דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שחיה: גילוח הגוף 

מאת    [ 24/02/2012 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 4278 פעמים ]

 שחיה:  גילוח הגוף

ע"י אילה קליין,  מצילה מוסמכת ומאמנת שחיה, ווינגייט (2014) וחיים קליין, מציל מוסמך אחראי (בעבר) על שירותי הצלה בחופי MAR DEL PLATA  ו PUNTA DEL ESTE.

שחיינים רבים משוכנעים ששערות הגוף פועלים נגדם בזמן שחיה תחרותית ומגלחים כל השערות שבגופם. מבחינת מדעי מכאניקת הזורמים, לא ברור האם שערות גוף האדם מפריעים במים כי הן מכוונות בצורה אירו-דינמית ואינן יוצרות התנגדות לזרימה אלא להיפך,  השערות "מסדרות" את זרימת המים בקרבת גוף השוחה, מורידים את "מספר ריינולדס" ולכן ייוצרת התנגדות פחותה להתקדמות המים.  מספר ריינולדס הוא ערך בלתי מימדי במכאניקת זורמים הקובע האם זרימת הנוזל - מים במקרה הזה -  תהיה למינרית או טורבולנטית.  מספרי ריינולדס גדול מ 2000  קובע זרימה טורבולנטית ומערבולית,  כאשר מספר ריינולדס  מתחת לערך הגבול של  2000  משקף  זרמה של הנוזל בשכבות מסודרות אירו-דינמית,  המאפשר התקדמות עם הפעלת פחות כוח).  חברות  מסוימות אפילו יוצרות בגדי שחיה מחומרים סינטטיים  עם "שערות"  שמסדרים את קוי הזרימה ויוצרים זרימה יעילה לטובת המתחרה.  יתרון  לבוש בדגי שחיה  עם ששרות סינטטיות כה משמעותית שהם מוגבלים או אסורים בתחרויות.

קיימים חוקים ברורים מתי ואיך מותר לגלח את הגוף. הייתה זו עבירה על חוקים אלה שגרמה לפסילה רטרואקטיבית של תואר של בית ספר תיכון "ברודניק" בארה"ב. התברר ששחיינית אחת התגלחה במקום במקום בביתה או במלון, וזאת למרות שהחוקים קובעים חד משמעית שאסור להתגלח לאחר שהצוות נפגשה ויוצאה לתחרות. 

קיימים חוקי גילוח גם בענפי ספורט אחרים כגון כדורגל, אבל לא ידוע לי  על מקרה בה זוכה בתחרות נפסל לאחר חודשים וזאת בגלל גילוי שהגילוח היה בלתי תקני.  ולמה אסור להתגלח לפני התחרות?  הרי כמה מילימטרים יכול לגדול שער גוף בהפרש של שעה או שעתיים?  וכמה זה משפיע על מהירות השחייה?

זה לא העניין.  החוק מכוון למנוע פציעת העור של השחיין ונוכחות שחיין במים עם פצע פתוח או מדמם. מצד אחד,  קיימים מספר רב של פתוגנים עמידים בריכוזים גבוהים של כלור או  חומר מחטא אחר במים, והם חודרים בוודאות דרך פצע פתוח לגוף השוחה. מצד שיני, פצע מדמם משחרר דם שאולי נגוע באחד המקרו-אורגניזמים הפתוגניים האלה, תוך סיכון בריאותי לכל השוחה בברכיה.  אבל  מעבר לסכנות פחות או יותר התיאורטיות האלה קיימת סכנה מוכחת ומיידית  להדבקה במחלות קשות ביותר דרך שימוש משותף בסכיני גילוח. מחלת האיידס אחת מאלה.  מכאן שחוקי הגילוח באים להגן על בריאות השחיינים  ולא כביכול להבטחת הוגנות ותנאים שווים בתחרות. לדעתי, האגודה האמריקאית פעלה באופן קשוחה מאוד אך נכונה,  ומשמשת דוגמה איך הדברים חייבים להתנהל גם אצלנו.   

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב