איך יוצרים בידול ? מהו ערך נתפס גבוה יותר מהמתחרים, התפוז המכני
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך יוצרים בידול ? מהו ערך נתפס גבוה יותר מהמתחרים, התפוז המכני 

מאת    [ 11/02/2012 ]
מילים במאמר: 695   [ נצפה 2381 פעמים ]

 
 

ט"ו בשבט עבר, אני למד פרק שיווקי  מתהליך גדילת הפרי, לא שאני איזה מומחה לבוטניקה, ולא חקלאי לעת מצא, לצערי לא נטעתי מעודי אקליפטוס ביערות קק"ל, אני בטוח שאם נשאל כל אזרח ישראלי מהו העץ הכי מאפיין את ישראל, יאמרו כולם, אקליפטוס, או שיסחפו לאורן הכרמל, אזהו שלא, מבחינתי עץ הזית הינו אחד המאפיינים הארצישראלים המובהקים ביותר, הוא מרשים בעיני, עתיק מאוד, יש בו גם טעם, גם נוף, מן הוד קדומים כזה, קבר רחל מצטייר לי בתמונות עם עץ הזית, הר הזיתים, מתחבר לי עם עצי זית, אבל, את התפרחת הכי יפה, אני רואה בשקדייה, בדרך לירושלים, בואכה עין כרם, דרך מושב שורש, יש שם כמה עצי שקדייה מרשימים כאלה, חלקם מלבלבים בוורוד, חלקם בלבן כלה, מדהים, אני כל פעם עוצר בצד הכביש, מתקרב לעץ, מצלם ומצלם, כאילו מצאתי שלל רב, מתלהב כמו תינוק, אז מה, מותר גם לי לפעמים, כמה רגעי נחת פסטרואלים כאלה, כי יש משהו בתהליך הבריאה, שגורם לי להתרגש מחדש, ולומר בקול,  "מה רבו מעשיך השם".

דווקא בא לי לבחון איתכם את עץ התפוז, תפוזי יפו, בבורסות הסחורות  הקומודיטיס בעולם, מכירים את המותג שלנו, JAFFA עוד מתחילת המאה ה-20, עם הזנים ולנסיה, שמוטי, סוויטי, אומנם זהו גידול שהתחיל ע"י ערביי יפו, אבל הוא נקרא מתוצרת הארץ, בוודאי כל קורא מצוי, מכיר את התמונות בשחור לבן,  של העולים הראשונים, עומדים על סולם עם כובע טמבל ומכנסי חאקי קצרים, בשעת קטיף התפוזים בפרדסי יכין חק"ל, למטה אם עבריה מסדרת את התפוזים בתיבות עץ למשלוח לחו"ל, מכירים - כן מכירים, אם לא רוצו לבית התפוצות בחופש הראשון שיש לכם, תגידו בנטוב שלח אותנו לתערוכת תמונות מארץ ישראל של פעם, שווה צפייה.

התפוז אחד המינים ממשפחת ההדרים, בכלל מקורו בספרד עם אופק סיני, המקור לשם שלו, הוא ר"ת של תפו"ז, תפוח זהב, בשל הדמיון לגודל התפוח ולצבע הזהב אורנ'ג, במהותו הוא בעל צורת אליפסה, הוא מתחיל את גידולו ככדור ירוק קטן, משהו בשלהי חודש דצמבר ומסיים באזור חודש מאי, בשביל לשרוד את תקופת הגידול, להימנע ממזיקים הוא גדל בצבע הירוק, הלא מושך, אפילו בלתי נראה, משתלב בין העלים וענפי העץ, בסוף הבשלתו הוא מחליף צבע לכתום, מין צבע צועק כזה שאומר באו תקטפו אותי, זוהיא פעולת שיווק אמיתית, הקוראת ללקוח לבוא להשתמש במוצר, להוריד אותו מהמדף, כמה מוצרים נשארו תקועים על המדף, בגלל האריזה המשעממת שלהם, כאן יש עוד תחכום בבריאה, לאריזה עצמה יש ריח, מלבד הצבע, גם היא גורמת לבלוטות הטעם לעבוד ולהתקדם לקניה.

בכדי שנקנה מוצר זה ולא מוצר אחר, תפוז במקום תפוח, צריך שיהיה למוצר, ערך מוסף, בעצם האריזה/הקליפה של התפוז, היא אריזה עבה עם הגנה על המוצר הפנימי, גם הפלחים בפנים, כעשרה במספר, עטופים כל אחד מהם בציפה לבנה דקה, משהו המזכיר בונבוניירת שוקולד, שכל אחד מהם עטוף בנייר כסף, אחרי שקילפנו את הקליפה החיצונית, והגענו לפלחים העטופים, אנחנו יכולים להפריד כל אחד מהם לבודד, ולאכול בנחת, פעולה הנותנת לך נוחות תפעולית אדירה, קוראים לזה היום הנדסת אנוש, גם בתוך הפלח מחכה לנו הפתעה, סדורים שם מאות בקבוקי מיץ אורנ'ג עסיסי, שמתפוצצים לך בפה בזמן האכילה.

כל התיאורים באמור לעיל, אינם בשביל להפגין ידע בבוטניקה, אלא בשביל לשים פוקוס על תהליך מדהים בבריאה, שיכול לשמש לנו בבואה שיווקית על אחד מפלאי הטבע, הנראים לכל אחד מאיתנו כסטנדרט יומיומי, ברור מאילו, כשכל יצרן המוציא מוצר חדש לשוק, הוא חייב בתחרות של היום על המדף על הכיס של הצרכן שיהיה למוצר, חשוב שיהיה ערך נתפס, אנשים אוהבים לקנות מוצר שנותן להם באותו מחיר קצת יותר, כשאיש המכירות אומר ללקוח למה כדאי לך לעבוד עם החברה שלנו, רבים מהם יגידו אני זמין בשבילך, אנחנו נספק לך בזמן, זה לא עובד, זה לא משכנע, ברור לכם, ולי, אם הזמנת מוצר, שהוא יגיע בזמן, מה אתה חושב לך איש מכירות, שאני מזמין ואני לא יקבל בזמן, זה המינימום, זו חובתך לספק בזמן, זו חובתך להיות זמין, אתה צריך להבליט את היתרונות המסחריים שלך, של המוצר, החנות שלך, העסק שלכם, חייב להיות עם ערך נתפס גבוה משל האחר.

חברות רבות משקיעות המון משאבים, המון אנרגיה, להיות שונים, אחרים, נתפסות גבוהה יותר, עם הנדסת אנוש ייחודית למוצר שאותו הם מוכרים, לא פלא שמוצרים נתקעים על המדף, לא השקיעו באריזה, לא השקיעו במוצר, עשו כמו כולם, רוצה לומר, אם תמשיכו לעשות כמו שכולם עושים, לא תביאו חידוש, לא תיהיו שונים, אל תבואו בטענות למה לא הולך לכם, תבואו בטענות רק לעצמכם, שהרי נאמר, יגעת ומצאת תאמין.

 

 

 

אבי בנטוב - סמנכ"ל רשת קו עיתונות דתית הכותב הינו סמנכ"ל ברשת העיתונים הגדולה בציבור החרדי המונה למעלה מעשרה עיתונים בתפוצה ארצית של למעלה מ-200 אלף עותקים! הכותב מתמחה בתחום השיווק כעשרים שנה, מרצה במכללות לפרסום ושיווק, בעל טור במוסף "ביזנס" ומגיש פינה ברדיו קול ברמה, בתוכנית פרסום ושיווק, ומופיע ברשימת כותבי המאמרים של אתר האינטרנט , "כיכר השבת" כתובת האתר של קו עיתונות http://kav-itonut.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב