דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נגישות לנכים 

מאת    [ 16/02/2012 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 11630 פעמים ]

נגישות לנכים במקומות ציבוריים

באופן אולי מעט מפתיע, במדינת ישראל היה צורך לעגן בחוק את זכות הנגישות לנכים במקומות ציבוריים. מדובר באקט מפתיע יחסית מאחר וישראל היא מדינה שלצערנו מעורבת במלחמות רבות. חיילים רבים משתתפים והשתתפו במלחמות אלה, וכתוצאה מכך הפכו לנכים, אירוע שללא ספק שינה את כל חייהם. במקום להתייחס בכבוד לנכי צה"ל, ששירתו את המדינה באומץ, בנאמנות ובמסירות לב, היו לא מעט עסקים ומקומות ציבוריים שלא ידעו כיצד להתמודד עם העניין, והנכים נאלצו לשנות את חייהם בגלל היחס הזה, שכמובן נתפס בעיניהם כמזלזל.

נכי צה"ל הם לא האנשים היחידים שנזקקו לשינוי בחוק. נגישות לנכים במקומות ציבוריים חשובה גם לאינספור אנשים נוספים, כגון: נפגעי תאונות דרכים ודרכים, נפגעי פעולות טרור, אנשים שסובלים ממחלות מסוימות הגורמות לשיתוק, לקויי ראייה ושמיעה והרשימה עוד ארוכה. כל אלה מהווים בערך 10% מכלל האוכלוסייה בישראל, נתון מדהים למדי! לכן טוב שמדינת ישראל עשתה מעשה וחוקקה חוק המגן על אזרחיה החלשים.

אכיפת חוק הנגישות? כמעט ואין
למרות שחוק הנגישות לנכים במקומות ציבוריים נחקק כבר בשנות ה ? 70, עברו כבר עשרות שנים והאכיפה עדיין איננה מתבצעת כראוי. מה הסיבה לכך? אולי דווקא בגלל העובדה שמדובר באזרחים מוגבלים, שהסיכוי שיפעלו למען שינוי מדיניות האכיפה הוא נמוך למדי. גם אם מדי פעם שומעים על מחאותיהם של הנכים, מדובר במחאות שאינן מקבלות מספיק חשיפה, שאינן מותירות רושם מיוחד וכמובן שאינן אלימות ברמה כזו שלא ניתן להשתלט עליהן ולהשכיח אותן.

מלבד מספר מוסדות, כמו קופות חולים, ביטוח לאומי, בנקים וסניפי דואר, כמעט ואין אפשרות נגישות לנכים במקומות ציבוריים. כך, פעולות פשוטות ובסיסיות ביותר, כמו קניית מזון, הגעה לבית ספר או למקום העבודה וכן בילויים במסעדות, בקניונים, בתיאטראות, במגרשי ספורט, בשמורות הטבע וכדומה, הופכות להיות בלתי אפשריות עבור הנכים.

נגישות לנכים היא איננה דבר מובן מאליו בישראל של 2012. לא אחת הנכים אינם מסוגלים להיכנס למקומות ציבוריים שונים, והם מרגישים כאזרחים סוג ב' שאיש אינו מעוניין בהם. תארו לכם איזו הרגשה מתסכלת זו וכמה לא נעים להיות תלויים באחרים כדי שיבצעו עבורכם קניות, רק בגלל שאתם אינכם מסוגלים לעבור עם כיסא הגלגלים שלכם בשערי החנות. לו רק היו דואגים להתקין שם דלתות רחבות מספיק, משטחים נוחים וישרים ושלל אביזרי נגישות אחרים, הייתם יכולים להיות הרבה יותר עצמאיים.

נגישות נכים ? למען צמיחה כלכלית

מלבד חוסר צדק חברתי בגלל אי אכיפת חוק הנגישות, עליכם להפוך את בית העסק שלכם לנגיש ולו רק כדי לעזור לעצמכם. בשל המחסור במוסדות ציבוריים נגישים, נכים מקפידים לחפש בתי עסק שכן מאפשרים להם נגישות. הנכים לא מוותרים כל כך מהר על עצמאותם ולכן אם תתקינו עבורם את כל האמצעים שיקלו עליהם, הם יבחרו בעסק שלכם על פני המתחרים ואתם תוכלו להרוויח כסף נוסף.

אז עשו את הבחירה הנכונה והפכו את בית העסק שלכם לנגיש עבור אנשים עם מוגבלויות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב