דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם נדרש טיפול זוגי בעקבות רומן מהצד ? 

מאת    [ 18/02/2012 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 1886 פעמים ]

בגידה מן העבר

מה קורה לחיי הזוגיות השגרתיים כאשר לפתע מתגלה בגידה מהעבר או בגידה תוך כדי נישואין הנקראים "יציבים" ?

אחד מבני הזוג, זה שאינו בוגד, חי לו חיים שגרתיים ופשוטים למדי. חלק מחיי משפחה רגילים וקונבנציונאליים בימינו כוללים, בין היתר: מי מבני הזוג מכין שיעורי בית עם הילדים - כיצד מתמודדים עם האוברדרפט בבנק? מתי ולהיכן יוצאים לנופש - אלו מצרכים קונים לסוף השבוע וכדומה.

למראית עין הכל נראה רגיל, שקט ושליו כשלפתע כאילו משום מקום מגיעה אינפורמציה המשנה את כל התמונה השגרתית והאופיינית לזוגות בעולם המערבי. האינפורמציה היא אודות בגידה של בן הזוג שלכם מהעבר או תפיסתו על חם בעיצומו של רומן עכשווי מהצד. טיפול זוגי לזוגות החווים או שחוו בגידה על יד בני זוגם יכול לשנות את העתיד ואף לפתור את מירב הבעיות שתרמו או שהביאו לבגידה.

טיפול זוגי עבור זוגות מהווה גם טיפול משפחתי עובדה תורמת לזוגות רבים כי השמיים אינם חייבים להתמוטט מרגע הידיעה המרה. כל אדם שחווה בגידה מצד בן זוגו מתערערת אמונתו על בן זוגו ובצדק. ראיית המציאות של הנבגד מתמוטטת משום שהוא מהרהר בליבו שוב ושוב כי אם לא גילה את הבגידה בזמן התרחשותה, מה זה אומר על יכולתו לקרוא את בן הזוג, מה עובר עליו?

 

טיפול פסיכולוגי מאחה את משקעי העבר

מבחינת הנבגד לא רק ההווה מתמוטט אלא גם העבר המשותף ולעיתים רבות אינו רואה עתיד מזהיר עם בן זוגו הבוגד. באמצעות טיפול פסיכולוגי אחד על אחד או בשניים ניתן לטפל ולהבריא בתהליך שיפחית את הכאב של פצע טרי ומדמם, את המסע המטלטל שהבוגד עבר כמה שנים קודם לכן, או עובר בימים אלו ממש – קרי, עת הגילוי שמותיר אותו נסער מאוד.

פסיכולוג זוגי המתמחה בטיפול  זוגי בסוגיית בגידות בין בני זוג מאפשר לבני הזוג לפתוח ולהציף את הבעיות ולמצוא פתרונות המאפשרים זוגיות בדרך חדשה והשבת האמון הבסיסי ביניהם. מוצא הגירושין אינו פתרון יעיל ומועיל לבני הזוג ולילדיהם המשותפים – ניתן ואפשר לגשר על העבר אל עבר עתיד טוב יותר.

שאלת השאלות נשאלת על ידי כל אחד מבני הזוג בין אם הוא בוגד או נבגד, והיא: האם נישואים יכולים להתגבר על בגידה שמתגלה בדיעבד יותר מאשר על בגידה שנתפסה בזמן אמת? עקרונית, התשובה היא כן. קל יותר להתגבר על בגידה כשהסוף הטוב כבר ידוע, בתנאי שבני הזוג מקיימים תהליך של עבודה זוגית,כאילו הבגידה התרחשה כרגע.

 

טיפים לטיפול ראשוני

לפני שאתם פונים אל יועץ זוגי חשוב שבן הזוג הבוגד יכה על חטא ובתוך כך יגלה סבלנות ואמפטיה. לא מדובר בתהליך קל ופשוט משום שהשחזור שיתבקש על ידי בן הזוג הנבגד שוב ושוב מצד הבוגד ילווה בכאב , אמביוולנטיות ואשמה שאינם קיימים כבר אצל בן הזוג הבוגד מאחר והבגידה התרחשה בעבר. כאמור רק אלו ככל שיהיו לא נעימים למרות שהבגידה הייתה ונגמרה  ישוחזרו וידוברו ויעלו על ספת השיחה בין אם בעזרת טיפול זוגי או בין בני הזוג. רק כך יוכל להיבנות מחדש האמון בין בני הזוג.

רשת "בקשר לטיפול" מחברת בין אנשים המחפשים פסיכולוג או פסיכולוגית או ייעוץ זוגי אך חסרה להם המלצה טובה על דמות טיפולית מתאימה, אמינה ומוסמכת, הנמצאת באזור המועדף.
ההתאמה נעשית חינם בשיחת טלפון ע"י שרונה המכירה היטב את כל המטפלים.
http://www.bekesher-letipul.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב