דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קונג פו לאו חו: אמנות לחימה בריאותית 

מאת    [ 15/02/2012 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 3485 פעמים ]

 

אחד מיתרונות של קונג פו לאו חו נמצא בגישה של אמנות הלחימה והתנועה ככלי לבריאות. במשך שנים רבות, מתוכן ארבע וחצי שנים בחו"ל התאמנתי באמנויות לחימה שונות, תחת הדרכתם של מספר רב של מורים. ברב המקומות דיברו על אמנות לחימה לבריאות כסיסמה בלבד. 

אני ותלמידים לצידי היינו אמנם מתחזקים פיזית וזו אולי מגמה של קידום הבריאות, אבל, גם היינו נפצעים כמעט באופן קבוע כל כמה שיעורים. במשך שנים הייתי חוזר מאימונים בקביעות עם סימנים כחולים, דימומים ממקומות שונים בגוף, פגיעות קרסול, שבר בצלעות, כאבי גב ודלקות שרירים. לעניות דעתי זאת בעקבות הנחיה לא מדויקת, ואולי, ראייה שפציעות, וגם מרובות, הינן חלק מתהליך ההתקדמות.רב הפציעות נגרמות בשל עבודת זוגות שגויה. תלמידים מתחילים וגם מתקדמים "מפוצצים" אחד את השני ועובדים בעודף אגרסיביות, מתוך ראייה שיש לחזק את הגוף, כי במצב אמת לא ירחמו עלייך.

בלאו חו הגישה היא חריגה מרב אמניות הלחימה שתרגלתי. היא הדרגתית ביותר בכל הנוגע לשימוש בכח. ברירת המחדל הינה לעבוד בצורה עדינה. לומדים תחילה לחבוט בצורה רכה וכשיש לנו את האפשרות לשלוט בגוף שלנו אנו גם מגבירים את העוצמה (תהליך פשוט ומהיר). התנועה העדינה היא זו הדורשת יותר שליטה, ריכוז ושימוש ביציבה.

בעבודה עם בן זוג, הוא זה המנחה אותי ואני אותו באיזו עוצמה לעבוד, בהתאם למה שמרגיש לנו נח, בטוח ונעים באותו רגע. אנו מנסים להקטין עבודה המונעת מאגו, ומדגישים עבודה לפי מה שמרגיש לנו באמת טוב באותו יום, מבלי  לדפוק חשבון לגבי מה יחשבו עלי. במידה ואנו רוצים להרגיש את היכולת לחבוט בעוצמה חזקה יותר, אנו פשוט משתמשים בציוד לשם כך (כריות-לאפות).

בעבודה עצמאית אני לומד ומשכלל כל הזמן את היכולת להקשיב לגוף שלי. לעבוד איתו ממש כאילו הוא אישיות. כאילו גופי הוא  החבר הטוב ביותר שלי. אני מתקשר איתו ובודק עם תנועה מסוימת מרגישה לי טוב. הגוף שלנו אוהב להתאמץ, להזיע, להתעצם ולהתחזק. אבל הוא אוהב לעשות את כל זה בקצב שלו. כמו הנפש שלנו, לפעמים הוא רוצה יותר מהר, חזק ועוצמתי ולפעמים הוא מעדיף רכות ואיטיות. אנו לומדים תוך תהליך מתמשך להיות יותר קשובים ומודעים אליו.אנו משפרים את בריאותנו וברמות הגבוהות גם מרפאים את עצמנו בעזרת עבודות פנימיות, מדיטציות ותרגילי צ'י קונג, אשר בזרתם אנו מחזקים את תפקוד האברים הפנימיים שלנו ואת זרימת הצ'י בגופנו.

 

אסף קמחי. מורה לצ'י קונג , קונג פו ואומנות היכולת. מקים בית הספר צ'י קונג פו המקיים שיעורים בתל אביב.http://www.chikung.co.il/index.php




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב