דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסדרת מעמד בישראל 

מאת    [ 17/02/2012 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 3575 פעמים ]

בתיק עע"מ 4413/08 נדון עניין מורכב מאוד של מתן אשרת עבודה בישראל לעובדת זרה בסיעוד ששהתה בישראל באופן בלתי חוקי עובר להעסקתה אצל אזרח ישראלי קשיש ניצול שואה (העובדת הזרה שהתה בישראל כ-8 שנים לפני תחילת העסקה, קרי מיצתה את התקופה המרבית של 63 חודשים).

הטענה המרכזית שנטענה ע"י עורך דין אלכס זרנופולסקי הייתה כי על משרד הפנים לתת אשרת עבודה לעובדת זרה בשל נסיבות הומניטאריות של אזרח ישראלי. כאן חשוב לציין, כי אחרי פסק דין בעניין GEMMA BUENO (עע"מ 2190/06) שניתן ע"י בית המשפט העליון ברוב דעות ביום 13.05.2008 הפסיקו בתי משפט המחוזיים בישבם כבתי המשפט לעניינים מנהליים להתערב בהחלטות של משרד הפנים הדוחות בקשות מסוג הנדון מטעמים הומניטאריים (לפני כן בתי משפט המחוזיים קיבלו לא אחת עתירות הדנות בסוגיית העסקת עובדים זרים בסיעוד אצל מעסיקיהם הישראלים אשר לא עמדו בקריטריונים לפי חוק הכניסה לישראל תוך הבעת הומאניות כלפי נזקקים סיעודיים אזרחי ישראל כשבעניינם מתקיימות נסיבות הומניטאריות מיוחדות).

הערעור שהוגש ע"י עורך דין אלכס זרנופולסקי נדון בפני הרכב שונה בו ישבה כבוד השופטת איילה פרוקצ'יה כראש ההרכב (אשר הייתה בדעת מיעוט בפסק דין GEMMA BUENO הנ"ל) ובית המשפט נתן החלטה תקדימית וחריגה אשר לא משתמעת לשתי פנים והמדברת בעד עצמה, לפיה ביקש מהמדינה לבחון הנושא העולה בערעור (קרי: הענקת אשרת עבודה למהגרת עבודה זרה) בשני מישורים:

"במישור הכללי – האם ניתן לפעול לגיבוש הסדר משפטי כללי (בחקיקה ראשית או בחקיקת משנה) שיתן מענה לצורך העולה חדשות לבקרים בפתרון מיוחד לנזקקי סיעוד קשישים בעלי צורכי סיעוד מיוחדים, שלא נמצא לו הסדר מניח את הדעת במסגרת המצב הקיים; ובמישור הפרטני -  האם ניתן למצוא פתרון קונקרטי לעניינו של המערער בהליך זה." (ניתנה ביום 12.06.2008)

הווה אומר: הרכב שונה של בית המשפט העליון לא היה שלם עם ההלכה שיצאה מלפני בית המשפט העליון במקרה של GEMMA BUENO, לפיה לשר הפנים אין שיקול דעת להעניק אשרת עבודה לעובדים זרים מטעמים הומניטאריים של קשישים סיעודיים מעבר לקבוע בסעיף 3א(ג1) לחוק הכניסה לישראל ועדיין לדעת עורך דין אלכס זרנופולסקי לא נסתם גולל על אפשרות הסדרת מעמד בישראל למטפל זר אשר אינו עומד במלוא הקריטריונים על פי חוק הכניסה לישראל ותקנות על פיו.

אין באמור לעיל להוות ייעוץ משפטי או חוות דעת, או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושא. בכל מקרה ספציפי יש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעו"ד

עורך דין אלכס זרנופולסקי הינו בוגר האוניברסיטה העברית. עו"ד זרנופולסקי השלים את התמחותו בבית המשפט המחוזי בירושלים, תחת פיקוחו של כב` השופט ולימים המשנה לנשיא ד"ר עוני חבש בתחום אזרחי ופלילי. עו"ד אלכס זרנופולסקי הוא בעל ניסיון מקצועי רב במשפט מנהלי, משפט אזרחי ודיני עבודה.בתיקים שנוהלו ע"י המשרד הושגו הצלחות משמעותיות ואף ניתנו פסקי דין והחלטות תקדימיות בתחום מנהלי (עתירות נגד משרד הפנים בעניין הסדרת מעמד בישראל) דיני עבודה והוצאה לפועל הכל בזכות היחס המיוחד לו זוכה כל תיק ותיק במשרד.
אתר: www.az-lawoffice.com כתובת: רח' ויצמן 2 (בית אמות השקעות) תל-אביב, קומה 8 טלפון: 03-7513834 פקס: 03-6131219 אימל: href="mailto:zernopolsky@gmail.comzernopolsky@gmail.com">">zernopolsky@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב