דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיוס עובדים - כשלים בתהליך הגיוס. 

מאת    [ 14/02/2012 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 3382 פעמים ]

גיוס עובדים הינו תהליך יחסית פשוט, קוראים קורות חיים, מראיינים ומחליטים. על פניו לא נראה כי זהו תהליך שניתן לבצע בצורה לא תקינה או לא יעילה לארגון, בעיקר כאשר הדגש הוא לא על ההחלטה אם לקבל את המועמד, אלה בהתיחס לתהליך עצמו.לפני ניתוח תהליך גיוס העובדים, חשוב לציין ולהגדיר מהם הסימפטומים של תהליך גיוס לא יעיל או מתי יש לבחון האם תהליך הגיוס מתנהל כהלכה. 
ראשית אנו מניחים כי ארגונים אשר גיוס הינו חלק תדיר מפעילותו ( חברות כ"א/השמה , מחלקות גיוס בארגונים ומנהלים), בארגונים אלו חוסר היעילות או המוטיבציה להתיעלות יורגשו במקומות הבאים:

משאבי איתור מועמדים – משאבים אלו נמדדים בזמן ובתקציבים, במידה והארגון מוצא עצמו מבזבז יחסית תקציבי פרסום גדולים לאיתור מועמדים ו/או מקדיש שעות רבות של עובדים.
משאבי מיון גבוהים – כאשר הארגון מוצא עצמו מקצה משאבי מיון ( בתקציבים ושעות אדם ) על כח אדם שאינו רלוונטי, כך שהיחס בין המועמדים שעברו את המיון לאלו שנופו הוא גבוה ביותר.
אחוזי הצלחות נמוכים – כאשר כמות המועמדים אשר נשלחים לראיון הסופי ( אצל לקוח פנימי או חיצוני ) הינה יחסית גבוהה לכמות המועמדים אשר מתקבלים לעבודה.

לאחר שנוצרה המוטיבציה לבחון את תהליך גיוס עובדים בארגון ננסה לבצע ניתוח של תהליך זה.  תהליך גיוס עובדים מורכב מארבעה שלבים עיקריים:
1.אפיון ואבחון דרישות משרה.
2.איתור מועמדים.
3.מיון מועמדים.
4.שיווק מועמדים.

בסדרת מאמרים קרובה כל שלב יזכה להתייחסות ממוקדת, כרגע נגדיר את השפעת כל שלב ושלב על כלל תהליך הגיוס.

אפיון ואבחון דרישות משרה
שלב זה הינו הקריטי ביותר לאפקטיביות של כל תהליך גיוס עובדים, גם אם בארגון מתנהל תהליך יעיל, אבחון ואפיון משרה לא נכון ולא מקצועי יגרום לכל תהליך גיוס עובדים להיות לא אפקטיבי . ההשפעה העיקרית של אפיון לא תקין תהיה על אחוזי הצלחה נמוכים, הפתרון לרב שיפור מיומנויות אבחון דרישות המשרה מצד אחד ויצירת סטנדרטיזציה באפיון המשרה, הטמעת נושאים אלו יחסית פשוטה וניתנת לבחינה הן בהיבט מבחני ידע של אבחון והן בקרות במערכות מידע לגבי יישום סטנדרטיזציה.
איתור מועמדים
שלב זה הינו היקר ביותר בתהליך גיוס עובדים מצד אחד, אך הקשה ביותר למדידה פרטנית מאידך. הסיבה העיקרית למחיר הגבוה הוא הצורך בפרסום משרות ומאבק על מועמדים בעיקר בתחומים תחרותיים וקשים לגיוס עובדים. התמודדות עם נושא איתור המועמדים הינו מורכב ומכיל בתוכו פתרונות טכנולוגיים, חדשנות שיווקית, התמקצעות ארגונית ויצירתיות בניהול תהליכי הפרסום ואיתור המועמדים. מכיוון שהנושא מורכב לרב ארגונים בעלי מסת גיוס גבוהה ( כגון חברות גיוס ) מנהלות תחום יעודי או משרה ייעודית אשר עוסקת בפרסום הארגון ומשרות למועמדים.

מיון מועמדים
מיון מועמדים הינו שלב הדורש את המקצועיות הרבה ביותר, קיימות שיטות שונות בתהליך המיון, סקירת קורות חיים,ראיון טלפוני,ראיון פרונטלי,מרכזי הערכה ועוד. לכל שיטת מיון היתרונות והחסרונות שלה וההטיות אשר משפיעות על יכולת האבחון לגבי המשכו של המועמד. ביצוע של מיון בצורה לא מקצועית ישפיע לרב על הקצאת משאבי מיון גבוהים ואחוז הצלחות נמוך, בנוסף לזאת, תהליך מיון שלא ייעשה בצורה מלאה ומדוייקת יגרום לבזבוז משאבים באיתור מועמדים "טרטורם" ויצירת עבודה כפולה פנים ארגונית. ההתמודדות עם נושא זה הינה הכשרה מקצועית מצד אחד ובקרות ניהוליות אדוקות מצד שני.
שיווק מועמדים
שלב זה בתהליך גיוס עובדים לרב נשכח אפילו בחברות השמה וכח אדם שגיוס עובדים הוא הליבה העסקית שלהם. שיווק העובדים אינו מתיחס אך ורק ל"אקט המכירה" אלה גם לכל תהליך התקשרות הפנימי והחיצוני של העבד אשר מבצע את המיון של המועמד עם הממין הבא אשר יכול להיות פנים ארגוני או לקוח חיצוני. למרות שמדובר בנושא שיווקי רבים מהפתרונות בנושא זה הינם טכניים שנתמכים מערכות מידע, מקצתם דורשים מיומנויות מכירה שאינן מורכבות.

במאמרים הבאים אנו ננתח כל שלב, נסביר ונפרט את הסיבות לכשלים ולטעויות ונציע מספר פתרונות על מנת להתגבר על הכשלים.

מאת חברת טאז - Tazz מתמחה ומספקת שירותי יעוץ ומיקור חוץ בתחומים פיתוח ארגוני, שיווק ומרקום וקואצ'ינג אישי ועסקי 


http://www.tazz.co.il


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב