דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על שמלת כלה 

מאת    [ 22/02/2012 ]

מילים במאמר: 960   [ נצפה 2459 פעמים ]

החיפוש אחר שמלת כלה מושלמת מתחיל בפנטזיה מתוקה על השמלה האידיאלית, ולאחר מכן, הישר מהפנטזיה אל המציאות – בדיקת השווקים המתמחים ביצירת שמלות כלה ומדידה של הדגמים המוצעים, תפירה של הדגם המבוקש בהתאמה אישית לממדי גופך ובסופו של דבר, בחירת אביזרים נלווים לשדרוג ההופעה הכוללת. 

בשנים האחרונות שמלות הכלה עברו מהפכה של ממש ואל השמלות המאסיביות והלבנות, הצטרפו שלל שמלות בצבעים נועזים. השמלות העכשוויות לכלה מופיעות בגזרות הדוקות, עשויות מבדים אווריריים וקלילים ומשדרות מראה נינוח ורגוע יותר. מעצבי האופנה מעניקים, כל אחד והסטייל שלו, פרשנות מעניינת ומקורית לשמלת הכלולות הקלאסית והתוצאה היא מבחר מסחרר של שמלות נחשקות. אולם, אל תתני להיצע האופנתי לסנוור אותך – לכי אחר הסגנון שלך ובחרי שמלה שתאהבי ותחמיא לגופך. 

כיצד מוצאים את השמלה המתאימה ביותר בין שפע השמלות? הנה מספר עצות יעילות שיעזרו לך בבחירתך בשמלה הנכונה. 

בודקים את כל האופציות: ראשית כל, בחני היטב את שוק שמלות הכלה. תוכלי לעיין בקטלוגים, שחושפים מגמות עדכניות ודגמים בולטים של שמלות ומעצבים מובילים. לאחר מכן, צאי לסייר בין חנויות שמציעות שמלות כלה ובקשי למדוד שמלות שמוצאות חן בעיניך – הצטיידי במלווה בעלת טעם אופנתי משובח שתעזור לך במשימה. 

שמלת כלה בהתאמה אישית : אלטרנטיבה נוספת היא חיפוש אחר תופרת אישית או מעצב, שימציאו עבורך שמלה מקורית בהזמנה מראש – חשבו יחד על רעיון, בקשי מהמעצב או מהתופרת להראות לך סקיצות של שמלות אפשריות או הגיעי עם דוגמא של שמלה שראית במקום אחר ובקשי שיעצבו עבורך שמלה דומה – יתכן שדווקא מעצב מתחיל או תופרת יעשו לך עבודה טוב ומשתלמת יותר. 

שמלות כלה אלטרנטיביות: תתפלאי, אף את עלולה לגלות את שמלת החלומות בכלל לא בחנות של שמלות כלה, אלא בחנות של שמלות ערב או בחנות מעצבים, בייחוד אם את מחפשת טאץ' מרענן ושמלה שהיא לא שמלת כלולות סטנדרטית, אלא שמלת ערב בסגנון מיוחד שמתאימה, בין היתר, גם לכלות. 

מה נח לך ללבוש: ככל שתמדדי יותר שמלות, כך תעלי את הסיכוי שלך לאתר את השמלה האולטימטיבית עבורך וגם תביני על הדרך מה את פחות אוהבת ולמה את יותר מתחברת. למשל, בדקי מה נח לך – האם גזרה צמודה או דווקא משוחררת ומה מחמיא לך? מחשוף עגול או משולש? שמלה עתירת קישוטים או חלקה? גוון מבריק או מאט? 

שמלה לפי גוון העור: בדקי אם השמלה משתלבת יפה עם גוון העור שלך – שמלות שיחווירו אותך פחות יתאימו, לעומת שמלות שיעניקו לגוון העור צבע ונוכחות. זכרי שניתן לבקש שמלה בגזרה דומה בגוון אחר – כהה או בהיר יותר, לפי הצורך וחוץ מזה, המאפרת תוכל לאפר אותך בדרך שתשתלב יפה עם השמלה. 

הבגדים שמתחת לשמלה: הגיעי למדידת של השמלה עם סט הלבשה תחתונה אותו את מעוניינת ללבוש בערב האירוע, כיוון שרק בצורה זו תוכלי לקבל מושג כיצד השמלה נראית עלייך. הצטיידי בתחתונים מחטבים, גרביונים ואם לשמלה אין ריפוד פנימי באזור החזה – גם בחזייה. 

מדידה מכל הכיוונים: מדדי את שמלת הכלה והתבונני בדמותך כפי שהיא משתקפת במראה מכל הכיוונים האפשריים – מקדימה, מאחור, מהצדדים, כדי לראות אם היא נראית עלייך טוב מכל הכיוונים. כמו כן, נסי לנוע בה, להתכופף ואפילו לדמות תנועות ריקוד, כדי לוודא שהיא אכן מתאימה ונוחה לך. אם הגעת עם מלווה, בקשי לשמוע מה דעתה. 

שמלה מותאמת לחתן: אם לחתן העתידי שלך יש חליפה שהוא כבר בחר, מומלץ שהוא יגיע אתך למדידות, כשהוא לבוש בחליפה וכך, תוכלו לבדוק אם החליפה שלו משתלבת עם השמלה שלך ולהפך. כאן אתם מרוויחים בצורה נוספת – תוכלו להראות טוב גם מתוך אלבום תמונות מהחתונה. 

מדידה חוזרת: חשוב מאוד למדוד את שמלת הכלה שבחרת לאחר כל שינוי או תיקון שנעשה בה וגם מספר ימים לפני האירוע, למקרה שעלית או ירדת במשקל ויש צורך בתיקונים נוספים. אל תתפשרי על התוצאה – מגיע לך הטוב ביותר. שמלה משודרגת: במשפחות רבות נהוג להעביר את שמלת הכלה בין הסבתא לאם ולבת. אם יש לך כבר שמלת כלה, תוכלי לשדרג אותה אצל תופרת ולהוסיף לה קישוטים, ליצור בה מחשוף עמוק יותר או לקצר אותה וכמובן, להתאים אותה לגופך. 

שתי שמלות לערב אחד: כלות רבות מעדיפות להצטייד בשתי שמלות לערב אחד. האחת הינה שמלה רשמית למעמד החופה, מרשימה, אלגנטים ובולטת והשנייה היא שמלה בסגנון קזו'אל יחסית, משוחרר יותר ומיועדת לשלב האוכל והריקודים. כיום, ישנן שמלות מיוחדות ש"מתפרקות", שכבה עליונה שניתן להסיר בעת הריקודים או שמלה שבאמצעות רוכסן ניתן לקצר. 

שמלה לפי מזג האוויר: אם כבר יש לך תאריך ואולם, כדאי שתחפשי שמלה לפי הלוקיישן ומזג האוויר הצפוי. אם את מתחתנת בגן בעונת הסתיו, עלול להיות קר ולכן, כדאי לך לבחור שמלה מבדים עבים יחסית עם ביטנה פנימית מרופדת בשילוב עליונית ואם את מתחתנת הגן אירועים בקיץ, תתאים שמלה בסגנון אביבי, בדים קלילים וכדומה. 

מה לא לקנות: אל תרכשי שמלה שהיא כבדה או מסורבלת מדי – זכרי שאת צריכה לנוע ולהרגיש בנח ביום חתונתך. אל תקני שמלה שאת מרגישה בה כמו בתחפושת – אומנם יום חתונתך הוא יום מיוחד ובוודאי תרגישי בו כמו באגדה, אך מכאן ועד שמלה שהיא לא את הדרך ארוכה וחבל שתבחרי שמלה בה תרגישי מלאכותית ומאולצת. 

שמלה כלה היא רק חלק מהופעה כוללת: זכרי שהשמלה היא אומנם הבגד החשוב ביותר, אך אליה יתלוו גם הינומה, תכשיטים, נעליים ולעיתים גם כפפות. לאחר בחירת השמלה, חפשי אביזרים שישתלבו מבחינת סגנון הרמוני, גוון וכולי עם השמלה שבחרת.

 

ישנן בגדול 3 סגנונות של שמלת כלה :

1. סגנון מהתקופה האליזבטנית- שמלות נפוחות ומרשימות בהשראת המאה ה-16. הסגנון האליזבטני עשיר בחצאיות נפוחות ומחוכים מרשימים בשילוב אבני סברובסקי המעוצבים ברמת ציור שנותנות יוקרה לשמלה ומעצימות את השואו בכניסתך לחופה. השמלות יכולות לבוא גם בשילוב תחרות עשירות ואפליקציות משובצות המעצימות שמלת כלה. 

2. הסגנון הקלאסי- שמלות בגזרות A , צמודות לגוף, ונשפכות היכולות לבוא גם עם גב פתוח, מעוצבות בבדים כמו משי, תחרות סוטאז' עשירות, סולטיס מעודנות. אופציה לחצאית הפתעה- בד"כ בשילוב טולים אשר ממשיכות את הקו הקלאסי של השמלה ומשתלבות באופן מושלם עם ההינומה בכניסתך לחופה. 

3. הסגנון הרומי- השמלות בהשראת המיתולוגיה הרומית . נותנות מראה של אלה ונוחות לאורך כל הערב. שמלת כלה המשלבת משחק עם בדים נשפכים וא- סימטריות, שיכולה להתבטא בכתפיה אחת שנותנת אשליה של ונוס אלת היופי והאהבה. הבדים נשפכים מקו המותן ומטה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב