דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית ג'אן- הרבה טעם של עוד 

מאת    [ 22/02/2012 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 3131 פעמים ]

 

הכפר הקטן, בית ג'אן שוכן בלב ליבה של שמורת הטבע הר מירון, בסמוך לצפת. בחורף הוא מתכסה בשלג צחור, והתחושה האירופאית רק מתעצמת.

מומלץ להתחיל את הסיור בבית ג'אן בבית הישן, הוא הבית הראשון שהוקם בכפר, בסמוך לבור המים, שהיווה את הסיבה העיקרית להתיישב סביבו. ממנו מתפתלות סמטאות צרות וציוריות, עם בתים מטופחים, מכוסים בגפן ועם שערי ברזל יפים ומעוטרים. בבית ג'אן בולטת היוזמה שנקטו תושביה, לשמר את המסורת, ולשלב אותה בהתפתחות המודרנית. התוצאה היא מפעל בו מופקים מוצרי היגיינה וטיפוח, המבוססים על שמן זית. עקרונות המפעל מתבססים על שילוב של אקולוגיה, רפואה עממית משולבת עם רפואה מודרנית, ותרומה לקהילה. ואכן, רוב נשות הכפר מועסקות במפעל, ואף מקבלות עידוד ולגיטימציה לפתוח עסקים זעירים משלהן.

 

בית ג'אן וצמחי מרפא

סיור במפעל המרשים, מתחיל במרכז המבקרים שלו, שם ניתן לסייר בגינת התבלינים, מהם מפיקים את המוצרים. הביקור מלווה בהסבר על שיטות ריפוי עתיקות, ותיאור ציורי של הרפואה העממית, שסודותיה עוברים מדור לדור.

בכלל, בכל הנוגע לסיפורים, הדרוזים פשוט אלופים. כל שיחה הופכת לשיחה מרתקת מלווה במשלים ופתגמים, כל דעה מלווה בחוכמת חיים ופילוסופיה הנשענת על דת ומסורת, וסיור בכפר, אם הוא בליווי תושב המקום, יהיה מלווה בעצירות רבות כדי לברך לשלום את העוברים ושבים, ולהפליג עימם בשיחה מרתקת.

 

כשגובר הרעב, מציע המקום שפע של מסעדות קסומות ואותנטיות, חלקן במיקום מעולה, המאפשר תצפית מלאה על הר מירון והסביבה, יחד עם המאכלים הטעימים. חדי אבחנה לא יוכלו להתעלם מהדמיון בין המטבח הדרוזי, לזה היהודי של מזרח אירופה. כך תוכלו ליהנות ממרק תפוחי אדמה, המוכר היטב ליוצאי מזרח אירופה, אטריות מתוקות שעליהן בשר כבש, מגוון של סלטים המשופעים בעשבי תיבול ועוד.

 

לינה בכפר- ישנים בבית ג'אן

בית ג'אן מציעה לאורחים צימרים מקסימים לאירוח. מדובר בבקתות עץ יפיפיות, מהן יש תצפית להר מירון, לרכס הארבל, לכנרת, ובימים בהירים, ניתן לראות גם את החרמון. הבקתות בנויות על צלע הר, ומציעות אירוח מפנק, עם כל הניואנסים הדרוזים ועם הכנסת אורחים בולטת.

 

סיור בבית ג'אן הוא הזדמנות להיחשף לעוד פנינה של טבע והסטוריה, שאנו לא תמיד מודעים לקיומה, ממש כאן בתוך המדינה. בגלל הסמיכות להר מירון, מציע האזור כולו, שפע של הזדמנויות לסייר באזור, לערוך טיולים רגליים, להשתטח על קברי צדיקים, ולנשום מלוא הריאות, אוויר הרים צח ונקי, הממלא את הגוף והנשמה באנרגיות חיוביות ומעצימות.

בלוגר וחיית אינטרנט. כותב מאמרים אודות טייולים בארץ, תרבות פנאי, אתרים בישראל ...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב