דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה מייחד את ההלוואות לסטודנטים מיתר ההלוואות? 

מאת    [ 13/02/2012 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 1490 פעמים ]


 

מלבד העובדה כי ללא הלוואות לסטודנטים קשה מאוד לשמור על רמת חיים סבירה במהלך הלימודים, מוכיחות הלוואות מן הסוג הזה את התהליך והשיפור שחל בתחום ההתנהלות הפיננסית בישראל. כיום קל יותר לקבל הלוואות לסטודנטים מאשר בעבר, ולכן אזרחים רבים זוכים להגשים את החלום ולהיכנס אל מסלול ללימודים גבוהים. בין אם מדובר על תואר ראשון, תואר שני או תארים מתקדמים אחרים, הלוואות המיועדות לכיסוי תשלומי לימודים ניתנות בתנאים נוחים ומשתלמים במיוחד. בניגוד להלוואות אחרות, הלוואות לסטודנטים מיועדות למגזר ספציפי ויחסית הומוגני. בזכות ההלוואות סטודנטים מכל רחבי הארץ יכולים להתרכז בלימודים, וזאת על אף הפערים וההבדלים בין תשלומי שכר לימוד במכללה פרטית לבין שכר לימוד באוניברסיטאות. במילים אחרות, הלוואות לסטודנטים עוזרות לצמצם פערים, מגדילות את ההון האנושי ויוצרות לכידות חברתית גבוהה.

 

האינטרס המשותף של הלווה והמלווה

הבדל נוסף בין הלוואות לסטודנטים לבין הלוואות מסוג אחר נעוץ באינטרס המשותף של גורמי המימון והלקוחות. בעת לקיחת הלוואה על גורם המימון לספק ללקוח את תנאי ההחזר האופטימאליים, על מנת להמשיך ולקיים עימו יחסים פיננסיים גם בסיום תקופת הפרעון. כאשר מדובר על סטודנטים לתואר ראשון, גורם המימון הוא חלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים. אך למרות זאת חשוב להדגיש כי אין להסיק מכך שההלוואות לסטודנטים מיועדות רק לצעירים. ההלוואות רלוונטיות בכל גיל, וככל שאפשרויות ההשכלה גדלות כך גובר גם הצורך בתזרימי מימון.

 

כיצד תפרסו את ההחזרים?

נקודה חשובה נוספת הקשורה לתחום של הלוואות לסטודנטים היא הפריסה. תקופת הלימודים מאופיינת בדינאמיות רבה, ולכן כדאי לבחור במסלול הלוואה המאפשר תגובה לשינויים. סטודנטים רבים אינם מחזיקים בעבודה קבועה במהלך הלימודים, ולא תמיד חשבון הבנק שלהם זמין לתשלומי החזרים. במקרה כזה הפיתרון האידיאלי עבורם הוא לדחות את החזר ההלוואה למועד מאוחר יותר, או לחילופין לשנות את הפריסה. גורם מימון אשר מציע הלוואות לסטודנטים חייב לקחת זאת בחשבון ולעזור ללקוח לעמוד בהתחייבות. הייחודיות של הלוואות לסטודנטים באה לידי ביטוי באספקטים רבים, ואלו רק חלק מהם. בסופו של דבר, הלקוח הוא זה שמקבל את ההחלטה היכן וממי לקבל הלוואה. ככל שיהיו לו כלים רבים ואיכותיים יותר כך הוא יוכל להיות בטוח שביצע את הצעד הנכון.

 

 

תנאים נוחים בהישג יד

הסכומים עבור הלוואות לציבור הסטודנטים נעים בין אלפי שקלים לכמה עשרות אלפי שקלים בלבד. עובדה סטטיסטית זו, אשר ייחודית גם היא לסוג כזה של מימון, עוזרת לכל סטודנט המתקשה עם חסכונות של כספים, בהשגת הלוואה מיידית וללא ערבים או התחייבויות. כדאי לנצל זאת על מנת לממן את הלימודים בצורה מושכלת, ולהתאים את ההלוואה לצרכים האינדיבידואליים. ניתן להתייעץ עם גורמים מקצועיים, לקרוא מידע מבוסס ואמין וכמובן להיעזר בכלים שמספקים נותני ההלוואות הבולטים במשק. 

 

בלוגר וכותב מאמרים בנושא, צרכנות פיננסית, הלוואות וכרטיסי אשראי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב