דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית דין לענייני משפחה 

מאת    [ 09/02/2012 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 2296 פעמים ]

כל בית משפט מתמחה בתחום ספציפי שלו, כאשר יושבים בו שופטים מומחים בתחום זה. החל מבית המשפט העליון, דרך בית משפט השלום ועד לבית משפט לתביעות קטנות וכך גם פועל בית דין לעניני משפחה.

בית דין לעניני משפחה נוסד כדי לסייע לבני משפחה הנמצאים בסכסוך כלשהו לפתור את ענייניהם תחת קורת גג אחד ולהעניק מוצא מהיר והוגן לכל הנוגעים לדבר. כיום, רק נושא הגירושין עדיין נפתר דרך שני סוגי ערכאות – ראשית, דרך בית הדין הרבני ולאחר מכן דרך בית המשפט האזרחי.

מהו בית דין לעניני משפחה?

בית משפט לעניני משפחה הנו בית משפט שלום. בניגוד לבתי משפט שלום אחרים, שלרוב מטפלים בתביעות עד לסכום של 2.5 מיליון שקלים או שבע שנות מאסר, בית משפט לעניני משפחה אינו מוגבל בסכום התביעה. כמו כן, עקב הנושאים העדינים הנדונים בו, לרוב הוא יכול לסטות ממתן ראיות או סדרי דין רגילים.

לעיתים, בשל סוג הסכסוך הנידון, רשאי בית המשפט לקבוע כי הדיון יהיה בדלתיים סגורות, כאשר אף אדם, פרט לאלו הקשורים לנושא, אינו רשאי להיכנס לדיון. בית דין לעניני משפחה אינו מוגבל בנושא התביעה, כל עוד מדובר בעניין משפחתי.

הנושאים הנידונים בבית דין לענייני משפחה

אחד הנושאים העיקריים הנידונים בבית משפט לעניני משפחה הוא הליך גירושין בין בני זוג. לרוב, נושא זה נידון בבית משפט כאשר ישנו סכסוך בעניין חלוקת הרכוש והמזונות. בית המשפט קובע את אופן החלוקה, כמו גם את גובה המזונות שבני הזוג צריכים לשלם.

נושא נוסף המקבל טיפול בבית משפט לעניני משפחה הוא משמרת על הילדים. נושא זה, ונושאים אחרים כגון אימוץ, קביעת הורות, החזרת קטין שנחטף לחו"ל וכדומה, מטופלים מול שלושה שופטים ולא מול כמו בדיונים רגילים בהם מכהן שופט אחד בלבד.

עניני ירושות מטופלים גם הם בבית דין לעניני משפחה. במקרים בהם נפטר לא הכין צוואה, בני המשפחה מסוכסכים ביניהם בנוגע לחלוקת הרכוש בצוואה או שבן משפחה דורש יותר ממה שנרשם, אז העניין נפתר בבית משפט לעניני משפחה.

מי רשאי לטפל בסכסוכים משפחתיים?

באופן תיאורטי, רשאי אדם לייצג את עצמו בבית המשפט ולהציג מול השופטים את הצד שלו בסכסוך. אולם, בכדי שתוכלו לקבל את מירב זכויותיכם ולדעת בדיוק מה החוק מתיר או אוסר עליכם, מוטב כי תיוצגו בידי עורך דין מקצועי.

עורך דין משפחה מתמחה בכלל הנושאים הנידונים בבית המשפט לעניני משפחה, ויכול לסייע באופן ניכר בסכסוכים משפחתיים הנוגעים לענייני ירושות, משמורת, חלוקת רכוש, מזונות וכדומה. עורך דין לגירושין, לדוגמא, יכול לסייע רבות בחלוקה הוגנת ברכוש ולאפשר לכם לקבל את כל המגיע לכם.

מטבעו, בית דין לעניני משפחה דן ופוסק במקרים עדינים במיוחד, ומסייע לבני המשפחה להגיע למי מנוחות. באמצעות עורך דין משפחה מנוסה ובעל ידע בתחום, תוכלו להגיע לכדי פיתרון בצורה הטובה ביותר ולקבל את כל מה שמגיע לכם.

 

עורכי דין מומחים לענייני משפחה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב