דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פעילות עסקית באינטרנט - תפקיד הלקוח העסקי 

מאת    [ 15/02/2012 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 2207 פעמים ]

בעל עסק קטן או בינוני, החלטת שרצונך להיות פעיל באינטרנט. מצוין, זו דרכך להביא עוד לקוחות ועוד הכנסות לעסק. אז יופי, החלטת שאתה רוצה אתר אינטרנט ודף עסקי בפייסבוק. מצאת כבר גם את המקצוען שיעשה עבורך את העבודה. האם מכאן והלאה עליך לשבת בצד ולא לעשות בעצמך כלום באתר או בדף?

האם המקצוען הוא אחד העובדים בעסק? האם הוא חי את העסק ומכיר מבלי לשאול כל פרט בחיי העסק?

יתכן שהתשובה היא חיובית, זה בהחלט יכול לקרות. אם כך תוכל להסתפק רק בקבלת דוחו"ת תקופתיים על תוצאות הפעילות ברשת. אבל פעמים רבות בונה האתר ו/או יוצר דף הפייסבוק יהיה זר לעסק, ולפני שסגרתם את העסקה ביניכם יתכן שאפילו כלל לא ידע על קיומך ועל העסק שלו. אם כך מהיכן יהיה לו הידע על צרכיך, מהיכן יהיו לו התכנים שיופיעו באתר ובדף העסקי?

לפני תחילת העבודה חשוב שתשבו יחד, תקבעו יחד את מטרת האתר ומה יהיה המבנה שלו. תוכלו גם לקבוע ביחד איך ועם מי כדאי להחליף קישורים, איך לערוך קמפיינים פרסומיים ועוד.

לאחר שסיכמתם את הנושאים הללו, מכאן כל הנושא הטכני יורד ממך ועובר להיות באחריות של בונה האתר או יוצר הדף העסקי. אבל גם בנושא זה עדיין נשארת לך מידה קטנה של אחריות. לאחר סיום היצירה, אתה זה שצריך לבדוק את האתר ולוודא שהוא לשביעות רצונך. בעל מקצוע צריך יהיה לשוב ולתקן את הנדרש, עד שאתה תהייה מרוצה.

אבל תפקידך לא מסתיים עם האישור הסופי של האתר שנבנה או הדף שנוצר, כאן הוא רק מתחיל. בהנחה שהחלטתם שמקים האתר / יוצר הדף יהיה אחראי טכנית גם על ניהולו השוטף והעדכונים שלו, מחובתך כל הזמן לספק לו תכנים. המקצוען לא יכול לשלב באתר או בדף שלך תכנים רק על דעת עצמו, כי אז בטוח שחלקם לא יהיו נכונים ואף מזיקים עבורך, למרות כל כוונותיו הטובות. אל תבקש מאיש האינטרנט שיבדוק בגוגל אתרים מתחרים ויקבל מהם רעיונות מה לשלב באתר שלך, כי אז לא תמצא סיבה לגולש להעדיף דווקא אותך. כדי שהפעילות שלך ברשת תועיל לך, אתה חייב להיות גורם עם יחוד משלו. כדי לעשות זאת חייבים להשתמש בתכנים אמיתיים משלך ושמייחדים אותך, וסיפוקם זו האחריות שלך.

חשוב גם שאת התכנים לא רק תספק, אלא תספק אותם בתדירות ובמועדים שיקבעו בינך לבין איש האינטרנט שלך, אל תכריח אותו לרדוף אחריך יותר מידי. כי אם יהיו לו עוד לקוחות מלבדך, והוא יראה שאתה לא משתף פעולה כנדרש, ישים אותך תמיד בעדיפות נמוכה. אבל אם תשתף אתו פעולה כנדרש, תמיד תהייה אצלו בעדיפות גבוהה.

אז לתועלת העסק שלך, הלקוח, מלא היטב את חלקך, תפקידך.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב