דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חופשי מזוגיות זה לגמרי לבד ? ואולי טיפול פסיכולוגי נחוץ כאן ? 

מאת    [ 18/02/2012 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 2005 פעמים ]

עניין בזוגיות והקשר לטיפול פסיכולוגי

האם אתם חשים שיש לכם עניין בזוגיות אך לא מצליחים באמת לבנות זוגיות יציבה?! חשוב ורצוי שתשוחחו עם מטפל מקצועי שיכול לסייע לכם למצוא את האני האמיתי שבתוככם ואת הבעיות שטרם דיברתם עליהן המעיבות על על הקשרים הזוגיים שלכם ובעצם מונעות ממכם לצעוד לעבר החופה או לחיי זוגיות ארוכת שנים.

ספת הפסיכולוג או המטפל תסייע לכם להגיע למסקנה האם באמת ובתמים אתם מעדיפים להישאר רווקים לנצח, אם לאו. אתם תצליחו על ידי טיפול פסיכולוגי להתמודד היטב עם מראה הזוגות המתלטפים בסביבתכם, עם תחושת הכישלון לכאורה המציפה אתכם לפעמים, ובמיוחד עם המבטים המאשימים של ההורים, בני המשפחה והחברים הטובים. לכן, אם גם את או אתה חציתם כבר מזמן את גיל השלושים ואינכם מעוניינים במיוחד להישאר לבד, אז אולי כדאי שתשוחחו עם מטפל או איש מקצוע כמו למשל פסיכולוג או פסיכולוגית.

ואולי אתם בכלל לא אנשים של זוגיות

גם אם את או אתה הרווקים האחרונים בחבורה הקרובה, או בעבודה או במשפחה, אין זה אומר שאתם בגדר סוג של מוקצה או משהו לא בסדר איתכם. לעיתים השאלות והנדנודים הסקרניים המציפים את הרווקים שבינינו נשמעים מתסכלים למדי ואז גם עולה עניין חיי הרווקות שלך בכל ארוחה משפחתית. האם אתה חש שזה מציק לך?! אתה חייב לפנות לעזרה כדי לדעת כיצד להתמודד עם האחרונים ובעיקר עם המסקנה שאתה אדם הרוצה לחיות בשלמות וברוגע עם עצמך ולמעשה אינך כלל הטיפוס המתאים למסגרת זוגית. הפניה לקבלת עזרה מקצועית היא ממש הכרחית לנפש שלך.

חלק מהתובנות שאמרת על ספת הפסיכולוג נשמעות בערך כך: "מראש אני אומר שאינני אדם של זוגיות, ולא חסרה לי אינטימיות בקטע הרגשי של החיים. אני יודע שישנם אנשים שחיי זוגיות סותמים אצלם חור בנשמה, אבל לי אין כנראה חור שכזה. אני מוצא שעניין הזוגיות מעייף אותי יותר מאשר תורם לי והרבה יותר מתאים ונעים לי להיות לבד".  אמירות נוקבות אלו מראות על ביטחון גבוה בהחלטה להישאר רווק גם בגיל 30 פלוס ובהבנה מלאה של המצב והשלכותיו. בחירה בדרך חיים זו היא עניין אישי ולכל אדם חשוב לחיות בשלום עם כל החלטה, גם אם אינה מקובלת על הכלל ועל הסביבה הקרובה.

מאידך, על ספת הפסיכולוג ישנם אנשים שנשמעים כך: " אני מאוד מעוניינת בזוגיות. הרווקות מפריעה לי , לא נוח לי עם עצמי כל יום לצפות בטלוויזיה לבד, לאכול לבד ובעיקר לישון לבד". אמירה זו משמעותה הודאה ברווקות ככישלון ואף מערערת את הביטחון. לעיתים רווקים ורווקות אומרים לעצמם במיוחד בתקופות של לקראת החגים: "אוי לי, עוד פעם אבוא לסעודת ערב החג בחיק המשפחה ושוב יגידו איזו מסכנה, אין לה אף אחד?  עוד פעם אשב לי בצד?  אולי פשוט לא אלך אליהם? אולי פשוט אסע מכאן למקום רחוק ככל האפשר? וגם אם אף אחד לא אומר כלום השתיקה רועמת מאד לעיתים !

מה אומרים הפסיכולוגים

אם בוחנים את העניין לעומק בסוגיית רווקים הבוחרים להישאר רווקים – רואים שלעיתים קרובות הרבה מאד עושים זאת מתוך בחירה. לא כולם רוצים או אפילו יכולים להיות חלק מחיי זוגיות וזה בהחלט נורמלי ובסדר לחלוטין. רווקות בהחלט אינה כישלון. בדרך כלל מי שגורם להחרפת תחושת הכישלון הם ההורים והאחים. לכן מומלץ לדבר על כך ולמצוא כלים להתמודד עם בן משפחה המעוניין לחיות לבד וללא חיי זוגיות קבועים כפי שאומרים הקודים של החברה.

 

רשת "בקשר לטיפול" מחברת בין אנשים המחפשים טיפול, למשל ייעוץ זוגי אך חסרה להם המלצה טובה על דמות טיפולית מתאימה, אמינה ומוסמכת, הנמצאת באזור המועדף.
ההתאמה נעשית חינם בשיחת טלפון ע"י שרונה קרן המכירה היטב את כל המטפלים. בקרו באתר:
http://www.bekesher-letipul.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב