דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקצועות מחשב שכדאי ללמוד 

מאת    [ 14/02/2012 ]

מילים במאמר: 658   [ נצפה 2265 פעמים ]

עולם טכנולוגיות המידע הוא עולם חדשני ומתקדם. כל אלו הפועלים בתחום, נהנים ממשכורות נאות, עבודה מרתקת וסטאטוס מקצועי יוקרתי. בסקירה של מגוון הקורסים המוצעים בתחום המחשבים, עולה כי ישנם כמה מקצועות מחשב שכדאי במיוחד ללמוד. על מקצועות אלו- במאמר שלפניכם.

קורס טכנאי מחשבים- קורס טכנאי מחשבים, הנקרא גם קורס טכנאי PC, הנו הקורס הראשון שאותו לומדים כל הנכנסים לעולם טכנולוגיות המידע. הסיבה היא פשוטה- קורס טכנאי מחשבים מספק תשתית עיונית ומעשית למושגי יסוד בעולם המחשבים, תוכנה וחומרה. תלמיד קורס טכנאי מחשבים לא חייב להיות בעל ידע מוקדם במחשבים ואכן- רבים מהתלמידים אינם כאלה. עם זאת, רצוי שלתלמיד קורס טכנאי PC תהיה אנגלית טכנית טובה. בכלל, ידע באנגלית טכנית רצוי מאוד בכל הקורסים הקשורים למחשבים. ככל שמדובר בקורס מתקדם יותר, נדרש מהתלמיד ידע רב יותר באנגלית טכנית. קורס טכנאי מחשבים במכללה טובה מכשיר את התלמיד להרכיב, לתחזק, לשדרג ולפתור תקלות במחשבים אישיים. מומלץ לאתר קורס טכנאי מחשבים אשר מכשיר את תלמידיו גם להתקנה וניהול של רשתות תקשורת פשוטות. ישנם גם קורסים כאלה. רצוי לשים דגש על קורס טכנאי מחשבים במכללה מנוסה וידועה, עם מעבדות טובות והרבה הזדמנויות לעבודה מעשית. דברים אלו יקלו מאוד על השתלבותו של בוגר קורס טכנאי PC במקומות עבודה, עם סיום הקורס.

קורס MCITP- קורס MCITP נקרא גם קורס מנהלי תשתיות ארגוניות. בקורס זה לומדים התלמידים אודות מערכות ההפעלה של שרתים נפוצים בארגון, כולל שרתי דואר אלקטרוני, שרתי אינטרנט ושרתי גיבויים. רצוי מאוד שתלמיד הניגש אל קורס MCITP יסיים קודם לכן קורס טכנאי מחשבים, דבר שיקנה לו טכני ידע מוקדם. רבים ממסיימי קורס MCITP משמשים כאדמיניסטראטורים (מנהלי תשתיות מחשבים) בארגונים והם מנהלים כמה טכנאי מחשבים הכפופים להם. בסוף קורס MCITP ניגשים התלמידים לבחינות ההסמכה של מיקרוסופט. מיקרוסופט היא החברה המייצרת את מערכות ההפעלה של מרבית שרתי המחשב בעולם. תלמיד העומד בהצלחה במבחני ההסמכה, מקבל את התואר הנכסף. כדאי לדעת, שככל שהתלמיד למד קורס MCITP במוסד וותיק ומוערך יותר, כך גדל הסיכוי שלו לעבור בהצלחה את בחינות ההסמכה. קחו עניין זה לתשומת לבכם, כאשר אתם מחפשים מכללה מתאימה ללמוד בה.

קורס תכנות PHP- מתכנתים נמנים על בעלי המקצוע המבוקשים ביותר בעולם המחשבים. הם אלו אשר יוצרים יישומים, תוכנות ומערכות הפעלה. קיימים קורסים שונים לתכנות, כל אחד מהם מספק לתלמיד ידע בשפת תכנות אחרת. קורס תכנות PHP עוסק בשפת PHP, שהיא אחת מהשפות הנפוצות בעולם לפיתוח יישומים בסביבת אינטרנט. מדובר בשפה מקובלת מאוד, הנתמכת על ידי שרתי אינטרנט רבים. תלמידי קורס תכנות PHP מסוגלים, עם סיום הקורס, לפתח וגם לנהל אתר אינטרנט המתבסס על בסיס נתונים. כל אלו החוששים ללמוד שפות תכנות בגלל הקושי שלהן, יכולים להתנחם בעובדה ששפת PHP אינה נחשבת לשפת תכנות קשה. עם זאת, קורס PHP מיועד לתלמידים עם ידע מוקדם במחשבים. רצוי שתלמיד הניגש לקורס זה יסיים קודם קורס טכנאי מחשבים ושיהיה לו גם ידע מסוים בשפת תכנות. בדרך כלל, מציעה המכללה מכינה לאלו אשר חסרים את הידע המוקדם. אז אם אתם רואים את עתידכם ביצירת אתרי אינטרנט דינאמיים ומתקדמים, רצוי מאוד ללמוד קורס תכנות PHP.

קורס בדיקות תוכנה- קורס בדיקות תוכנה מספק לתלמידיו שיטות וכלים מעשיים לצורך בדיקת עבודתו של המתכנת. בודק התוכנה סוקר את עבודת התכנות ומוצא בה ליקויים או "באגים". הוא מדווח על הליקויים הללו לממונה עליו. אם מדובר בבודק תוכנה בעל ידע בתכנות (וישנם רבים כאלה), הוא יכול גם לתקן את ה"באגים" שגילה. בודק תוכנה חייב להיות איש מקצוע מסודר ויסודי מאוד. בודק תוכנה חייב לתעד בפרוטרוט כל ממצא שגילה, כדי שהמתכנת יוכל לאתרו במהירות ולתקן אותו. בדיקת תוכנה הנה מקצוע נדרש מאוד. כל מפתח יישומים או בית תוכנה מצריך בודקי תוכנה, שכן לעולם אין לשחרר לציבור גרסאות תוכנה שלא נבדקו כיאות. עבודתו של בודק תוכנה אינה נפסקת עם שחרור התוכנה לציבור. היא נמשכת עוד ועוד, כל עוד יוצאות גרסאות מתקדמות יותר של התוכנה.

אז מה כדאי לבחור? אל תמהרו. קחו את הזמן להחליט. אם אין לכם ניסיון משמעותי בעולם המחשבים, העדיפו קודם כל לקחת קורס טכנאי מחשבים במכללה טובה, לקבלת רקע טכנולוגי ראוי. לאחר מכן, שאלו את עצמכם אם אתם מעדיפים ניהול של תשתיות מחשבים (במקרה זה קחו קורס MCITP), או שאתם רוצים להתעסק עם קודים של תכנות. במקרה האחרון, בחרו בקורס תכנות PHP או קורס בדיקת תוכנה.

 

לימודי מחשבים במכללת IITC! המכללה מציעה מגוון רחב של קורסים בהתאמה אישית ובשעות הערב. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים, קבלת ייעוץ והכוונה ללא התחייבות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב