דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית חכם- האם לבחור במוצר עם תקן? 

מאת    [ 10/02/2012 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 2804 פעמים ]

 במהלך 7 שנות הפעילות של I FEEL נשאלנו שאלות רבות בנוגע לעמידות מערכות הבית החכם ביחס לשינוי הטכנולוגיה הרבים בתחום. רוב הלקוחות נמצאים תמיד במצב של תחושת פספוס- מצד אחד הם רוצים לרכוש את המערכת כאן ועכשיו כי זה זמן הבניה ולכן חשוב להם לקבל מידע מפורט ותכניות בהקדם, מצד שני, הם יודעים שזמן הבניה הינו ארוך ולכן המערכת עשויה להשתנות ואחרון חביב- רובם יודעים שמערכת בית חכם הינה מוצר טכנולוגי שיכול להשתנות במהלך השנים והתחושה היא שהמערכת לא תמיד תספק להם את הפתרון הנכסף בעוד 10 שנים מהיום.

לכל השאלות הללו, אני בדרך כלל עונה בצורה פשוטה- אל תבחרו במוצר או בחברה-תבחרו בתקן. כלומר- אל תנסו למצוא חברה אשר תציע בטווח זמן מיידי מוצר יפהפה ללא תקן.

לצערי- יש לנו עד היום מוצר יפהפה של חברה ישראלית. המוצר היה מוצר מדהים שטיפל במערכות הבית החכם בדרך שעד היום רוב החברות לא מספקות. דרך התצוגה שלו על מסכי הטלויזיה, מסכי המגע ועוד היתה נפלאה. דרך השליטה היתה אינטואיטיבית. המוצר לא החזיק מעמד. החברה נסגרה ובמחסנים של I FEEL נותרו מערכות בית חכם מקסימות שלא יראו עוד אור יום.

אל תנסו לבחור במערכת על בסיס המחיר. זכרו-רוב מערכות הבית החכם עומדות לחיות איתכם יותר מ-20 שנה. כלומר- גם אם פער המחיר עומד על 10000 שח, מדובר על הפרש של פחות מ-50 שח בחודש. מערכות לא אמינות, ויש כאילו הרבה, יגרמו לנזקים גדולים בהרבה.

אל תנסו למצוא חוסן כלכלי אצל המוכר-זה עוזר וזה חשוב אבל ההסטוריה מלמדת שגם בחברות גדולות יש רק אנשים רגילים.  ברוב המקרים נכשלו גם חברות גדולות בשיווק מוצרים ללא תקן . עצוב יותר- חברות גדולות מתנערות ביתר קלות מלקוחותיהם. שימו לב-אל תרכשו מוצר לא ידוע ללא תקן בחברה גדולה. בסופו של דבר-המוצר יעלם מהשוק. אתם תהיו אילו שירוצו אחריהם יום בהיר אחד עם בית שאינו מתפקד.

אל תנסו לתת למישהו שאינו מבין לקבל את ההחלטה עבורכם. הרבה פעמים אנחנו נמצאים בפגישה על הציוד והמערכת ולשולחן מגיע איש קשר כלשהו. הוא לא יחיה בבית, לא תמיד הוא מבין באיזה טכנולוגיה מדובר, לא ברור לו מה היישום הנדרש. אבל –יש לו דיעה-הוא ראה אצל חבר או בן דוד משהו שיכול לעבוד לדעתו גם בבית אחר.

אל תבנו על מצב בו אתם "תסתדרו" בעתיד עם כל מערכת כי יש לכם ידע טכני. זה לא רלוונטי. אתם תמיד תהיו עסוקים מכדי לטפל במערכת שעכשיו בדיוק צריכים אותה בני הבית.

תבחרו בתקן.

ואם כבר-לא בתקן אמריקאי. ישראל היא מדינה אירופאית מבחינת חשמל.   

ונקודה אחרונה-בשום פנים ואופן לא לרוץ לתקן אלחוטי- תקנים כאילו נמצאים כבר למעלה מ-15 שנים בהפעלה נסיונית ועד היום הם עוד לא הוכיחו את עצמם כיציבים. 

תקן מבטיח לכם מספר נושאים:


    • תאימות עתידית לכל מוצר שנמצא בתקן
    • כמות חברות עצומה שתומכת בו
    • אפשרויות אינספור לחיבור מערכות צד שלישי
    • תכנה נתמכת לאורך זמן
    • אישור שימוש מצד מכון התקנים הישראלי 

לא פחות חשוב-אתם לא בידיים של אף חברה!

מחר בבוקר תחליטו לרכוש מפסקים בחברה אחרת או לעבור לספק שירותים אחר-הדלת פתוחה. 

I FEEL בחרה בתור אחת מהחברות הגדולות בשוק, בתקן ה KNX . תקן זה מבטיח לה יכולת עבודה לאורך זמן עם מוצרים מצויינים של שניידר אלקטריק. זו הסיבה שהלקוחות שלנו תמיד יוכלו למצוא מוצרים בכל מקום אחר באירופה. התקן נתמך על ידי יותר מ-200 חברות בעולם ומאפשר לנו להמשיך ולספק לכם מוצרים מצויינים ותחרותיים.

ואגב-באותה מידה, בחרנו לספק ללקוחות המשפצים את ביתם- מערכת בית חכם עם מוצרים אשר אינם מהווים פגיעה בכל הנקודות הקודמות- מערכות PLCBUS . מערכת זו מאפשרת לך להינות מכלל אפשרויות הבית החכם, ולבצע החלפה של הציוד ללא פגיעה בבית ובתשתיות. 

בתור חברה המספקת למעלה מ-400 מערכות בית חכם בשנה, חשוב לנו לספק מוצרי בית חכם שישתלבו בבית כיום ובעתיד.

חברת I FEEL מערכות בית חכם  מייצגת את  החברות המובילות בתחום מערכות בקרת המבנה והבית החכם בארץ. לחברה מעל 1700לקוחות ברחבי הארץ ובאירופה. החברה מספקת התקנה ושירות למערכות KNX ו PLCBUS חשמל חכם , מתח נמוך ומערכות אודיו.   www.i-feel.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב