דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע עצמאות מוגזמת מובילה לחוסר צורך בזוגיות ולרווקות? 

מאת    [ 12/02/2012 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2312 פעמים ]

מדוע עצמאות מוגזמת מובילה לחוסר צורך בזוגיות ולרווקות? 

 

 

עצמאות וחופש בחירה

 

אנשים שונים אחד מהשני בדרגות העצמאות שלהם. יש אנשים שמסוגלים להעסיק את עצמם, לחיות שנים לבד, לצאת לבד למסעות בכל העולם ולא להתבאס מהלבד שלהם.

 

לעומתם, יש כאלה שלא מסוגלים להישאר שנייה בלי מישהו, שמפחדים ללכת לישון לבד, ששונאים לטייל לבד או לנפוש לבד אלא זקוקים באופן נואש ואמיתי למישהו שיהיה לצידם ולידם. 

 

 

 

מי שלא חייב זוגיות - הסיכוי שלו להיכנס לזוגיות הוא קטן יותר

 

על פי ההיגיון הזה, מי שלא חייב זוגיות בצורה נואשת אלא מסוגל להסתדר לבד תקופות ארוכות הוא גם מי שבדרך כלל יהיו לו פחות מערכות יחסים והסיכוי שלו להיות במערכות יחסים הוא נמוך יותר.

 

כמו כל דבר אחר בחיים, אם משהו הוא קריטי עבורנו גדולים יותר הסיכויים שנשיג אותו. אבל, אם משהו אינו קריטי והכרחי לנו באמת הרי שהסיכוי שנשיג אותו הולך וקטן כי תמיד יש לנו את האפשרות להסתדר גם בלעדיו.    

 

 

 

זוגיות דומה לבחירת שותף

 

גם בעסקים המצב הוא דומה. מי שמסוגל להקים עסק ללא שותפים - יעשה זאת ויגרוף את כל הרווחים לעצמו. הסיבה המרכזית מדוע עסקים מוקמים בשותפויות נובע בדרך כלל ממצב של אין ברירה.

 

למשל, כאשר מדובר בעסק גדול מאוד הזקוק למספר שותפים ומספר משקיעים או למשל כאשר העסק דורש מומחיות מיוחדת שאינה בנמצא ויש צורך בשותף המתמחה באותו תחום מסויים. במקרים כאלה אנשי העסקים נוטים בלית ברירה לחפש שותפים כי מבחינתם זה או לוותר על העסק בכלל או להכניס שותף אבל להרוויח משהו. 

 

 

 

עצמאות יתר או זוגיות

 

כך יוצא, שעצמאות יתר מובילה פעמים רבות למצב של רווקות כרונית. כאשר אדם הוא עצמאי מאוד באורח החשיבה שלו, ביכולת ההשתכרות שלו, בכישורים החברתיים שלו או בכלל ביכולת ההישרדות שלו בחיים - הוא לא בהכרח יהיה זקוק לבן זוג או לשותף רומנטי כי הוא מסתדר היטב גם לבד.

 

לעומת זאת, אנשים שהם תלותיים, חלשים, פחות מסתדרים לבד או חמור מכך - שונאים את הלבד - נוטים הרבה יותר למצוא זוגיות ולהיכנס לזוגיות והמוכנות שלהם להתפשר בבחירות הזוגיות שלהם היא גדולה, כי פשוט אין להם ברירה.

 

 

וטיפ לסיום: ישנו יחס הפוך בין עצמאות לבין זוגיות. ככל שאדם הוא עצמאי ואוטונומי יותר - כך הוא זוגי פחות ורווק יותר. לעומת זאת, ככל שאדם הוא תלותי וזקוק גם למישהו לצידו - כך הוא מוכן להיות זוגי יותר, כי זה חשוב לו ואף קריטי עבורו.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב