דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוסר הסכמה בין הורים?! פנו לטיפול פסיכולוגי משפחתי 

מאת    [ 18/02/2012 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 1936 פעמים ]

חוסר הסכמה בין הורים והמחיר

ישנה לעיתים קרובות חוסר הסכמה בין הורים בשאלות חינוכיות הנוגעות לילדים. כתוצאה מכך ישנה השפעה שלילית מצטברת על הילדים. טיפול פסיכולוגי בעזרת פסיכולוג משפחתי בסוגיה זו יסייע לשני ההורים להבין את החשיבות של גיבוש קול אחיד. אז מהי בעצם חוסר הסכמה של הורים?! לדוגמא: האמא דורשת מבנה להיכנס למקלחת ואילו הילד מסרב. בעוד האם ממשיכה להתעקש האב קורא בקול רם "די עזבי את הילד. הוא ממילא יכנס בעוד רבע שעה, מה זה כבר משנה" הורים כאלה מדברים בשני קולות שונים.

העברת אחריות

התנהגות נפוצה נוספת היא העברת האחריות בה נתקלים פסיכולוגים רבים כאשר פונים אליהם לטיפול משפחתי בנושא זה. העברת האחריות נראית במיוחד כאשר אחד ההורים נותן לילד מסר כמו לדוגמא: "חכה שאבא או אימא יבואו ..." התנהגות זו מעידה על הורה מסויים הלוקח לעצמו את תפקיד ההורה המפנק והמחזק, כמו השוטר הטוב, ואילו השני לוקח את תפקיד המחנך והנוזף. כאן צפה בעיה נפוצה משום ששני ההורים צריכים לתת לילדיהם הורות מלאה ושלמה, קרי, הן לדרוש שיתוף פעולה והן לחזק ולתמוך בילד.

שאלות בוערות ותשובות מנחות

ילדים המשמיעים אמירה כמו לדוגמא: " אבל אבא, אמא אמרה שמותר לי"... התנהגות זו מביאה הורים רבים לשאול שאלות רלוונטיות ולקבל תשובות מנחות אשר משנות משמעותית את אופן ההתנהלות המשפחתית בסוגיית חינוך הילדים. הדרכת הורים באמצעות טיפול פסיכולוגי משפחתי מסייעת להורים להבין יותר את הילדים ואלו מבינים את ההורים טוב יותר.

אם גם לכם זה לא נשמע מעט בעייתי שחייבים להסכים על כל דבר יחד אזי כבר עתה ניתן לזהות חינוך בעייתי וכושל משהו. לילד שגדל עם שני קולות סותרים ושונים כל כך האחד לעומת השני קשה לפתח סולם ערכי ברור. הילד לומד לנצל לטובתו את הפערים והמחלוקות בין ההורים ונוצרת אווירה עכורה בבית, כאשר הילד נושא ונותן כל הזמן מול הוריו המתוסכלים, ולבסוף עושה כרצונו משום שההורים אינם מצליחים לגבש עמדה הורית חד משמעית. אזי בהחלט יש מקום לבדוק מדוע כדאי ורצוי ליצור הסכמה משפחתית.

הדרכת הורים על ידי גורמים מומחים ומטפלים מקצועיים פותרת את הדילמות עוד כאשר הילדים קטנים. אמנם, ילדים קטנים מביאים לדילמות קטנות, אך כשהילדים מתבגרים הדברים מתחדדים. למשל נושא הבילויים עד השעות הקטנות של הלילה מעצים את הוויכוחים בין ההורים לבין הילדים. ולפתע פתאום מוצאים עצמם ההורים בקונפליקט משמעותי.

 

מילה של פסיכולוג - עמדה אחידה

שאלנו מספר פסיכולוגים: צפוי כי ההורים יהיו שני אנשים שונים ובעלי אופי והשקפת עולם נפרדים. לכן תישאל השאלה: האם זה לא טבעי?!  נכון מאוד. לכן הורים לא חייבים לראות את הדברים באותו אופן ובצורה אחידה. מאידך, לטובת הילדים עליהם להציג בפניהם, לפחות למראית עין, עמדה ברורה ואחידה. כדי לעשות זאת , על ההורים לפתור את הקונפליקטים ביניהם כשהם לבד, ולבוא אל מול הילדים בחזית מגובשת, עם תפיסה חינוכית משותפת, ברורה וחד משמעית.

 

הרשת הארצית "בקשר לטיפול" מחברת בין אנשים המחפשים פסיכולוג או פסיכולוגית או טיפול או יעוץ זוגי אך חסרה להם המלצה טובה על דמות טיפולית המתאימה להם, אמינה, מוסמכת ומקצועית, הנמצאת באזור המועדף.
ההתאמה נעשית חינם בשיחת טלפון ע"י שרונה המכירה היטב את כל המטפלים.
http://www.bekesher-letipul.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב