דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שחרור למעצר בית 

מאת    [ 14/02/2012 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 2704 פעמים ]

שהייה בבית מעצר היא מצב לא נעים ולכן חשודים רבים או אנשים היושבים במעצר מחפשים דרכים של שחרור למעצר בית. שחרור למעצר בית ייתכן בהתאם לטיעוני הנעצר ונתוניו והסיכויים להשתחרר למעצר בית תלויים במידה רבה בעורך דינו.

מעצר בית מהווה חלופה מוכרת לצורך לשהות בבית המעצר. עם זאת, הדברים באופן טבעי מורכבים יותר וישנם אנשים היושבים בבית מעצר למרות שיכולים לקבל שחרור למעצר בית, ואחרים מצליחים בכל זאת להשתחרר למעצר בית.

חשוב לעמוד על ההבדל בין מעצר לבין מאסר. מעצר מתבצע עוד לפני שהחשוד הורשע, לעיתים אפילו לפני שהוגש כתב אישום, אבל יש עילה לעצור את החשוד לצרכים שונים או על מנת למנוע נסיבות מסוימות. מאסר הוא למעשה גזר הדין לאחר שהורשע החשוד והוא נמצא נאשם. במקרה זה, החשוד נאסר על פי גזר הדין שנקבע לו.

אדם שנעצר בגין חשד כלשהו, עשוי למצוא עצמו בבית המעצר, בתנאים לא נוחים ותחת לחץ קשה מנשוא, אבל עצורים רבים יכולים להשתחרר למעצר בית מלא תחת פיקוח במקום לשבת בבית המעצר, במיוחד כאשר מדובר בתקופת מעצר ארוכה.

מעצר בית הוא כמובן נוח וקל יותר מאשר בית מעצר, ולכן עצורים רבים מעדיפים אפילו מעצר בית מלא, ארוך יותר, תחת פיקוח ועם איזוק אלקטרוני מאשר מעצר בבית מעצר.

בית המשפט והמשטרה בוחרים מתי לעצור חשוד והאם יש לאפשר לו שחרור למעצר בית מחייבים אותו להישאר בבית המעצר. פעמים רבות מתקיים דיון בבית משפט לגבי האפשרות של שחרור חשוד למעצר בית כאלטרנטיבה למעצר בבית מעצר. בדיונים אלו, טיעוניו ומקצועיותו של עורך הדין של החשוד עשויה לקדם את הליך השחרור למעצר בית ובכך להקל על מצבו של העצור.

מתי ניתנת אפשרות של שחרור למעצר בית?

ההחלטה אם לאפשר שחרור למעצר בית תלויה בנסיבות המקרה, בעברו הפלילי של העצור, באופי המקרה ובשיקולים נוספים הקשורים לעצור, לסביבתו ולעברה עליה עבר. עם זאת, גם במצבים מורכבים, עורך דין טוב יכול לסייע בשחרור למעצר בית, אפילו שהסיכויים נראים קלושים.

בנוסף, קיימות אפשרויות שונות של שחרור למעצר בית. לעיתים העצור איננו יכול לשוב למעצר בית בביתו המקורי (אם למשל קיימת נגדו תלונה של אשתו או מישהו מבני משפחתו המתגורר עמו), ואז יכול עורך דינו של העצור לבקש שחרור למעצר בית במקום אחר כמו בית הוריו של העצור, בית של חבר או קרוב משפחה אחר, כל עוד מישהו מדיירי הבית מבטיח לדאוג לפקח על העצור.

חשוב להבהיר כי לא תמיד מתאפשר שחרור למעצר בית, גם אם אתה מצויד בעורך דין טוב ומוכשר במיוחד. פעמים רבות, כאשר מדובר בעברה חמורה מאד כמו רצח מדרגה ראשונה, האפשרות של שחרור למעצר בית מורכבת וקשה יותר. אין זו סיבה לוותר מראש, שהרי כל מקרה נבדק לגופו ושווה לנסות ולבקש שחרור למעצר בית גם אם הסיכויים נראים קלושים. ככל שעורך הדין יהיה מנוסה, בקיא ומקצועי יותר, כך סיכויי העצור יגדלו.

 

 

 

 

 

 

 

נוגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב