דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש עבודה בתקופת האטה במשק 

מאת    [ 09/02/2012 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2248 פעמים ]

גם בתקופות של פריחה במשק, כמות מחפשי העבודה תמיד עולה על כמות המשרות. במיוחד בתחום המשפטי, הרווי עד אפס מקום, בו על כל משרה מתמודדים עשרות ולפעמים אפילו מאות עורכי דין, כשיש האטה בשוק הקושי למצוא עבודה מתאימה הולך וגובר. רוב עורכי הדין מוצאים את עצמם שולחים קורות חיים למשרות רבות שהם על פניו לא מתאימים להן, מתוך מחשבת "שלח לחמך", אך בתקופת שפל או מיתון המעסיקים פי כמה וכמה נוטים להיצמד לפרופיל הספציפי שהם מחפשים.
אז מה עושים בכל זאת?

1. אם אפשר, ממתינים
נכון, זה לא תמיד קל. אם כבר החלטתם שאתם רוצים לעזוב, קשה לכם במקום הנוכחי, הבוס מאד קשה ומנטאלית אתם כבר רגל אחת בחוץ, זה קשה. אבל, אם אתם נמצאים במקום יציב, סביבת עבודה טובה, והסיבות לחיפוש העבודה שלכם הינן רצון להתקדם מקצועית או בשכר, כנראה שכדאי לכם להמתין. בתקופות קשות בשוק גם כאשר נפתחות משרות הן לרוב לא בדרגים הבכירים מאד, יועצים משפטיים ראשיים לא מתחלפים חדשות לבקרים ולכן משרות בדרגות שכר של 30,000 ש"ח ברוטו ומעלה נפתחות בתכיפות נמוכה בתקופות כאלו. לכן, אלא אם כן אתם ממש מרגישים שאין ברירה, הדבר הכי טוב שאפשר לעשות בתקופה כזו הוא להמתין.

2. מחפשים בזהירות
במידה ואתם מועסקים, במיוחד בתקופת מיתון או האטה במשק, לא תרצו להסתכן באבדן מקום עבודתכם. לכן, גם אם החלטתם לחפש עבודה, עברתם על כל מודעות ה"דרושים עורכי דין" בכל האתרים ומצאתן כמה משרות שנראות לכם מאד מעניינות, בצעו את המהלכים שלכם באופן שקול. כלומר, אל תשלחו קורות חיים בתפוצה מאד רחבה ללא שליטה לאן ולידי מי יגיעו. אל תאמרו כלום במקום העבודה שלכם עד שיש לכם חוזה חותם ביד. אל תיקחו סיכונים מיותרים.

3. מתפשרים
אם החלטתם בכל זאת לחפש עבודה בתקופה כזו, או שפשוט אין לכם ברירה, חשוב לקחת בחשבון שתקופת האטה היא תקופה שבה מתפשרים. מתפשרים על שכר, כדי להגיע לתפקיד שאתם רוצים. מתפשרים על שעות אם אפשר, כדי להגיע לשכר שאתם רוצים. זו לא התקופה לחכות לעבודה המושלמת שתופיע בדרך פלא אם רק תמתינו בסבלנות. זו לא התקופה לנהל משא ומתן עיקש עם המעסיק ולהתבצר בעמדותיכם.

4. מרחיבים את הספקטרום
החלטת שאתה רוצה לעבוד רק בחברה? אתה עורך דין צעיר ורואה שכמעט לא נפתחות כרגע משרות שמתאימות לוותק שלך? אם אין ברירה ואתה נאלץ לחפש עבודה כדאי לשקול אופציות נוספות. ייתכן שזה הזמן לעשות מעבר למשרד אחר, להתמקצע ורק אחרי שנה שנתיים כשתצבור ידע וניסיון מעמיק יותר והשוק יתאושש תעבור לחברה. ייתכן, במידה ואתה שוקל לעזוב את המקצוע, שזה הזמן לחפש דווקא תפקידים לא משפטיים. בכל מקרה כזה שבו אתם שוקלים להרחיב את ספקטרום החיפוש, חשוב מאד שתחשבו קדימה. אם אני הולך עכשיו על משהו אחר משתכננתי, איך זה ישפיע על העתיד המקצועי שלי?

הכי חשוב לזכור שמצבים כאלה הם זמניים. גם אם הקושי למצוא עבודה נראה גדול מאד כרגע, המשק יתאושש ויהיו תקופות טובות יותר. זה אמנם לא זמן להרפתקאות תעסוקתיות אבל בהחלט זמן להסתכל קדימה, לבחון לאיזה תפקיד אתם שואפים ומה הדרך הנכונה להגיע אליו, להתייעץ עם חברת ההשמה שמלווה אתכם בחיפוש ולנשום עמוק. חיפוש עבודה כשלעצמו לרוב אורך זמן ודורש סבלנות, אדרבה ואדרבה בתקופות כאלו.

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Legal Recruitment המתמחה בהשמת עורכי דין למגוון תפקידים משפטיים במשרדים וחברות. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב