דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאבקים בין בני זוג - כיצד להימנע מהם באמצעות הגדלת העוגה? 

מאת    [ 12/02/2012 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 2006 פעמים ]

מאבקים בין בני זוג - כיצד להימנע מהם באמצעות הגדלת העוגה? 

 

 

חלוקת העוגה ומאבקים זוגיים

 

רוב הזוגות נוטים לפעול למען חלוקת העוגה ורק קומץ של הזוגות מעדיפים את הגדלת העוגה. מה ההבדל? חלוקת העוגה הוא מצב בו השיפור של אחד מבני הזוג חייב לבוא על חשבון ההרעה במצבו של בן הזוג השני.

 

לדוגמה, בשיטה של חלוקת העוגה אם אישה רוצה להתקדם, לממש את עצמה ולבנות לעצמה קריירה היא חייבת לגרום לבעלה להיות יותר בבית עם הילדים, לעזור ולסייע ולמעשה לפגוע בקריירה שלו ובפוטנציאל הצמיחה שלו כדי שהיא תוכל להתקדם ולהגשים את עצמה. הגישה של חלוקת העוגה מובילה באופן טבעי למאבקים ולויכוחים זוגיים, להאשמות ולעיתים אף לפרידות. בסיס הגישה הוא שגוי ולכן הגישה הזו כרוכה במחירים גבוהים, בסבל ובבזבוז אנרגיה על שנאה, כעס, מרירות וכיפופי ידיים.

 

 

 

הגדלת העוגה

 

אבל, שיפור במצבו של אחד מבני הזוג אינו מחייב הרעה במצבו של בן הזוג השני אם בוחרים בגישה של הגדלת העוגה. במקום לשנוא, לכעוס, להאשים ולהיאבק בבן הזוג - כל מה שנדרש הוא להשקיע את האנרגיה בקידום אישי ובצמיחה.

 

במקום להאשים את בני הזוג או לנסות "לגבות" מהם את מחיר ההצלחה האישית - ניתן פשוט להשקיע בצמיחה אישית ובקידום עצמי, שלא על חשבון מישהו.

 

 

 

צמיחה אישית

 

הגדלת העוגה פירושו להביא לזוגיות משהו נוסף, ערך חדש, משמעות נוספת או רווח משמעותי עודף. התוצאה הסופית של הגדלת העוגה מייתרת את הצורך במאבקים זוגיים.

 

רוב בני הזוג שאינם יודעים כיצד לצמוח באופן אישי וכיצד להביא לרווחה עצמית רבים עם בני הזוג שלהם מתוך ניסיון לגבות מהם את אותו רווח נוסף לו הם זקוקים. בגלל שהם אינו יודעים לעשות זאת בעצמם - הם מנסים לסחוט את זה מבני הזוג שלהם. והתוצאה כמובן היא מאבקים. אבל, מי שלומד כיצד לצמוח באופן אישי אינו צריך יותר להיאבק בבני הזוג שלו משום שהוא הביא במו ידיו לרווח נוסף שבו ניתן להשתמש לצורך הרווחה הזוגית.

 

 

 

דוגמה

 

אישה שרוצה שבעלה יהיה יותר עם הילדים ויחזור מוקדם כדי שהיא תוכל לצאת החוצה ולבנות קריירה, יכולה לפעול בשתי צורות: אחת, לריב איתו ולנסות לדכא את הקריירה שלו כדי שהוא יהיה יותר זמן עם הילדים כך שהיא תוכל להשתחרר לקידום הקריירה שלה. שתיים, לייצר הכנסות חדשות שבאמצעותן כולם ירוויחו - בעלה יוכל להמשיך בעבודתו, האישה תקדם את עצמה ותגשים את עצמה והילדים יזכו לטיפול של מטפלת מסורה ומקצועית בשכר.

 

רק בדרך של צמיחה אישית ניתן להגדיל את הרווחה הכוללת של הזוגיות, המשפחה והבית. לעומת זאת, כאשר אנשים מסרבים להתאמץ ולצמוח באופן אישי העוגה נותרת קטנה, והחלוקה שלה כואבת, קשה וכמעט תמיד כרוכה במאבקים.

 

 

וטיפ לסיום: למרבה הצער, רוב בני הזוג נוטים לחפש את הפיתרון הקל, כלומר לחלק את העוגה הקיימת בצורה שונה שתהיה נוחה יותר עבור עצמם במקום לבחון דרכים יצרניות כיצד להגדיל באמת את העוגה למען הרווחה הכוללת של הזוגיות והמשפחה.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב