דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יום האישה הבינלאומי- מחשבות על הוונדרוומן החדשה והעצמה נשית 

מאת    [ 26/02/2012 ]

מילים במאמר: 1236   [ נצפה 2541 פעמים ]

 מחשבות על יום האישה הבינלאומי, הוונדרוומן המודרנית והעצמה נשית

מאת אורלי בר-קימה

ב- 8 במרץ השנה חל חג פורים, ובמקביל באותו היום מציינים בארץ ובעולם בתאריך הזה את יום האישה הבין-לאומי. קצת היסטוריה:  יום זה צוין לראשונה ב-8 למרץ בשנת 1911 באוסטריה, דנמרק, גרמניה ושוויץ, אך למעשה החל עוד הרבה קודם לכן. מקובל לראות את המקור לתאריך ביום 8 במרץ בשנת 1857, כאשר קבוצת נשים, שעבדו במתפרות ובבתי המלאכה לטקסטיל בניו-יורק פתחו בשביתה, ויצאו לרחובות כדי למחות על תנאי העסקתן. בשנת 1913 הצטרפו גם נשות רוסיה לציון  יום האישה הבין לאומי, ובשנת 1914, הפגינו נשים ברחבי אירופה  ביום הזה, גם כדי למחות נגד המלחמה וגם כדי להביע אחווה בין נשים. בחודש דצמבר 1977, הצטרפה האסיפה הכללית של האומות המאוחדות (או"ם) ליוזמה לכינון יום מיוחד זה בכל העולם.  

ואיך זה נוגע לנו היום??

החשיבות של יום זה, הוא שנשים בכל העולם מתאחדות מידי שנה ליום אחד, כדי להביע הזדהות  ולהוקיר את הנשים האמיצות ופורצות הדרך, שיצאו לפני מאה וחמישים שנה למלחמה על זכויותיהן כעובדות וכאזרחיות שוות זכויות. אותן  ואת ממשיכותיהן לאורך השנים, שסללו את הדרך בשביל כולנו. כדי שאנו, הנשים של המאה ה-21 , נוכל לבחור כיצד אנו רוצות לחיות את חיינו, להישאר בבית או לממש קריירה, או לשלב את שניהם. וכדי שאם נבחר בקריירה, תהיה לנו הזכות לעבוד, בתנאים ובשכר שמכבדים אותנו ואת עבודתנו.  וכדי שתהיה לנו הזכות להצביע ולהשפיע על עתידנו ועתיד ילדינו. דברים שכלל לא היו מובנים מאליהם לנשים לפני מאה וחמישים שנה.

העצמה נשית, הפכה בשנים האחרונות למושג חבוט שנהוג לזלזל בו, או להתייחס אליו בציניות, בעיני רבים, אך לא בעיני. אני פוגשת מידי שבוע במפגשים שאני מקיימת, מאות נשים, שחיות בסוג של ג'אגלינג (להטוטנות) מטורף כדי לחיות חיים שלמים ומסופקים, וכדי לאזן בין הבית, המשפחה, הקריירה, בין הרצון לטפח ולטפל בעצמנו, לבין דאגה לאחרים.

לנו כנשים יש סט ענק של "כובעים", או "תפקידים" שאנו רוצות להיות הכי טובות בהם, בתחומים השונים במעגל חיינו, ובצדק, זו זכותנו המולדת, להיות "וונדרוומניות", כך אני מאמינה! השאלה מאיזה סוג ואיזה מחיר אנו משלמות על כך. 

אנו רוצות להיות בנות זוג משקיעניות ורומנטיות, חברות הכי טובות בעולם, בנות מוצלחות, אחיות נהדרות, ואימהות נוכחות ויוצאות מן הכלל, וגם לפתח קריירה/עיסוק שנרוויח ממנו כסף רב, וגם לפתח את עצמנו, וגם למצוא זמן לתחביבים ולספורט ולתזונה נכונה, והכי חשוב – גם לצמוח ולהתפתח אישית ולהביא יותר מהיכולות והכשרונות שלנו לעולם. והחידוש שלי הוא שניתן להיות "וונדר וומן"  אך ללמוד איך לעשות את זה מבלי לשלם על כך מחיר גבוה, בגופנו, בנפשנו או ברוחנו. 

אני יודעת על מה אני מדברת כי אני ומשפחתי שילמנו מחירים כבדים, כשחייתי בתוך מלכודת העכברים הזו, של "הכל יכולה", עד שעשיתי שינוי משמעותי בחיי לפני כשבע שנים. עד אז עבדתי כעיתונאית, מכורה לביפרים וטלפונים 24/7, וחוויתי חוסר איזון מטורף בין הבית לקריירה. לכאורה, כלפי חוץ- הייתי וונדרוומן, ותפקדתי, ולא היתה לי שום סיבה הגיונית לטלטל את חיי, אך היום אני יודעת שהייתי וונדרוומן מהזן הישן, כי שילמתי מחיר כשהגוף שלי קרס, בשלב מסוים, הזוגיות שלי נפגעה, והאימהות שלי היתה לחוצה ולא נוכחת באמת, ובתוכי הרגשתי תחושה של כאוס, ושאיני באמת שולטת בחיי, אלא עסוקה בהשרדות אישית, ומקצועית. למרות שאהבתי את מה שעשיתי והצלחתי, הרגשתי שאני עובדת על אוטומט, שאני קמה בבוקר לעבודה מתוך שגרה וללא תשוקה אמיתית בלב.

בשלב מסוים החלטתי לעזוב הכל, ולצאת ל...כלום. לא ידעתי מה אני הולכת לעשות בשארית חיי, אך היתה בי אמונה (מפתח) חזקה, שמשהו טוב ייצא מזה. והדבר המדהים שגיליתי שכשהסכמתי להיות באי ודאות- (מפתח) לתקופה מסוימת, הוא שדווקא אז צמחו דברים חדשים ונפלאים בחיי, חיבור לייעוד של חיי, שהוביל אותי לכתיבת הספר, וליצירת שיטת המפתחות, בניית ההרצאות, הסדנאות, ואפילו לתוכנית טלוויזיה משלי, ובעיקר למציאת סדר העדיפות הנכון בחיי, חיזוק הזוגיות שלי, ותיקון חווית האימהות שלי, ולתחושת הערך והמשמעות שיש לעשייה שלי, ועל כך אני מודה ומוקירה בכל יום בחיי.

 

ההזמנה שלי לנשים כיום היא להיות- וונדרוומן מזן חדש. גם לממש את עצמנו בכל תחומי המעגל שלנו, ולצמוח ולהתפתח, בכל אחד מה"הכובעים" שלנו, אך לדעת לאזן ביניהם, להתחבר למרכז העוצמה שלנו, לחקור מי אנחנו באמת, מה חשוב לנו באמת, כיצד להקשיב לעצמנו, ולמלא לפני הכל את הצרכים שלנו הפיזיים, הרגשיים והרוחניים, משום שרק אז נוכל לתפקד כ"נשות פלא- כל יכולות" בכל מעגלי חיינו, ורק אז נרגיש שאנו מסופקות, ונתקרב קצת יותר לתחושה החמקמקה הזו, ששמה "אושר".

 

אני בטוחה שהשאלה שעולה לכן היא:  האם זה בכלל אפשרי? גם וגם וגם....וגם?

 

אז יש לי חדשות טובות, וחדשות טובות יותר. החדשות הטובות הן שהתשובה לשאלה היא כן. ואני אומרת זאת בוודאות, לא רק מנסיוני האישי, אלא משום שחקרתי את הנושא במשך כשלש שנים, (ולמעשה ממשיכה לעסוק ולחקור אותו עד היום) כשפגשתי וראיינתי עשרות נשים מופלאות מכל הארץ, שעשו שינויים משמעותיים בחייהם, והצליחו.

 החדשות הטובות יותר, הן, שבתהליך הזה גיליתי גם 12 כלים, שאני מכנה אותם "מפתחות לצמיחה ושינוי", שחזרו על עצמם שוב ושוב בתוך סיפורי ההצלחה ועזרו לי ולאותן נשים, להתמודד עם הקשיים, והנפילות בדרך, להתגבר על האמונות והפחדים בדרך לשינוי, להתחבר לעצמן, לאינטואיציה וללב שלהן, ולפעול ממקום אחר בחייהן- מתוך ליבת העוצמה שלהן, בכל תחום ותחום בחייהן. כחלק ממילוי ייעודי בעולם (עוד אחד מהמפתחות..) אני היום רואה שליחות ללמד ו"לעביר אותם הלאה", לכל אישה שמוכנה ללכת בדרך הזו של למידה, צמיחה ומודעות.  

 

וכדי לעזור לכן לזהות איפה אתן נמצאות ביחס לוונדרוומן מהזן החדש הנה ארבע שאלות שיעזרו לכן להתמקם, שאני שואלת את עצמי בסופו של כל יום:

 

ü    האם חייתי את יומי/חיי מתוך תשוקה?

ü    האם אהבתי והייתי נאהבת?

ü    האם ליומי/חיי היתה משמעות?

ü    מה עשיתי היום למען עצמי ולמען גופי?

אני מזמינה כל אחת מיכן, לשאול את עצמה את השאלות הללו, ואם התשובות שאת מקבלת, אינן מוצאות חן בעיניך, זה הזמן להיפתח לשינוי, וזה אפשרי! כי מה שהביא אותך למקום הנוכחי, הוא סך כל המחשבות, הרגשות והפעולות שלך עד היום. ואם את רוצה להיות במקום אחר, בתחום אחד, או בכמה תחומים בחייך- את יכולה ללמוד לעשות דברים...אחרת.

 

מהו החזון/ מתכון שלי להעצמת נשים בעצם?

 

א. קחי השראה מנשים אחרות-  לחבר נשים לנשים אחרות, שהן בדיוק כמותן, שהצליחו לחולל שינוי בחייהן בתחום אחד או במספר תחומים, תוך התגברות על מצבים קשים, אתגרים, פחדים, כאבים, אמונות, כך שיפנימו, שאם אחרות יכלו לעשות זאת, זה אפשרי גם עבורן.

ב. הביני שזה מגיע לך- לעורר נשים למודעות שזו זכותן הטבעית לרצות יותר מהחיים, להביא יותר ממי שהן, ולממש את הרצונות והחלומות שלהן.

ג. הכירי בכך שאת יכולה -  לנטוע זרע בתודעה שלהן, שזה בידיים שלהן, ושהן יכולות לעשות זאת בעצמן, תוך שינוי אמונות מגבילות אם יש בכך צורך.

ד. למדי כלים/מפתחות כיצד לעשות זאת -  ללמד אותן כלים/מפתחות, שיעזרו להן לעשות זאת, שכבר עבדו ושרתו אלפי נשים שהצליחו,  ולהראות להן כיצד הן יכולות ליישם אותם בחייהם, בקלות ובפשטות, כדי לצמוח ולהשתנות לטובה. 

לסיום, אני מאמינה בנשים ובכוח שלהן לשנות את המציאות הפרטית שלהן, ואז במעגלים הולכים ומתרחבים גם את המציאות החיצונית של המשפחה שלהן, הקהילה שלהן, והעולם שלהן. העצמה נשית יוצרת תדר של אחווה נשית אמיתית, שמחברת נשים לנשים, לתמיכה, לנטוורקינג, לשיתופי פעולה, ולעזרה הדדית, ממקום של win-win ,  וזה "המזון" שראוי בעיני להזין נשים באופן כללי, וביום האישה הבינלאומי, במיוחד.

 

אורלי בר-קימה היא  מנטורית להעצמה נשית, עיתונאית ומאמנת נשים לצמיחה ושינוי, מרצה ומנחת סדנאות ומפתחת שיטת "מפתחות לצמיחה ושינוי בחיים", מחברת הספר "להיפתח לשינוי", ומנחה תוכנית טלוויזיה אינטרנטית שבועית ב best tv "החיים הטובים". נשואה, אמא לשלשה בני נפלאים, בת, אחות, חברה, חובבת הליכות בפארק, מתרגלת יוגה, קוראת ספרים נלהבת, מציירת, חיה ואוהבת לגור בתל אביב.  

מתנה בחינם: לנשים שרוצות יותר מהחיים - קורס אינטרנטי מתומצת בן 12 שבועות, של "המפתחות לצמיחה ושינוי",  שכולל תרגילי אימון להבנה ויישום שלהם ביום יום.  בהרשמה חינם  דרך הלינק: 

            http://bit.ly/12keysmatanaאתר הבית: www.barkima.com

 

 

 

 

אורלי בר קימה היא מומחית להעצמה נשית בשיטת "מפתחות לשינוי בחיים" מנטורית ומאמנת נשים לצמיחה ושינוי בחיים, הרצאות וסדנאות העצמה והתפתות אישית, מחברת הספר "להיפתח לשינוי" ומנחת תוכנית רדיו/טלווזיה שבועית ברדיו החיים הטובים "להיפתח לשינוי-זה אפשרי!"  נייד: 050-8383904 www.barkima.com      




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב