דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופציה בינארית - המדריך השלם 

מאת    [ 19/02/2012 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 1700 פעמים ]

שוק ההון כולו גורם לא פעם להרגשה שיש צורך במין "מורה נבוכים" למבקשים לקחת בו חלק, עקב הכמות העצומה של המונחים המקצועיים אותם הוא כולל וההילה המסתורית והמורכבת שאופפת אותו. עושה רושם כי כל מי שעוסק בתחום הוא מקצוען שקול בעל ניסיון מוכח של ניתוח נתונים סבוכים וטורי מספרים אינסופיים, שביכולתו להגיע להברקות הדומות לניבוי של מגדת עתידות לגבי גורלן של חברות ומניות ועד ליציבותם של שווקים שלמים וסיכויי הקריסה של בורסות ברחבי העולם בפרק זמן נתון.

למרות שאכן מדובר בתחום מורכב, בהחלט ניתן ללמוד אותו מושג אחר מושג, החל מהפשוטים ועד המורכבים ביותר על מנת לקחת חלק במסחר הענף שבתחום זה. נוסף על כך, כדאי גם לזכור שגם טובי מומחים העוסקים בשוק ההון נוטים לטעויות ולהערכות שגויות, שאם לא כן, היינו מדלגים על המיתון האחרון.

מהי אופציה בינארית?

אחד המושגים הקלים יותר לתפיסה בשוק ההון הוא אופציה בינארית. שמה נגזר משני מקורות פוטנציאליים – העובדה שהן קשורות למסחר דיגיטאלי המבוסס על עולם הספרות הבינארי (כמו כל דבר בעצם המבוסס על מחשבים המסוגלים להתמודד רק עם שילובים של הספרות 1 או 0), או מהעובדה כי אופציה בינארית מאפשרת קיום של רק אחד מהמצבים הבינאריים – 1 במקרה של חיזוי נכון , 0 במקרה של חיזוי שגוי.

מי שרוכש אופציה בינארית, מכריז בעצם כי הוא יודע מה יהיה המצב הנתון של נכס בסיסי כלשהו בטווח זמן נתון. כאשר מדובר בנכס בסיס, הכוונה היא למניות, מדדים (כמו נאסד"ק, ת"א 25 או ת"א 100 וכו') סחורות (תוצרת חקלאית, זהב) או שער החליפין בין צמד מטבעות חוץ.

מי שחושב שיש ברשותו מידע שכזה, רוכש את האפשרות לקנות את הנכס בזמן עתידי, במחיר שבו הוא חושב שכדאי יהיה לקנות אותו. כלומר, אם לדעתו של קונה אופציות בינאריות, מחיר הזהב יעלה בפרק זמן של שבוע ב-10% ממחירו היום, הרי שהוא משלם מראש על הזכות לקנות זהב בעוד שבועיים במחיר נמוך. אם צדק בחיזוי  הרי שקיבל סחורה במחיר שבו היא מאוד אטרקטיבית לקנייה, ואם טעה  הפסיד את הסכום ששילם על הזכות העתידית בעסקה.

אופציה בינארית - יתרונות

כאמור, אחד היתרונות הבולטים של אופציה בינארית הוא הפשטות שבהבנת המנגנון שלה. נוסף על כך, את גובה הרווח על העסקה, הנקרא גם גובה התשואה, ניתן לקבוע מראש, במועד רכישת האופציה והוא לא תלוי בפרק הזמן שיעבור עד שניתן יהיה לממש את העסקה (נקרא גם זמן פקיעת האופציה). כך שעם כל הנתונים ביד ניתן למזער את הסיכונים הפיננסיים הכרוכים בשוק ההון. עם זאת, גם כאן קיימים מונחים מורכבים יותר הקשורים לסיווג אופציות בינאריות לפי פרקי הזמן בהן אפשר לממש אותן, גובה הסיכון הכרוך בחיזוי לא נכון ועוד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב