דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הליך גביית חובות בהוצאה לפועל 

מאת    [ 15/02/2012 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 2932 פעמים ]

 לאחר קבלת צו בית המשפט מוגש צו להוצאה לפועל ונפתח תיק. את גביית החוב מבצעים הנושים בהתאם להנחיות החוק.

בשלב הראשון של תהליך גביית חובות בהוצאה לפועל נשלח אל בעל החוב מכתב אזהרה אשר מבקש אותו לסור אל משרדי ההוצאה לפועל ולשלם את החוב. במקרים בהם אין באפשרותו לשלם את החוב מגיע החייב אל משרדי ההוצאה לפועל ונפגש עם ראש המחלקה. בסוף הפגישה רשאי ראש המחלקה להכריז על מצב של חייב מוגבל באמצעים.

כאשר החייב מוגבל באמצעים ואין באפשרותו לסלק את החוב באופן מיידי מגיעים עמו להסדר תשלומים בהתאם לחוק. בסמכותו של ראש ההוצאה לפועל להוציא צו עיקול לרכושו הפרטי של החייב, לעקל את חשבון הבנק שלו ולהוציא כנגדו צו איסור יציאה מהארץ. בכל תהליך גביית חובות או פשיטת רגל אשר כרוך במעורבות של בית המשפט וגורמי הוצאה לפועל מומלץ להסתייע בשירותי עורך דין הוצאה לפועל.

מתי מתחילים בתהליך הוצאה לפועל

כל נושה אשר אינו מקבל את כספו רשאי לפנות אל בית המשפט לצורך גביית חובות בהתאם לחוק. בכדי לפתוח תיק הוצאה לפועל יש להציג צו בית משפט המורה על ההליך. בית המשפט יאשר פתיחה בהליכים במקרים בהם החייב חייב בתשלום על פי החוק. בהתאם לכך, נשים אשר אינן מקבלות את תשלומי דמי המזונות רשאיות להגיש בקשה לפתיחת תיק הוצאה לפועל כנגד החייב.

קבלת צו פתיחת תיק בהוצאה לפועל מתאפשר גם במקרים בהם החייב אינו משלם תשלום אשר הוא מחויב לו בהתאם לחוזה שנחתם בין הצדדים. מתן צ'קים ללא כיסוי מהווה גם כן עילה לפתיחה בתהליך גביית חובות. חשוב להדגיש כי כל מקרה של פתיחת הליכי הוצאה לפועל מחייב פנייה אל בית משפט וקבלת צו מתאים.

גביית כספים באמצעות הוצאה לפועל

מערכת ההוצאה לפועל מהווה מנגנון גביית חובות חוקי. הגבייה מתבצעת באמצעות רשת של גובים הפועלים בהתאם לצווי בית המשפט ותקנות החוק. המטרה אשר עומדת בפני הצוות היא פירעון החוב במלואו בהקדם האפשרי וסגירת התיק. לצורך גביית החוב מאפשר החוק ביצוע עיקולים לנכסים ורכוש פרטי והטלת הגבלות על החייב.

את הנכסים והרכוש המעוקל מוכרים למרבה במחיר במהלך מכירות במחסני הוצאה לפועל. הכספים אשר מתקבלים בעבור הנכסים משמשים לצורך תשלום החוב. יש לציין כי החוק אוסר על עיקול של רכוש המהווה צורך בסיסי של החייב ועיקול תשמישי קדושה. בהתאם לכך לא יעקלו אנשי ההוצאה לפועל מקררים או תנורי בישול אך כן יעקלו מכשירי טלוויזיה או רכבים.

פרט לעיקולים מופעלים כנגד חייבים גם צווים לעיכוב יציאה מהארץ וצווים אשר מחייבים את החייב להגיע אל משרדי ההוצאה לפועל לצורך בירור. צו איסור יציאה מהארץ משמש במקרים בהם ישנו חשש כי החייב ינסה להימלט מהארץ ללא תשלום החוב.

מנגנונים נוספים בהם משתמשות הרשויות לצורך גביית חובות והפעלת סנקציות כנגד חייבים הם הגבלת שימוש בכרטיסי אשראי, הגבלות בחידוש רישיון נהיגה והגבלות על ביצוע פעולות שונות בחשבון הבנק.

המאמר נכתב ביוזמת אתר h-lapoal.co.il ובחסות משרד עו"ד דורה כהן ויצמן ושות'




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב