דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזדמנות חדשה לישראלים בעלי אזרחות אמריקאית להסדיר את מצבם מול רשויות המס בארהב 

מאת    [ 16/02/2012 ]

מילים במאמר: 621   [ נצפה 3457 פעמים ]

פברואר 2012
מאת אהוד קיש רו"ח (ארה"ב, ישראל)

הזדמנות חדשה לישראלים בעלי אזרחות אמריקאית להסדיר את מצבם מול רשויות המס בארה"ב 

ב 9 בינואר 2012 הודיע מס ההכנסה האמריקאי (ה- IRS) כי הוא מחדש את תוכנית הגילוי מרצון שלו לגבי הכנסות ונכסים לא מדווחים הנמצאים מחוץ לארה"ב - . (OVDP) Offshore Voluntary Disclosure Program  במסגרת תוכנית זאת ה IRS שוב מציע לאמריקאים שיש להם הכנסות וחשבונות בנק ונכסים פיננסים בישראל או במדינות זרות אחרות הזדמנות נוספת חדשה לעמוד בדרישות הדיווח האמריקאי, לשלם חבות מס וקנסות,  ולהימנע מהליכים פליליים.

חובת הגשת דוחות מס בארה"ב חלה על כל אזרח אמריקאי באשר הוא

כידוע, כל אזרח אמריקאי או בעל גרין קארד חייב בדיווח שנתי לרשויות המס בארה"ב על:
1.    כל סוגי ההכנסות הכלל עולמיות שלו.
2.    חשבונות בנקים ונכסים פיננסיים שיש לו מחוץ לארה"ב.
3.    שליטה שיש לו בחברות או שותפויות זרות (למשל ישראליות).
חובות הדיווח הנ"ל חלות על כל אמריקאי באשר הוא גם אם הוא מתגורר מחוץ לארה"ב כבר שנים רבות (ואפילו אם מעולם לא גר בארה"ב). אמנם ברוב המקרים, בשל אמנת המס בין ישראל לארה"ב נמנע כפל מס, ולא נוצרת חבות מס נוספת בארה"ב. עם זאת ישנם לא מעט מצבים בהם לתושב ישראל בעל אזרחות אמריקאית או גרין קרד אשר כל הפעילות העסקית שלו היא בישראל בלבד - תיוצר חבות מס משמעותית נוספת בארה"ב. (תיאור ופירוט של המצבים הנ"ל הוא נושא גדול בפני עצמו ומתאים למאמר נפרד). כמו כן מוטלים קנסות שעלולים במקרים מסוימים להיות גבוהים מאוד למי שלא עומד בדרישות הדיווח הנ"ל.

במסגרת תוכנית הגילוי מרצון החדשה של 2012 לכל אמריקאי שלא הגיש דוחות מס הכנסה בשנים קודמות או שהגיש דוחות לא מלאים, תהיה האפשרות להגיש דוחות מס הכנסה עבור שמונה שנים האחרונות, לשלם חובות מס ריבית וקנסות החלים עליו, וכאמור להימנע מהליכים פליליים. במסגרת הדוחות הנ"ל יש לדווח על כל החשבונות הפיננסיים הזרים שבבעלות הנישום או שיש לו זכות חתימה בהם. הדיווח הנ"ל ידוע בשם   (FBAR) - Foreign Bank Account Reporting.

הקנסות הקשורים לדיווח הנ"ל (FBAR Penalties) הינם גבוהים מאוד. במסגרת התוכנית הקנסות הנ"ל מגיעים עד ל-  27.5% קנס על היתרה הגבוהה ביותר בחשבון הלא מדווח. במצבים מסויימים יש אפשרות שגובה הקנס יהיה רק 12.5 אחוז או 5 אחוז. החדשות הטובות הן שלגבי אזרחים האמריקאים בעלי אזרחות נוספת המתגוררים מחוץ לארה"ב בתנאים מסוימים לא יהיו מוטלים קנסות FBAR כלל.

לתוכנית הגילוי מרצון החדשה קדמו שתי תוכניות של גילוי מרצון לגבי הכנסות ונכסים לא מדווחים מחוץ לארה"ב.  תוכנית הגילוי מרצון האחרונה הסתיימה רק בספטמבר 2011. התוכנית החדשה דומה בעיקרה לתוכניות הקודמות. עם זאת ישנם כמה הבדלים בין התוכנית החדשה לתוכניות קודמות: כרגע אין תאריך יעד לסיום התוכנית,  תנאי התוכנית החדשה עשויים להשתנות בכל עת - למשל מס הכנסה האמריקאי עשוי להחליט להגדיל את הקנסות או לסיים את התוכנית.  לפי דיווחים של ה- IRS  שתי תוכניות הגילוי מרצון הקודמות היו מאוד מוצלחות מבחינתם, והניבו היקף גבייה של כ 4.4 מיליארד דולר.

עכשיו זה הזמן לדווח ולתקן את המצב

בהקשר לתוכנית הגילוי מרצון החדשה של 2012 אמר נציב מס הכנסה האמריקאי מר דאג שולמן: " תוכנית הגילוי מרצון החדשה הזאת "עושה שכל" לנישומים שעדיין לא דיווחו.......אנשים צריכים להבין שכדאי מאוד לפנות אלינו ולסדר את העניינים אצלנו לפני שאנחנו נגיע אליהם...... אנחנו מגבירים את מאמצי האכיפה שלנו ולכן הסיכון של אי דיווח רק ממשיך לעלות"

בנוסף לכך חשוב לציין שבהודעות של התקופה האחרונה ה- IRS הדגיש את הכוונה לנהל מדיניות סלחנית כלפי אותם אמריקאים שלא דיווחו ,אשר מחזיקים באזרחות נוספת וחיים מחוץ לארה"ב.
 
לפיכך אם אתה ישראלי בעל אזרחות אמריקאית או גרין קרד ולא הגשת דוחות מס בארה"ב בשנים קודמות, או שהגשת דוחות לא מלאים -  נראה שעכשיו זה הזמן ויש הזדמנות מצוינת להכין דוחות מס, לתקן את המצב אופן מלא, ולעשות זאת ללא קנסות גבוהים.

מאמר זה הוא סיכום כללי בלבד ולא נועד להיות תחליף לייעוץ מקצועי ספציפי.

הכותב אהוד קיש רו"ח (ישראל, ארה"ב) הוא שותף מנהל במשרד קיש ושות רואי חשבון. קיש ושות' הוא משרד רואי חשבון ישראלי אמריקאי המתמחה במיסוי ישראל - ארה"ב ובהכנת דוחות מס אמריקאיים. לייעוץ במיסוי ארה"ב, כולל תכנון מבני מס להשקעות נדל"ן ועסקים בארה"ב ניתן לפנות למשרדנו. רח' תובל 30 רמת גן 52522 , טל 03-6126742 , פקס 03-6126743 מידע נוסף באתר האינטרנט של המשרד www.kcpa.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב