דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שגיאות בדרך להצלחה עסקית 

מאת    [ 09/02/2012 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 1825 פעמים ]

אלפי עסקים קטנים ובינוניים נפתחים במדינת ישראל מדי שנה בתקווה להצליח ולפרוץ קדימה באופן עצמאי. אולם, אחוז לא מבוטל מכל אותם העסקים ימצא את עצמו בקשיים כלכליים ובמצב של סגירת העסק בשל ניהול לא נכון ולא מקצועי. בשל כך, לפני פתיחת עסק חדש/הקמת עסק חשוב לעשות הכנה מוקדמת גדולה הכוללת: ביצוע אבחון עסקי, הכנת תוכנית עסקית,  בדיקות כדאיות לעסק, קבלת ייעוץ מפיהם של מומחים בתחום ועוד. 

במאמר נדון על שגיאות נפוצות בדרך להצלחה עסקית
• ראשית נבין מהן שגיאות נפוצות בעולם העסקים
• נכיר את הטעויות הנפוצות שמובילות אל הכישלון העסקי

שגיאות נפוצות בעולם העסקים 
רבים מבעלי העסקים ממהרים לפתוח את העסק או נחפזים להכניס מוצר חדש לעסק ופועלים בפזיזות יתרה אשר תוביל אותם בעתיד למפלה. אנטומיה של כשלון עסקי היא למעשה סדרה של שגיאות נפוצות אותן עושים בעלי עסקים קטנים ובינוניים במיוחד המתחילות ממש משלבי הלידה הראשוניים של העסק ועד למצב של כישלון העסק.

טעויות נפוצות של בעלי עסקים
• אי תכנון מקדים – חוסר הקדשת זמן לתכנון מקדים וביצוע תכנון מקדים הכולל: ביצוע תוכנית עסקית מקיפה, בדיקת כדאיות של העסק ו/או המוצר החדש ועוד ופתיחת עסק חדש בפזיזות מבלי לשקול צעד צעד זה מתכון לכישלון עסקי נפוץ מאוד. עשיית תכנון מקדים תביא למצב של מזעור סיכונים בעתיד!

• בחירת מיקום שגוי – שלב בחירת מיקום העסק הינו שלב חשוב ביותר אשר ישפיע רבות על עתיד העסק. מיקום של פתיחת משרד, פתיחת חנות או כל מקום אליו יגיעו לקוחות/ספקים וכו', צריך להיבחר בדיוק מוקפד. למעשה רבים מבעלי העסקים פותחים את עסקם באזורים נידחים ומבודדים בשל חיסכון בשכירות ובהוצאות כספיות רבות, אולם לא לוקחים את השיקול החשוב מכל – הלקוחות שלא יגיעו למקום ולא ימצאו אותו כל כך בקלות, אלא אם תהיה השקעה כספית רבה בפרסום המקום שיכול לעלות בהוצאות גדולות יותר בעתיד. 

• עובדים – שגיאה נפוצה נוספת אצל בעלי עסקים הינה בחירה מוטעית של עובדים. במקרים רבים מעסיקים בעלי עסקים חברים טובים וקרובי משפחה לעסק ולא לוקחים בחשבון את ההשפעה הרעה שיכולה להיות על העסק. חשוב לבחור עובדים על פי ההיגיון ולא על פי הרגש ולעשות מיון מוקפד כך שבעסק יפעלו עובדים בעלי הסמכה ומיומנות הנדרשת לתפקידם.

• הון עצמי –בעלי עסקים רבים אינם מתכננים את צפי ההוצאות של העסק בשנה-שנתיים הראשונות לפעילותו ובשל כך נופלים די מהר כי אינן מסוגלים לעמוד בחובות המצטברים. הכנה ראשונית טובה ובנבונה הכוללת עשיית תוכנית עסקית שתביא להבנה של מהו סכום ההוצאות הצפוי תכין היטב את הקרקע של בעל העסק בכך שהוא ידע אם יש לו הון עצמי מספיק או שיזדקק להלוואה לעסקים. 

• תמחורים – עוד שגיאה נפוצה של בעלי עסקים קטנים ובינוניים היא אי עשיית תמחור נכון למצורים ושירותים השונים שהעסק מציע. חשוב לעשות סקר שוק נרחב, לראות מה המתחרים מציעים ורק לאחר כל זה לתמחר בהתאם ובצורה נבונה שתניב תוצאות.

• בידול- לאחר ביצוע סקר שוק, בעל העסק יחקור את מתחריו ויבדל עצמו מהם, במטרה ליצור דרישה למוצר/שירות אטרקטיביות מובהקת ללקוח. הבידול יכול להיות בסוג השירות, באיכות, בזמינות ואף במיקום ובנוחות להשגתו.

אמיר ברמלי, מנכ"ל קבוצת רוביקון, מומחה להערכת סיכוני אשראי והשקעות. בקבוצה זו עסקים שונים בחלקם אחזקות מלאות ובחלקן אחזקות חלקיות. הקבוצה מתמחה בהשבחת חברות, ניהול עסקי מתקדם וחדירה לשווקים המאפשרים הזדמנות עסקית מבטיחה וריאלית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב