דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כירורגיה כללית מהי 

מאת    [ 21/02/2012 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 3156 פעמים ]

פרט לכירורגיה כללית ישנה הנוירוכירורגיה אשר מבצעת ניתוחי מוח ועמוד השדרה, כירורגיית ילדים המתמחה בטיפול בילדים ופעוטות, כירורגיית פה ולסת, כירורגיית כלי דם, כירורגיה פלסטית, כירורגיית לב חזה ועוד.

רופא מנתח בכל אחד מענפי הכירורגיה מחויב לעבור תהליך התמחות ממושך אשר מכשיר אותו לבצע ניתוחים וטיפולים כירורגיים. במחלקת כירורגיה כללית בבתי החולים הציבוריים ובתי החולים הפרטיים מבצעים בעיקר ניתוחי בטן נפוצים כמוניתוח כיס מרה, ניתוח בקע וניתוח טחורים.

כיום ניתן לבצע כל אחד מהניתוחים הללו בשיטה לפרוסקופית המאפשרת את ביצוע הניתוח ללא חיתוך נרחב ועמוק בגוף האדם. עיקר פעילותם של הרופאים במחלקה מתרכזת סביב חדרי הניתוח של בית החולים. המטופלים במחלקה הם חולים אשר זקוקים לניתוח או מחלימים מניתוח.

כל רופא אשר מנתח במחלקת כירורגיה כללית הוא כירורג כללי מוסמך ובעל ניסיון עשיר. כל ניתוח ופעולה פולשנית יש לבצע תוך הקפדה על רמת סטריליזציה גבוה, הרדמה מתאימה, טיפול בכאבים ומעקב צמוד אחר מצבו הגופני של החולה במהלך הניתוח ותקופת ההחלמה.

ביצוע ניתוח כיס מרה

הגורם העיקרי לבעיות בכיס המרה הוא הצטברות אבנים בכיס המרה או בדרכי המרה. האבנים גורמות לכאבים חזקים וללא טיפול מתאים עלולות לפגוע בתפקודו התקין של הלבלב ולסכן את חייו של החולה. ניתוח כיס מרה הוא ניתוח פשוט ונפוץ, במהלך הניתוח נהוג לכרות את כיס המרה. בעבר נהוג היה לבצע חיתוך נרחב בחלל הבטן בכדי לבצע את הניתוח.

כיום מבצעים את הניתוח באמצעות השיטה הלפרוסקופית המאפשרת את ביצוע הניתוח באמצעות 4 חיתוכים קטנים בחלל הבטן. השימוש במכשור רפואי מתקדם מקצר את תקופת ההתאוששות וההחלמה מהניתוח. כמעט כל מחלקת כירורגיה כללית הפועלת בישראל עושה שימוש במכשירים המתקדמים ובשיטת הלפרוסקופיה.

ביצוע ניתוח בקע מפשעתי

ניתוחי בקע הם ניתוחים נפוצים בקרב גברים צעירים ומבוגרים כאחד. היווצרות הבקע עלולה להיגרם כתוצאה ממאמץ גופני פתאומי, מום מולד או תהליכי הזדקנות טבעיים. כל בקע מפשעתי דורש ניתוח, אך יש דחופים יותר ופחות.

מצבים של בקע כלוא הם מצבים מסכני חיים הדורשים ניתוח מיידי. בכדי לאבחן את סוג הבקע יש לגשת לייעוץ כירורגי.ניתוח בקע מתבצע במחלקת כירורגיה כללית, כאשר שוב השיטה הלפרוסקופית מאפשרת את ביצוע הניתוח ללא חתכים עמוקים ונרחבים.

ניתוח נפוץ נוסף אשר מבוצע במחלקה הוא ניתוח טחורים. ישנם טיפולים שמרניים רבים לטחורים ובמידת האפשר נהוג להימנע מביצוע פעולות כירורגיות פולשניות. במהלך הניתוח מטפל הרופא בכל אחד מהטחורים באופן אישי וכורת את הטחורים אשר דורשים כריתה. ההחלמה היא ממושכת אך הטחורים שנכרתו לא ישובו ויכאיבו בעתיד.

כאשר מתעורר צורך רפואי לביצוע ניתוח או פעולה פולשנית חשוב לבצע בדיקת טרום ניתוח יסודית. הניתוחים מתבצעים תחת הרדמה כללית או הרדמה מקומית בהתאם לצורך הרפואי. את תהליך האשפוז וההחלמה מהניתוח מבצעים במחלקת כירורגיה כללית בבית החולים תחת השגחת הרופא המנתח.

 

כל מה שרצית לדעת אודות כירורגיה כללית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב