דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירה חופשית 

מאת    [ 17/12/2007 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 2825 פעמים ]

בחירה חופשית
הבחירה של כולנו, בין דרך ציונית, ליברלית, חברתית לבין "מדרון חלקלק".
מאת: *שי ברק
17.12.07



אתמול בבקר פורסם כי השר יצחק הרצוג, מוביל מהלך שיאפשר לזוגות חד מיניים לאמץ ילדים בישראל. השר הרצוג, לא הפתיע. מי שמכיר את האיש ופועלו, יודע כי מדובר באיש מעשה, ליברל וכזה שזכויות אדם ושוויון חברתי הם בראש סדר היום שלו. (כמה שרים אתם מכירים שויתרו על תיק התיירות או דומה לטובת משרד הרווחה ?)
קרא/י כתבה של יובל יועז בהארץ. http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/934972.html

הבקר, פירסם יובל יועז ב"הארץ" ידיעה לפיה, יו"ר ש"ס אלי ישי אמר כי תכנית שר הרווחה יצחק הרצוג ליישם מהפכת אימוץ במשפחות חד-מיניות היא "רעיון מטורף שתכליתו לטשטש את חוט השדרה של העם היהודי. קרא/י בהארץ. http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/935370.html

זכויותיהם של זוגות חד מיניים, הם דבר שמובן היום לרובנו, כחברה בישראל. לזוגות חד מיניים, מגיעות זכויות אזרח כפי שמגיע לכל זוג הטרוסקסואלי.

על זכויותיהם של אלה, כתבתי בעבר ואני פועל לקידום הנושא. אבל, לא רק זכויות הזוגות החד מיניים מונחת על הכף. גם לא שאלות דת ומדינה. השאלה היא, באיזו מדינה אנחנו רוצים לחיות - איזה שלטון אנו מבקשים לעצמנו ?

אין לי טענה לשר אלי ישי. הוא מבחינתו, עובד כחלק מהשיטה הנהוגה בש"ס. הוא ומורו ורבו, הרב עובדיה מאמינים, כי אל לנו להעניק זכויות להומו-לסביות. לתפיסתם, מדובר באנשים הראויים להיות מוקצים, או לפחות לקבלת טיפול ב"בעייתם".

מרביתה של החברה הישראלית, אינה הולכת בדרכם של ש"ס ושל הרב עובדיה. גם אלה מבינינו, שהינם דתיים ומסורתיים, אינם נמנים על חסידיו של הרב עובדיה.

בעצם, אנו דנים בשני תהליכים שמתרחשים בשלטון הישראלי, בפוליטיקה הישראלית. התהליך הראשון, עיסוק בזכויות אזרח, במרכז המפה הפוליטית. בעבר, מפלגות כמו רץ ואחריה, מרצ נשאו את דגל המאבק למען הקהילה ההומו-לסבית. כיום, עבר הדגל למפלגה מרכזית, מפלגת העבודה.
בתהליך השני, עקבי יש לומר, הוא השמרנות הרדיקלית של מפלגה כמו ש"ס. זו שמציירת עצמה כמפלגה חברתית אבל, בתנאי שהדרך תואמת את הוראות הרב עובדיה. היום, כמו בעבר, נלחמת ש"ס במתן זכויות שוות להומו-לסביות. מחר מה - כל אחד מאיתנו, שאינו הולך בדרכו של הרב עובדיה, עלול להיפגע. הגם שהנושא חשוב בפני עצמו, לא מדובר רק בזכויות לזוגות חד מיניים. מדובר בסכנה ל"מדרון חלקלק" מסוכן ביותר.

זה לא שאנשי ש"ס אינם אנשים טובים, זה לא שדרכם קלוקלת תמיד. הם פשוט הולכים בדרך, שמסכנת את אופייה של החברה הישראלית, את זכויות האזרח. איננו חיים (למגינת ליבם של אנשי ש"ס) במדינת הלכה. רובה המכריע של החברה הישראלית, מכבדים את הדת ואת מאמיניה. יש יותר מדרך אחת לגישור בין דתיים לחילונים. לא בדת מדובר כאמור, אלא בבחירה בין שתי ברירות, בין שתי דרכים. זו של ש"ס ודומיה וזו שמובילה מפלגה כמו מפלגת העבודה, דרך של תפיסה של פעולה למען החברה בכללותה, לא רק למען בוחריה. דרך של ליברליזם ועשייה דמוקרטית נקייה. זה לא שמפלגת העבודה, מפלגתי, אינה חפה מטעויות בדרך. אבל, הדרך בכללותה, היא, פעולה למען החברה. למען החברה בכללותה.

כאמור, לא רק ההומו-לסביות, הזוגות החד מיניים בסכנה חברתית, מצד ש"ס ומי שיצביע איתה בכנסת. כולנו כחברה בסכנה כזו, זהו "מדרון חלקלק" שראוי לעצור ויפה שעה אחת קודם.

לכשנבוא לקלפי, כאנשים חופשיים, כבוחרים, נוכל לבחור בין הדרכים. בין דרכה של מפלגה ציונית, ליברלית וחברתית כמו העבודה, לבין דרכה השמרנית, רדיקלית של ש"ס. אל לנו לשכוח. מי שלא בוחר מאדיר את כוחן של מפלגות כמו ש"ס.

* האמור במסמך זה, הינו בבחינת דעה פרטית של שי ברק ואינו מטעם מפלגת העבודה, או בשמה.
שי ברק
משפטן ושליח ציבור, חבר מפלגת העבודה
בית דגן טל' 054-2499908
דוא"ל: shai@barak4u.co.il אתר: www.barak4u.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב