דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היתרונות במעבר לבית אבות 

מאת    [ 21/02/2012 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 1836 פעמים ]

אם תערכו סקר שוק קצר בקרב אנשים בגילאי הזהב תוכלו למצוא קשישים רבים אשר עשו את צעד המעבר לבית אבות, ורובם ככולם יעידו כי מדובר בשינוי מבורך בחייהם. הצורך בסיוע והירידה בתפקוד העצמאי בגילאי הזהב גורמים לכך שקשישים רבים בוחרים לעבור לבית אבות ולא מצטערים על כך.

בית אבות הינו פיתרון דיור לבני גיל הזהב אשר מיום ליום נהיה נפוץ יותר בעולם בכלל ובישראל בפרט. בימינו אנו, בית אבות נחשב לאופציה רצויה מאוד בקרב קשישים, ולא סתם! קיים מגוון רחב של סוגים של בתי אבות, ביניהן בית אבות המותאם לקשישים סיעודיים, בית אבות לקשישים הזקוקים לעזרה חלקית בתחומי החיים השונים ואפילו בית אבות לכאלה אשר הינם עצמאיים, בריאים, ומתפקדים בכוחות עצמם.

מאפייניו של בית אבות טיפוסי:

בבית אבות ישנה קהילה גדולה ומגובשת של בני גיל הזהב אשר הבינו שקיים צורך במעבר למקום מגורים חדש. במקרים אלו קיימת הבנה של הקשישים כי בית אבות יענה על צרכיהם (צרכים אשר באים עם הגיל) בצורה טובה יותר מביתם הפרטי בו התגוררו עד כה. המגורים בבית אבות עונים על צורך חברתי חשוב מאוד שקיים אצל כל אחד מאיתנו, ונותן לכל קשיש הזדמנות לרכוש חברים חדשים לחיים (אף פעם לא מאוחר מדי לעשות זאת!).

בבית אבות ניתן להיעזר בשירותים חיוניים, החל מעזרה בניקיון הבית ושירותי כביסה ועד לחדר אוכל אשר מאפשר לשמור על תזונה נכונה (דבר חשוב מאוד, במיוחד בגילאים מבוגרים יותר). יתרה מכך, בית אבות דואג לכל הקשור לתשלומים הכרוכים בתחזוקת הבית בעזרת תשלום מרוכז שהדיירים משלמים אחת לחודש. התשלום המרוכז לבית האבות מכיל בתוכו את חשבונות המים, החשמל ושכר הדירה, ומונע מהדיירים את הטרחה הכרוכה בהתעסקות בחשבונות שוטפים.

בנוסף, בכל בית אבות ישנם מרכזי העשרה וחוגים אשר נועדו לסייע לקשישים להעביר את זמנם הפנוי מבלי לצאת מתחומי בית האבות. כפי שידוע לנו, בתקופת הפנסיה לפתע מתפנה זמן רב ולכן בית האבות מסייע לקשישים להעביר אותו בצורה מהנה ומאתגרת. הפעילויות היום-יומיות אשר מתקיימות כמעט בכל בית אבות על בסיס קבוע מסייעות לקשישים להתחבר זה עם זה ותורמות לשיפור מצב הרוח בצורה משמעותית. מלבד זאת, לעתים בית האבות מציע לדייריו אופציה של יציאה לטיולים מאורגנים וסיורים אשר מותאמים לגילם של הקשישים ולמצבם הרפואי.

אם אתם לא בטוחים וחוששים מהמעבר, קחו לכם יום פנוי וסעו לביקור בבית אבות (או אפילו במספר בתי אבות) באזור מגוריכם או באזור שנראה לכם אופטימאלי למגורים. כך תוכלו לראות ממקור ראשון מהו בית אבות ולהפיג מעט את החששות.

בתי אבות ודיור מוגן מקבוצת A.I.B Group למידע נוסף על בתי אבות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב