, להשגה של שמירת חום גוף מרבית וכן חרמונית  קלה, נוחה יותר ומגושמת פחות מזו הזכורה לרובנו מהצבא. בנוסף ניתן למצוא חרמונית עם שדרוגים שנועדו להקל אף יותר על הלובש אותה, כגון יכולת לעשות צרכים מבלי לפשוט את החרמונית , רוכסנים במקומות נוספים לפשיטה ולבישה מהירה וכן רוכסנים ואבזמים מפלסטיק ולא מתכת, על מנת למנוע מגע של הגוף עם רוכסן מתכת או אבזם  קר.

רוב היצרנים האזרחים של החרמונית מייצרים אותה במגוון של מידות ( ישנן חרמוניות המגיעות עד מידה של XXXXL) ובצבעים שונים: ירוק זית ( איך לא...), כחול נייבי ושחור.

 

פק"ל - ציוד מקצועי לחייל, למטייל, לצולל ולדייג.
http://www.pakal.co.il/index.php




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב