דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סטטיסטיקה לאתרי אינטרנט, תיבת פנדורה - או כלי שיווק ניהולי? 

מאת    [ 13/12/2007 ]

מילים במאמר: 312   [ נצפה 4959 פעמים ]

 

סטטיסטיקה לאתרי אינטרנט, תיבת פנדורה - או כלי שיווק ניהולי?

 

נסים נידם

 

מי מאיתנו לא רוצה שליטה בתקציבי הפרסום והשיווק שאנו מקצים לאינטרנט?

 

כנראה שאף אחד לא יכול להרשות לעצמו לוותר על התענוג, אולם ממסעותיי וביקוריי בקרב חברות ומפרסמים גדולים ומוכרים באינטרנט הישראלי, עולה המסקנה כי רובנו מסתפקים בבקרה ושליטה חלקית ואף לפעמים שטחית מאוד באחד מערוצי השיווק הדומיננטיים שלנו - האינטרנט.

 

המגמה העולמית בניתוח אתרים ובקרת מדיה

 

חשוב לציין כי בהשוואה לשוק המערבי(אירופה וארה"ב) יש לנו הרבה מה ללמוד ולהשתלם בתחום.

שווקים אלו הפנימו כבר לפני שנים את העובדה כי באינטרנט קיימת הפרדה ברורה בין בחינה של מדדי מיתוג וחשיפה (כגון: חשיפה של באנרים, קמפיינים), לבין מדדי הביצוע (רכישות , הרשמות , הורדת קבצים, פניות מהאתר). כפועל יוצא הקצו החברות משאבי כוח אדם ייעודיים למשימות ניתוח ואנאליזה של הפעילות השיווקית באתר האינטרנט שלהן ולניתוח הביצועים של האתר והמשתמשים בפרט.

ומה אצלנו ?

 

בישראל, רק בחודשים האחרונים מתחילים להכיר בנחיצות המקצועית של Web Analyst כפונקציה בארגון או כשירות חיצוני.

הגידול במודעות לנושא מתבטא בשימוש בשירותים חינמיים מספק האחסון, גוגל אנאליטיקס, eRate ושלל כלים אחרים המספקים מידע חשוב על הפעילות אך די בסיסי ושטחי. למרות זאת מנהלי שיווק ובעלי אתרים שמחפשים ניתוח קצת יותר עמוק ומתוחכם במונחי יחסי המרה, מדידת ROI, ניתוח מספר תעלות ניווט ו/או רכישה ומעל הכול לנטרל הונאות קליקים, המתקשים למצוא את מבוקשם בשירותים הללו מפאת מגבלה טכנית של הכלים, חוסר בידע ו/או שירות ותמיכה, מצטיידים בכלים כדוגמת Omniture, Nielsen Ratings  וקליקטראקס.

 

אוקי, אז מה הפיתרון המוצע?


היות ובאינטרנט הכול מדיד. כל פעולה, הקלקה, וכניסה לאתר נרשמת וניתן לנטר ולנתח אותן מאוחר יותר. בבואנו לבחור פתרון ברמת כלי ניתוח תנועה ו/או ספק שירות יש לוודא שהם מסוגלים לבצע ניתוח מעמיק של הנתונים, של יחסי ההמרה, של התוצאות מכל ערוץ, מכל מילת חיפוש לא רק ברמת החשיפה או הכניסות, כי אם לרמת יחסי ההמרה וההחזר הכולל עבור ההשקעה בתהליכי השיווק באינטרנט

הכותב הינו מנהל מכירות בחברת קומפיוקול שיווק באינטרנט, החברה הותיקה והמובילה בישראל בפיתוח אסטרטגיה שיווקית באינטרנט ושיווק אתרי אינטרנט במנועי החיפוש ברשת, ומייצגת משנת 2004 את חברת קליקטראקס אנאליטיקס האמריקאית בבלעדיות להפצה ושיווק של מוצרי תוכנה מתוצרתה לניתוח התנהגות גולשים באתרי אינטרנט באמצעות ממשק ויזואלי, ניתוח תעלות/נתיבי רכישה, בקרת מדיה וחישובי עלות תועלת ROI.

בין לקוחות החברה אל- על נתיבי אוויר לישראל, מפעל הפיס, מכון הייצוא הישראלי, פלאפון תקשורת, המרכז הבינתחומי הרצלייה, איסתא, גוליבר, מלונות אפריקה ישראל (הולידיי אין), משרד התמ"ת, משרד התיירות, קבוצת רד-בינת, הסוכנות היהודית, מג'יק תעשיות תוכנה, ECI, מגל מערכות אבטחה, אורביט טכנולוגיות, Audiocodes, NDS ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב