דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפרשות לפנסיה לעובדי שמירה ואבטחה 

מאת    [ 21/02/2012 ]

מילים במאמר: 313   [ נצפה 3225 פעמים ]

מעסיקים רבים נמנעים מלהפריש פנסיה לעובדי השמירה על פי צווי ההרחבה בשיעור מיטיב של 6% ומפרישים בשיעורים נמוכים, או שלא מפרישים כלל, או שמפרישים באיחור.עו"ד עופר בן אבי ייצג עובד שעבד בחברת שמירה גדולה משך 15 שנה מבלי שהיה מבוטח כלל בקופת פנסיה.

חברות השמירה מחויבות להפריש לעובדיהם מדי חודש סך של 6% ממשכורתם כתגמולי מעביד לפנסיה, כך שאם ניקח לדוגמה שכר מינימום 4,100 ש"ח המעביד חייב להפריש לו לפנסיה סך של 246 ש"ח כל חודש. בשנה עפ"י החישוב המעסיק חייב להפריש לעובד 2,952 ש"ח. עובדים רבים אינם יודעים עובדה זאת וחושבים בטעות כי מגיע להם פנסיה רק משנת 2008.

כמובן שבנוסף לתגמולי הפנסיה המעביד מחויב להפריש לקופת הפיצויים במדרג משתנה החל מ1.68% בשנת 2009 ועד 4.18% בשנת 2012. והפרשות העובד 5.5%, כך שסך ההפרשות לפנסיה כדלקמן:

 

בשנת 2009 תגמולי עובד-מעביד : 13.18%.

בשנת 2010 תגמולי עובד-מעביד: 14%.

בשנת 2011 תגמולי עובד-מעביד 14.84%.

בשנת 2012 תגמולי עובד-מעביד 15.68%.

 במסגרת צו הרחבה בענף השמירה, כל עובד שהשלים 6 חודשי עבודה זכאי להפרשי פנסיה בקופת מבטחים באפן רטרואקטיבי, החל מיום עבודתו הראשון, בשיעור מיטבי של 6% תגמולי מעביד. בשנת 1973 עמד שיעור ההפרשה של המעסיק בענף השמירה על 5% (בהתאם לסעיף י"ב בחוק הפנסיה) ובשנת 1988 הוחלה הרחבה נוספת שהגדילה את שיעור ההפרשה החלה על המעסיק ל-6%. למרבה הצער והכאב, מעסיקים רבים בענף השמירה מתעלמים מסעיף זה ועובדים רבים כלל אינם מודעים לזכויותיהם.

 מה שקורה בפועל זה שמעסיקים בענף השמירה ובענפים אחרים מפרישים לעובדים סכומים בשיעור של 0.833% וזאת על פי צו ההרחבה לפנסיה חובה,או בשיעורים אחרים מופחתים, כשלמעשה הם מחויבים להפריש לקופות הפנסיה סכומים בשיעור מיטיב של 6% בהתאם לצווי הרחבה בענף השמירה. כמו כן, מעסיקים נוטים לחשוב שעובד מבוגר, לקראת גיל הפרישה, הוא נטול זכויות אולם לא כך פני הדברים.

 באם העובד לפני גיל פרישה, המעביד מחויב לפתוח עבורו קופת פנסיה אם אין לרשותו  ואם יש, המעביד מחויב להמשיך להפריש לקופה זאת כספים ואסור לו להפסיקם ? גם כאשר העובד מגיע לגיל פרישה.

 

עורך הדין עופר בן אבי עבד כחוקר נוער וחוקר פשיעה חמורה בימ"ר (יחידה מרכזית) מרכז, והוא בעל ותק של 15 שנה בשירות המשטרה. עופר בעל B.A רב תחומי מהאוניברסיטה העברית, ותואר במשפטים מהקריה האקדמית קרית אונו.עו"ד עופר בן אבי ביצע את ההתמחות שלו אצל שופטת בבית המשפט לנוער בתל-אביב. המידע שלפניכם הינו כללי בלבד ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית ואין המחבר נושא באחריות כל שהיא כלפי הקוראים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב