דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 דברים שאסור לעשות בפרזנטציות 

מאת    [ 21/02/2012 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 2310 פעמים ]

בניגוד לשחקנים, הפרזנטורים בדרך כלל לא מקבלים ביקורות על הצגתם בעיתון למחרת בבוקר. אפילו במצגת המשעממת ביותר הקהל המנומס מוחא כפיים גם כאשר לא הקשיב לאף מילה. זה אולי מביא לנו הקלה מיידית: אף אחד לא זרק עלינו עגבניות, אבל כך אנחנו אף פעם לא בטוחים מה עבד במצגת שלנו ומה לא.

על מנת למנוע מכם את משחק הניחושים, הנה חמישה דברים שאסור בשום פנים ואופן לעשות בפרזנטציה. אם רק תיישמו את הדברים האלה, תחסכו מעצמכם את הכישלון הבא.


1. אל תהיו לא מאורגנים
אם אתם לא מגדירים היטב את מטרות הפרזנטציה שלכם, סיכויים רבים שתלכו בכיוון לא נכון והקהל יתהה מה בדיוק אתם רוצים ממנו. מה אתם מנסים להשיג? מה אתם רוצים שאנשים ילמדו או יבינו? מה אתם רוצים שאנשים יעשו? תשאלו את עצמכם את השאלות האלה לפני שאתם מתחילים לחבר את הפרזנטציה הבאה שלכם. דוגמאות מפורטות להגדרת המטרות של המצגת תמצאו במדריך שלי שאותו ניתן להוריד בחינם כאן.

2. אל תתבלבלו: אתם לא נושא המצגת
זאת אחת המלכודות הנפוצות: יש אנשים שאוהבים להופיע בפני הקהל ושואבים הרבה ריגוש ואנרגיה מכך. אנשים כאלה לעיתים שוכחים שהפרנטציה הזאת היא לא מופע יחיד שמטרתו להראות את עצמכם לאנשים. היזהרו מנרקיסיזם ומגישה מתנשא כלפי קהל המקשיבים שלכם. זכרו שלא אתם אלא הקהל צריך להיות במרכז תשומת הלב במהלך הפרזנטציה.

3. אל תציפו אותם
אם הכנתם את הפרזנטציה היטב ועשיתם את המחקר בנושא, סביר להניח שהפכתם למומחים בתחום עליו אתם הולכים לדבר. זה מצויין אך מסוכן גם יחד. אל תשכחו שאתם צריכים להוביל את הקהל צעד אחר צעד אל תוך הנושא. אין מטרה להציג להם את כל מה שאתם יודעים. זכרו להגביל את המידע לכמות שניתנת לעיכול בזמן הנתון. אחרת אתם עלולים להציף אותם ביותר מידי חומר וכך לא תשיגו כלום. (ראו סעיף מס' 1)

4. לעולם אל תגידו שאתם מצטערים
הרבה פעמים תרגישו שלא התכוננתם כפי שהייתם רוצים להתכונן. לעיתים גם תעשו טעויות במהלך הפרזנטציה. לעולם אל תתנצלו ואל תסבירו סיבות לטעות. פשוט תקנו את עצמכם והמשיכו הלאה. אם תתחילו לסביר להם כמה אתם מצטערים ולמה שלא הספקתם להתוכן ולבדוק את כל העובדות, אתם רק תעמיקו את הרושם מהטעות. תישארו מפוקסים בנושא ופשוט תמשיכו הלאה.

5. אל תתקפלו בפני השאלות
אם אתם מכירים את הנושא ואת הקהל שלכם (ואתם צריכים להכיר את שניהם), אתם צריכים להיות מסוגלים לחזות מראש חלק גדול מהשאלות שיכולות להישאל. תכינו תשובות מראש. כבדו את השואלים אפילו כשהשאלות לא נראות לכם רלוונטיות. נסחו את השאלות שוב במילים שלכם כדי לוודא שהבנתם את השאלה וענו עליה. תמיד תוודאו שכולם שמעו והבינו את השאלה. (במיוחד אם דיברתם במיקרופון. כי הרי לשואלים אין מיקרופון ואחרים פשוט לא שומעים אותם) אל תפחדו להודות שאתם לא יודעים משהו. אם אתם צריכים לחשוב על מנת לענות, קחו חצי דקה ותחשבו לפני שאתם עונים: זה עדיף מהלציף את אנשים בהםםםם וממממ שלכם או לתת תשובה חסרת מיקוד. שימו לב שלעיתים מישהו מהקהל יכול לעזור לכם לענות על השאלה: להביא דוגמא, לתת הסבר נוסף או להדגים עם הנתונים והניסיון שלו. תרשו לאנשים לענות ותתמכו בתשובות שלהם.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב