דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איחוד תיקים או פשיטת רגל? 

מאת    [ 14/02/2012 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 1762 פעמים ]

ישנם מקרים רבים, בהם אנשים אינם מסוגלים להחזיר חובות לרשויות, לגורמים פרטיים או לעסקים. במקרה והם נתבעים על כך למשפט ומפסידים בו, נפתחים כנגד אנשים אלו תיקים בלשכת ההוצאה לפועל. לעיתים, נפתחים כנגד חייב אחד מספר תיקים, בכמה לשכות של ההוצאה לפועל ברחבי הארץ. מרגע זה, חייו של החייב שהפסיד במשפט הופכים להיות קשים ומתסכלים. הליכי הגבייה הנוקשים של לשכת ההוצאה לפועל מלחיצים אותו ואת בני משפחתו וגוזלים הרבה מזמנו. החייב מוצא את עצמו מתרוצץ מלשכת הוצאה לפועל אחת לשנייה, מנסה להסדיר את ענייניו. אם יפנה החייב אל עורך דין הוצאה לפועל, ימליץ עורך דין כזה לשקול איחוד תיקים או פשיטת רגל. באיזה אפשרות כדאי לבחור? על כך במאמר שלפניכם.

איחוד תיקים הנו הליך במסגרתו מאחדים כמה תיקים שנפתחו כנגד חייב יחיד. איחוד תיקים מאפשר לחייב לנהל את ענייניו מול לשכה אחת של הוצאה לפועל, במקום להתרוצץ מלשכה ללשכה. עניין זה חוסך לחייב טרחה רבה וזמן לא מבוטל. עורך דין הוצאה לפועל מגיש בקשה לאיחוד תיקים בשם לקוחו. על עורך הדין להקפיד הקפדה יתירה על ניסוח בקשת איחוד תיקים ולצרף את כל המסמכים הדרושים. ראש ההוצאה לפועל בוחן את הבקשה והוא עשוי לזמן את החייב לחקירה, כדי לבדוק את יכולת ההחזר החודשית שלו. אם יתגלה בחקירה שהחייב שיקר במילוי הפרטים בבקשת איחוד תיקים, לא יאושר לו הליך כזה.

הליך פשיטת רגל הנו הליך משפטי אשר במסגרתו מאחדים וממשים את נכסי החייב, כדי לכסות את מכלול החובות שצבר. הליך פשיטת רגל הנו הליך משפטי מורכב וממושך, אשר במסגרתו מיוצג החייב על ידי עורך דין הוצאה לפועל, המנהל את תהליך מכירת הנכסים של החייב. בסיום הליך פשיטת רגל עשוי החייב לקבל צו "הפטר". משמעות הצו הנה כי החייב פטור מחובות העבר ויכול לפתוח דף חדש. עורך דין הוצאה לפועל מיומן יכול לסייע לחייב הנקלע לקשיים כלכליים לקבל צו "הפטר" במסגרת הליך פשיטת רגל.

כאשר חייב מתלבט בין איחוד תיקים לבין פשיטת רגל, הוא חייב לפנות בהקדם לייעוץ אצל עורך דין הוצאה לפועל. עורך דין הוצאה לפועל הנו משפטן המומחה בחקיקה ובפסיקה הקשורים לסדרי הדין של לשכת ההוצאה לפועל. בחירה בין איחוד תיקים לבין פשיטת רגל הנה מורכבת ביותר. בין היתר, יבחן עורך הדין את גובה סכום החובות הצבורים. ככל שמדובר בסכום גבוה יותר (מאות אלפי שקלים או יותר) והחייב יכול לשלם רק תשלום חודשי נמוך, עשוי ראש ההוצאה לפועל לדחות בקשה של איחוד תיקים ולהפנות את החייב להליך פשיטת רגל. במקרה כזה, עשוי עורך דין הוצאה לפועל להמליץ לחייב מראש על כניסה להליך פשיטת רגל. שיקול נוסף כנגד הבחירה בהליך איחוד תיקים, מהוות ההגבלות המוטלות על חייב שאושר לו איחוד תיקים: צאתו מהארץ תוגבל וייתכן ועל נכסיו יוקל עיקול. יתירה מכך, במסגרת איחוד תיקים יצטרך החייב לשלם מידי חודש 3% מחובותיו וישנם חייבים אשר פשוט לא יעמדו בכך מבחינה כלכלית. עבור חייבים כאלו, ימליץ עורך הדין להגיש בקשה להליך פשיטת רגל. עורך דין הוצאה לפועל מיומן יוכל לא רק להמליץ ללקוחו באיזה אפשרות כדאי לו לבחור, אלא גם לנהל משא ומתן עם החייבים ולנסות להגיע להסכמה בדבר גובה החוב ופרישת התשלומים. במילים אחרות, עורך דין הוצאה לפועל הנו הגורם המקצועי המוסמך לייעץ לחייב אודות ההליך המשפטי המתאים לו ביותר, בהתחשב בנסיבות המקרה.

 

 

משרד עורכי דין קובי רום מתמחה בתחום הוצאה לפועל, איחוד תיקים, הוצאה לפועל, כינוס נכסים, צ'קים חוזרים, חייב מוגבל באמצעים ועוד. פנו אלינו לקבלת ייעוץ!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב