דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אירופה ממשיכה למתוח את יוון - מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ? 

מאת    [ 15/02/2012 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 1555 פעמים ]

המילה המתאימה ביותר לתאר זאת היא "זובור": ממשלת יוון כבר הצליחה להעביר בפרלמנט את תוכנית הצנע הקיצונית שאירופה כפתה עליה, למרות שרחובות אתונה התמלאו בגז מדמיע לפיזור הפגנות ההמונים כנגד התוכנית הלא פופולרית, ולמרות הכול, בניגוד לתכנון ולציפיות, שרי האוצר של אירופה עדיין לא יאשרו ליוון את החלק הבא בתוכנית החילוץ, ויימנעו מלהעלות את הנושא להצבעה בפגישתם היום בבריסל. בניסיון אחרון להפגין מחויבות לתוכנית הצנע, התכנסה אמש ממשלת יוון ואישרה קיצוץ תקציבי נוסף בסך של 325 מיליון יורו, אך למרות זאת, בשעה שבה שורות אלו נכתבות נראה שאבדו הסיכויים לאישור תוכנית החילוץ כבר היום.

 

מתי תובא תוכנית החילוץ להצבעה, אם לא היום? אולי בפגישה הבאה של שרי האוצר של היבשת, שנקבעה לשבוע הבא, ביום שני, ה-20 לפברואר. הסוחרים באופציות דיגיטליות ובכלל יהיו ערים לכל התרחשות.

 

ובעוד שרי האוצר של האיחוד האירופי ממשיכים למתוח את יוון, ממשלת פפדאמוס הולכת ונלחצת עם הגב לקיר. כבר בחודש מארס הקרוב על ממשלת יוון לפרוע אג"ח בהיקף של 14.5 מיליארד יורו. יוון בונה על אישור השלב השני של תוכנית החילוץ, בהיקף של 130 מיליארד יורו, על מנת לשלם את החוב לבעלי האג"ח, ועל מנת לממן את תקציב הממשלה השוטף.

 

ביוון עצמה הולך ומתלהט הוויכוח הציבורי, ביחד עם בקבוקי המולוטוב שהוצתו ונזרקו לעבר שוטרים בהפגנות סוף השבוע: יוונים רבים מאמינים שתוכנית החילוץ האירופית מחלצת בעיקר את הבנקים האירופים שמחזיקים באג"ח יווני, בעוד תוכנית הצנע תהפוך את היוונים עצמם לעניים הרבה יותר. מנגד, ראש הממשלה פפדאמוס מעיר בצדק כי החלופה של חדלות פירעון משמעותה גם להיזרק מגוש היורו, וזה עלול לפגוע בכלכלת יוון הרבה יותר מכל הפרטה או קיצוץ תקציבי.

 

וכיצד מגיבים השווקים לחדשות הדרמטיות? כפי שכבר ראינו פעמים רבות בחודשים האחרונים, כל ידיעה שלילית בנוגע למשבר החוב היווני מובילה באופן מיידי לירידה במדדי המניות באירופה ולירידה בשער היורו למול מטבעות מובילים כמו הדולר והין. גם אמש לא היו כל הפתעות, וכצפוי דחיית ההצבעה על תוכנית החילוץ הובילה לנסיגה ביורו ובבורסות אירופה: המטבע האירופי המשותף, שכבר פתח את היום בעלייה של 0.2% מול הדולר, נעל את יום המסחר אמש בירידה של 0.5%, ובשער של 1.3115 דולר. בורסות היבשת ננעלו כולן באדום-מתון: הפוטסי הבריטי איבד 0.1%, הדאקס הגרמני נסוג 0.2%, והקאק הצרפתי סגר את הרשימה עם ירידה של 0.3%.

 

ומה יקרה היום? הסוחר המיומן באופציות בינאריות ירצה בוודאי לעקוב באופן רציף אחר החדשות הכלכליות, ובעיקר אחר הדיווחים מפגישת שרי האוצר של האיחוד האירופי היום בבריסל. החרפת הטון כנגד יוון עלולה להוביל לירידות נוספות בבורסות אירופה ובשער היורו, אך אם שרי האוצר ישדרו דווקא מסר פשרני ויביעו אמון באפשרות לאישור החילוץ בקרוב, אז המדדים האירופיים והמטבע המשותף עשויים ליהנות מתיקון חד. וזכרו: היום שבו תאושר תוכנית החילוץ אמור להיות יום חזק ליורו ולבורסות היבשת.

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב