דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב אתרים: עוד על כוחם של צבעים 

מאת    [ 09/02/2012 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 1981 פעמים ]

היום, עיצוב אתר הוא הרבה יותר מאשר כמה תמונות וטקסט שמאוגדים יחדיו. עיצוב אתרי אינטרנט הוא כלי שיווקי לכל דבר, הוא מייצג את החברה בכל הדרה. עיצוב אתר הוא ישות חיה ונושמת בפני עצמה. האתר משדר מסר, הוא מדבר. מה הוא אומר על העסק שלך?

בני אדם לא צריכים מילים בשביל לתקשר. הם מחייכים, צוחקים, בוכים ודומעים. אלו הם הדברים הקטנים שמסייעים לנו לתקשר בינינו ולהעביר מסרים בין השורות. עיצוב אתר למעשה עושה את אותו הדבר, אך בדרך שונה. איך? על ידי צבעים.

קבלו כמה טיפים שיציגו אתכם לעולם הצבע במלואו, עולם של צבעים וחושים:

צבעים מכילים שפע של משמעויות. יש להן כוח עצום. הים יכולים לשמח אותנו, להעציב אותנו, להכעיס, להרגיש, לעצבן ולגרום לנו להרגיש בנוח או לא בנוח. הדבר החשוב ביותר הוא שצבעוניות האתר תתאים לתוכן המוצג בו. ניקח דוגמה קיצונית – אתר עם תכנים למבוגרים שמעוצב בפלטת צבעים רכה, עדינה, סולידית, אלגנטית ומאופקת – האם אתר שכזה לא יעביר מסרים מבולבלים לגולשים הנבוכים?

אסור לצבעים לסתור את התוכן בשום צורה. הצבעים שם בשביל להשלים את המסרים, לגבות אותם ולעמוד מאחוריהם, תוך כדי הענקת משמעות אינטואיטיבית חזקה.

ירוק, למשל, יכול להעביר שפע של מסרים, בהתאם לגוון הספציפי שנבחר. מצד אחד מדובר בצבע מרגיע, אך מצד שני, גוון מסוים של ירוק מהווה בחירה פופולארית לבתי חולים. מדובר בצבע עשיר בעל שפע של גוונים, כאשר לכל אחד השפעה אחרת.

צבע אדום ידוע כצבע המעלה את דפיקות הלב. ידוע כי אנשים שעובדים בסביבה צבועה באדום עובדים מהר יותר, אך מצד שני הם מבצעים לא מעט טעויות. הצבע האדום מגביר תאבון, מעצים תחושות של אי נוחות ומגביר מתחים נפשיים.

עיצוב אתרי אינטרנט שמכיל גוונים שונים של כחול, במיוחד כחול השזור בלבן, מהווה בחירה פופולארית בארצנו ולאו דווקא מסיבות פטריוטיות. הסיבה לכך היא שהצבע הכחול משדר רוגע, אמינות, יציבות, נדיבות וחכמה שופעת כמים. אנשים נוטים לפתח אמון מהר יותר כלפי אתרים בגווני כחול. אפשר גם להכניס קצת אקשן לאתר באמצעות נגיעות של צבע סגול, לדוגמה.

עיצוב אתרי אינטרנט בצבע צהוב הוא נדיר למדי. אתרים צהובים כמעט שלא רואים ברשת. מדובר בצבע שהוא לא נעים לעין על גבי המסך. זהו הצבע שנחשב לרוחני במיוחד, אך יש להשתמש בו במינונים קטנים ובזהירות רבה כדי להשיג במהירות את תשומת לב הגולש לאלמנט מסוים. עדינות היא שם המשחק בהתעסקות עם צבע זה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב