דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הורים, ילדים ומיניות 

מאת    [ 20/02/2012 ]

מילים במאמר: 697   [ נצפה 3085 פעמים ]

הורים ומיניות? ילדים ומיניות? מה נשמע יותר מפחיד?! כהורים המחשבה שהילדים שלכם הגיעו לגיל ההתבגרות מפחידה מאוד בגלל מיליון ואחת סיבות. בין העיקריות היא נושא המיניות. כהורים קשה לתפוס שהילדים שלכם הגיעו לגיל שבו ההורמונים משתוללים, הסקרנות משתלטת והרצון והצורך במגע ובאהבה הולך ומתעצם מתוך המקום שדורש תחושת ביטחון ושייכות.

נראה שבמציאות הקיימת מאז ומעולם מיניות מפחידה יותר הורים מאשר ילדים. תבינו, הילדים שלכם מתפתחים, כמהים למידע, סקרנים לחקור ולבדוק, צריכים מגע וחום. הם רוצים לשמוע על הנושא, לדעת, ללמוד, להרגיש, לחוות ולכן הם פונים למספר מקורות אפשריים מבחינתם:בלוגים, פורומים, סרטים כחולים, תוכניות שונות, מאמרים, פונים לקבוצת השווים (חברים, שכנים, בני דודים) ולמעשה מקבלים מידע מהגורמים שהכי פחות יכולים לעזור להם.

בלוגים- נכתבים על ידי בני גילם

פורומים- לא מכירים את הילדים שלכם לעומק ולכם לא תמיד ה תשובות שלהם נכונים לחייהם.

תוכנית שונות- מכתיבות מציאות מעוותת

סרטים כחולים- הרס של מושג האהבה, הכבוד והשוויון

מאמרים- טוב, מקצועי אך אינו נותן משוב רגשי לילדים שלכם

קבוצת השווים-  חסרי ידע, יודעים כמו הילדים שלכם.

מאחר ומיניות מפחידה אתכם כהורים, בעיקר מתוך מקום שרוצה לשמור על הילדים שלכם, רוצה להגן עליהם ובמיוחד לאור העובדה שקשה לכם לעקל את מהירות גדילתם של הילדים שלכם, אתם נסגרים, לא מאפשרים לילדים לפנות אליכם, לא יוצרים איתם את התקשורת הנכונה, פתוחה,כנה, לא יוזמים שיח על מיניות שפותח עבורם דלת לפנות אליכם מתי שרק ירצו או יצטרכו אם זה לשם שיתוף, עצה ויותר מכך עזרה.

אתם כהורים- בעלי הידע, הניסיון, מכירים את הילדים שלכם היטב, זמינים אליהם תמיד, אוהבים אותם ולכן תהוו עבורם מקור חשוב ביותר, עוצמתי ונכון ביותר לקבל מידע וייעוץ בתחום המיניות.

נכון שהמקום שרוצה להמשיך ולשמור עליהם ב"צמר גפן" לא נעלם אבל למעשה כשאתם מתעלמים מהנושא אתם לא באמת מונעים מהם להיחשף אליו. עליכם להבין שמיניות הינה תהליך טבעי מהחיים שלהם, כמו שלכם. ולכן התעלמות מהנושא רק מובילה אתכם להגן עליהם פחות.

במקרה של התעלמות אתם- לא מודעים מה קורה עם הילדים שלכם, גורמים להם לשקר ולהסתיר מתוך פחד שתדעו על חייהם הזוגיים והמיניים, שולחים אותם לפנות אל אותם מקורות המידע שציינתי מעלה ואינכם יכולים לעזור להם בעת הצורך.

לעומת זאת, אם תתעמתו לרגע עם הפחד שלכם ממיניות, אם תפקחו את עיניכם ותראו שמולכם עומדים נער ונערה, אם תגלו את הכוח והעוצמה שלכם, אם תבינו כמה שהילדים שלכם זקוקים ורוצים לשוחח איתכם על נושא המיניות, תאפשרו לילדים שלכם להיות יותר בטוחים, יותר מודעים, יותר נבונים בנושא המיניות בחיים שלהם.

במקרה של פתיחות אתם- יוצרים איתם תקשורת חיובית בונה בתוך גיל ההתבגרות הסבוך והקשה, אתם מהווים עבורם מקור למידע, ייעוץ ועצה, אתם מודעים לחיים של הילדים שלכם!

לבני נוער אין בעיה לדבר על מיניות ויחסי מין בגיל ההתבגרות, זוגיות, אהבה, אמצעי מניעה. זה מעסיק את רובם כמעט כל יום וחלקם רוב היום...ולכן חשיבות התפקיד שלכם כמחנכים מתעצם. זהו גיל שבו הילדים שלכם זקוקים לכל המגע, הביטחון והשייכות שאפשר. הם נמצאים בשלב של גילוי עצמי מחודש, של בדיקת גבולות ועמדת כוח. הם נמצאים תחת לחץ חברתי עצום יום יום ומתמודדים עם השוואות גופניות, חברתיות, כלכליות ושכליות בכל רגע נתון. העומס, הלחץ, הפחדים המלווים בהתרגשות, התלהבות, שכרון חושים, התאהבויות וההשתטות דורשת מכם להתעורר ולא לעצום עיניים, דורשת מכם ליזום שיחות, להיות להם לאוזן קשבת, להוות להם מקור למשענת ולתת להם תחושה של בטחון ואהבה כמה שאפשר.

הם בטח יעשו טעויות, הם בטח יחוו שברון לב, הם בטח יצטערו על דברים מסויימים שעשו בגיל הזה....וזה בסדר. כך לומדים, מתפתחים, מתעצמים. הדבר החשוב הוא הידיעה שלהם שגם ברגעים אלו יש להם למי לפנות.

עצרו רגע ובדקו עם עצמכם-

מתי בפעם אחרונה רק הקשבתם לילדים שלכם בלי לתת עצה, בלי להכנס להם באמצע משפט, בלי לומר להם מה אתם חושבים? מתי בפעם האחרונה נתתם להם רק לשתף?

מתי בפעם האחרונה יזמתם שיחה עם הילדים שלכם על מהי מיניות טובה, הבאתם אמצעי מניעה והסברתם להם עליהם, מתי שוחחתם איתם על מוכנות מינית (פיזית, רגשית, מחשבתית)?

מתי בפעם האחרונה הסברתם לילדים שלכם מהי זוגיות טובה? על הנורות האדומות בזוגיות מהן צריך להיזהר? על כבוד בתוך זוגיות?

מתי בפעם האחרונה הצהרתם בפניהם שהם יכולים לפנות אליכם מתי שרק יצטרכו?

אולי נדמה לכם שכל אלו מובנים מאליהם, אבל הם לא. גם אם בעבר חלקם נאמרו עליכם לומר אותם שוב, עליכם לחדש את השיח איתם, את התקשורת. עליכם לשמור על היכולת שלכם לדבר איתם ושלהם לדבר איתכם.

זכרו אתם המקור הראשון שלהם לביטחון, אהבה ושייכות.

שיחה מהנה

מור.

 

 

חברת לאהוב הינה חברה לאימון אישי וזוגי, מובילה נשים, זוגות, בני נוער והורים למתבגרים ליצירת שינוי משמעותי בחייהם ולחיים מתוך עוצמה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב