דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סימבול הנחש כטוטם -דורון אורסיאנו 

מאת    [ 19/02/2012 ]

מילים במאמר: 1019   [ נצפה 7143 פעמים ]

על הנחש נפלא

התפתלות, מפנה, שריפת ידע עמוק,

הנחש הקדוש, מוביל אותי הלאה

כדי ליזום אש על מעוף הרבה יותר גבוה.

אני משתוקק לגדול, הו אלת האחד

יש טוטמים שניתנים לנו עם זמן הלידה שלנו, וכמה שאנו רוכשים לאורך הדרך. חלק מהטוטמים אנו  מברכים בשמחה לתוך חיינו ואחרים אנו דוחים לחלוטין. עד עכשיו דחיתי  זה מכבר את היחסים שלי עם הנחש, אם כי יש לי שמחה כשאני הופך סלע בנחל למצוא מים ונתקל בנחש יפה. בעיקר אני אוהב לצפות בהם, ולתת להם להמשיך בדרכם. הרשו לי לשתף אתכם במסע שלי ולגלות לכם יותר על היצור המופלא הזה ...

 

בחברות מסוימות , הנחש הצטייר כבעל נוצות ועף. זה היה סמל של האל הגדול הגיבור שלהם, קצאלקואטל. הסיפור של קצאלקואטל הוא המיתוס של אל המתים אשר היה יום אחד צריך לחזור. במובנים רבים הוא היה הפטרון (אלוהים של הטולטקים), וכן נאמר כי את השמים ואת הכוכבים וכל התנועות של היקום היו בשליטתו שלו. "הוא היה אמן הרוחות ואל העננים וידע בגאון להגן על העם שלו.

 

לפעמים הנחש מוצג, כבולע את זנבו, סמל הנצח. זה כמובן סמל הנצח וחלק מאיתנו בוחר ללבוש כשאנחנו מתחתנים כמתואר במעגל  טבעת הנישואין. מזהב, ללא התחלה וללא סוף.

 

בהודו אלת וינטה הייתה אמו של הנחש סמל המים התחתון. גם בהודו היו האלים למחצה, Nagas ונשים יפות שלהם, Naginis, אשר תוארו בדרך כלל כחצי קוברה וחצי אל . הנחש מזה זמן רב הוא סמל של כוח / מיניות  וחיים יצירתיים .במזרח בני אדם מלמדים מסורות  כמו קונדליני ואש הנחש בבסיס עמוד השדרה  שם בדיוק כרוכים השקרים. וככל שאנו גדלים ומתפתחים, האנרגיה הראשונית משתחררת, עולה במעלה עמוד השדרה. זה בתורו מפעיל  את מרכזי האנרגיה של הגוף והנפש,  וגורם לפתיחת מימדים חדשים ורמות של מודעות, בריאות, ויצירתיות.

 

קונדליני הנחש ישן בתוכנו  כי הוא אמר שקרים מפותלים בבסיס עמוד השדרה שלנו ש מחכים  להשתחרר, ככוח חיי המין היצירתיים - יהיו אם אנחנו נלמד את כוחו מספיק חזק באמצעות מדיטציה וריפוי - הפעלת מרכזי האנרגיה בגוף ובנפש קמים ובכך אנו משחררים רמות חדשות של תודעה, בריאות ויצירתיות. עם הכוח הזה מגיע גם  אזהרה כי אם מטפלים בצדק זה יכול לגרום נזק לגוף ולנפש כדאי להיזהר וללמוד את הנושא היטב לפני  שעושים שחרור מבוקר של הקונדליני.

באסטרולוגיה הסינית אחת  מכל 12 שנים נקראת על שם הנחש. אלה שנולדו בתוך שנה זו מאמינים שיש איכויות של חמלה, הארה וקסם. הם בדרך כלל צריכים  להפיק לקחים הקשורים לסליחה, לאמונות טפלות ולרכושנות גם. מחקרים של האסטרולוגיה הסינית יעזרו לך עם זה.

 

 

מכיוון שהוא משיל את עורו, הנחש  משמש כבר זמן רב סמל של מוות ולידה מחדש. הוא שופך את עורו כמו נוטש את הישן. זה מוות של מחזור והתקומה היא חלק ממה שהנחש מייצג. יש הקשרים ואת המשמעות של האלכימאים העתיקים הטרנסמוטציה הסמלית של עופרת לזהב. זה קשור לחוכמה גבוה שמגיע עם חלוף הזמן. זה מעגל של מוות ולידה מחדש מסומל לעתים קרובות על ידי בליעת זנבו, את הדימוי העתיק של זנב הנחש הבולע את עצמו. זהו סמל של הנצח.

 

לפני שהנחש מתחיל להשיל את העור שלו, העיניים שלו יתחילו להיות כמו הענן מעל. זה נעשה בטראנס של נחש כמו מראה. כפיי שמיסטיקנים ושמאנים רבים עושים  זה מצביע על היכולת של הנחש לנוע בין ממלכות החיים והמתים, של מעבר מעל החיים אל המוות וחזרה לחיים. כאשר העור מתחיל להיות מושל, העיניים מתחילות בברור כאילו הן יראו את העולם מחדש. מסיבה זו, לעיתים קרובות האלכימאים האמינו כי החוכמה והידע החדש יביא מוות ולידה מחדש, מה שמאפשר לאדם לראות את העולם מנקודת מבט חדשה לחלוטין.

 

הנחש מתואר לעתים קרובות, יחד עם קרובי המשפחה שלו, (הדרקון), בתור שומר. זה ששומר האוצרות כמיתוס וידע, מעיינות של חיים או במקומות קדושים.

 

התקפות הנחש קורות במהירות.. אין זה נדיר למצוא את אלה עם הטוטם הזה יכולים להגיב באותו אופן, אם יהיה בכך צורך. עדיף לא להרגיז את אנשי הנחש. ולא לגרום להם לאבד את הרוחות שלהם,  מי שאיבד פעם אחת, יכול לנשוך, חד, ישיר. הם יפגעו כמעט תמיד עם חותמם. הם עלולים בסופו של דבר לבלוע את כולו, או  אז ההרעלה תבוא.

 

בכל מקרה לפי הפילוסופיה האינדיאנית של שבט הסנקה ממנו ינקתי את הידע מסמל הנחש כטוטם, שאתה יכולי לצפות לשינוי תנאים בתנועה לחיים חדשים. בדוק מה קורה סביבך. האם אתה מרגיש צורך לבצע שינויים, אבל הם לא קורים מסיבה כלשהי? אתה מנסה בכוח לשנות מהר מדי? זכרו כי הנחש לא רק משתמש בארס שלו כדי לנשוך ולהתגבר על טרף, אלא גם על הביטחון. למה הוא זקוק כדי להירפא? איזה הזדמנויות חדשות הן על פני השטח, ומה אתה צריך להכות על ולנצל?

 

הוא יכול גם לשקף את כוחות היצירה שלך המתעוררים. גירוי פיזיולוגי של הקונדליני בדרך כלל מביא השלכות רוחניות. מבחינה פיזיולוגית הוא יכול להפעיל את הדחף המיני, להביא יותר אנרגיה, וכו 'רוחנית זה יכול לגרות תפיסה גדולה של איך ליישם את התובנה שלך ואת האינטואיציה. החזון שלך ושל האינטואיציה יהפוך מדויק יותר.

 

תמיד חשוב לבדוק כמה תכונות ומאפיינים של הנחש בכלל. הנחשים הם טורפים. הם בולעים את טרפם שלם. כדי להיות מסוגל לעשות את זה, לסתותיהם יערערו  את  היציבות הנפשית. הפה הוא המקום שבו אנו לוקחים תזונה בצורת מזון. זו היכולת של הנחש לבלבל עבור הטרף ולספוג כמות גדולה יותר של תזונה מהראש, כלומר, הידע. הזדמנויות הלמידה, פורמאליות ובלתי פורמליות, יהיו  לעתים קרובות. בדרך כלל עם טוטם הנחש  יש עומס יתר על המעגלים במוח. תוכל לבלוע ולעכל את מה שאתה לוקח פנימה.

איכות הנחש מהפנטת בגלל המבט שלו. מבט ללא מצמוץ מתרחש בגלל שלנחש אין עפעפיים. הלמידה להשתמש בעיניים כדי להפנט ולהביט לתוך לבבות ונפשות אחרים ישירות היא חלק ממה שהנחש ברפואה המסורתית יכול ללמד. אולי זה אפילו יכול להצביע על הצורך לבחון מקרוב יותר את הלב שלך ואת הנשמה.

 

לנחשים יש חוש ריח. הם ממש יכולים להריח עם הלשון שלהם. חוש הריח קשור לצורות גבוהות יותר של אפליה אידיאליזם רוחני. אנשים עם טוטם נחש ימצאו את עצמם רגישים במיוחד לריחות בשמים. ארומתרפיה יכולה להיות צורה של ריפוי כי היא מועילה לחקור. הם צריכים לשים לב מה קורה סביבם. האם הדברים באמת מריחים נכון סביבך? ודא כי אתה

 

נחשים הם סמלים של שינוי וריפוי. יש להם מהירות וזריזות, אז למי שיש נחשים להכניס לחיים שלהם בדרך כלל כדי  למצוא את השינויים במהירות. כאשר הנחש מגיע לתוך החיים שלך אתה יכול לחפש תקומה לתוך כוחות חדשים של יצירתיות וחוכמה.

 

 

תודה על הקריאה ...

דורון אורסיאנו,תרפיסט בקול ותנועה,מורה לפילוסופיה אינדיאנית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב