דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביגוד טרמי - חם אופנתי ועדכני 

מאת    [ 09/02/2012 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 3180 פעמים ]

ביגוד טרמי איכותי יכול להוות הצלה של ממש לספורטאים, מטיילים באזורים שונים, חיילים הפעילים בלילות (וגם בימים) בתנאי קור ושאר אנשים שתפקידם או תחביבם חושף אותם לטמפרטורות נמוכות. אנשים רבים חושבים שביגוד טרמי מיועד רק לנוסעים לחו"ל לאזורים קרים במיוחד, אך מסתבר שגם בישראל ישנם לילות קרים מאוד המהווים בעיה קשה לאנשים שאינם יכולים פשוט להכנס אל מתחת לפוך, אלא חייבים להמשיך ולתפקד גם בתנאי קור (חיילים בעמדות שמירה הם דוגמא מצויינת אך ביגוד טרמי מועיל לאנשים רבים נוספים)

 

אנשים רבים חושבים שאין צורך בביגוד טרמי מכיוון שאפשר פשוט ללבוש שכבות רבות זו על זו וכך להתחמם. אם גם אתם חושבים כך, חישבו שוב. על מנת להבין מדוע לבישת שכבות רבות אינה יעילה ולעיתים אך מסוכנת, יש להבין קודם כל מהו בכלל ביגוד טרמי?

ביגוד טרמי הוא ביגוד העשוי מבדים מיוחדים המאפשרים לו להיות דק ונוח ובו זמנית מאפשרים לו לשמור על חום הגוף של הלובש. הייחוד של ביגוד טרמי הוא ביכולת המעולה שלו לנדף את הזיעה מהגוף במהירות. מכיוון שהוא מנדף את הזיעה באופן מהיר ואינו אוגר אותה בתוך הבגד (בניגוד לשכבות לבוש מבדים רגילים), ביגוד טרמי אינו סופג את הזיעה ונשאר כמעט תמיד יבש. תכונה ייחודית זו של ביגוד טרמי מועילה במיוחד לספורטאים המתאמנים בחורף ובאופן טבעי מזיעים בכמות מוגברת. אם הספורטאי לובש שכבות של בדים רגילים,הזיעה נספגת בבגדים והלחות מקררת את הגוף, מצב שעשוי להיות מאוד לא נוח למתעמל  ואף מסוכן למדי בטמפרטורות נמוכות. ביגוד טרמי מאפשר לו להשאר יבש וחם ואף מאפשר יתרון נוסף לספורטאי והוא יתרון הנוחות. מכיוון שביגוד טרמי הוא  דק ונוח, קל ונוח להתעמל איתו ולא קיימת תחושת הסרבול שקיימת בבדים רגילים הנלבשים בשכבות ואוגרים לחות. יתרון נוסף של ביגוד טרמי הוא  שניתן גם להתאימו לסוג הפעילות. גופיות של ביגוד טרמי יכולות לשמש לפעילות כגון ריצה או רכיבה מאומצת על אופניים ואילו מכנסיים חולצות ומעילים טרמיים יכולים לשמש להליכות ארוכות ופעילות ספורטיבית מסוגים שונים כגון סקי או טרקים.

 

קיים סוג נוסף של ביגוד טרמי המיועד לפעילות שאינה פעילות מאומצת הגורמת להזעה. ביגוד טרמי מהסוג הנ"ל הינו עבה מעט יותר מכיוון שהוא מורכב משתי שכבות. השכבה הראשונה, זו הצמודה לגוף, מנדפת את הזיעה במהירות ואילו השכבה שמעליה עשויה מבד מיקרו פליז. שכבה ייחודית זו של ביגוד טרמי  לוכדת את האויר החם בתוכה וכך מייצרת בידוד נוסף לגוף. ביגוד טרמי מסוג ייחודי זה מתאים אם כן לאזורים קרים במיוחד ולכן יועיל במיוחד לחיילים, למטיילים בארץ או בחו"ל,לגולשי סקי וכדומה.

גם את הביגוד הטרמי ניתן ללבוש בצורה של שכבות (כגון חולצה טרמית ומעליה מעיל טרמי) ובכך ניתן להשיג הגנה מקסימלית מפני הקור ולהתאים את הלבוש לתנאים שונים ומגוונים.

 

ביגוד טרמי מהווה כיום פתרון של ממש לבעיית הקור וניתן להשיגו בבגדים המיועדים לגברים, לנשים ולילדים וכן במידות צבעים ובסגנונות שונים. ניתן להשיג ביגוד טרמי במגוון של פריטי לבוש כגון גופיות, מכנסיים ומעילים ולהתאימו לסוג הפעילות הנדרשת לנוחות ויעילות מירבית. מכיוון שמחירו אינו יקר באופן יחסי ביגוד טרמי מהווה מתנה נהדרת ושימושית לאנשים שאתם אוהבים. אם אתם הורים לבן או בת העומדים להתגייס בקרוב, תוכלו לקנות להם מתנה מועילה במיוחד ואם אדם הקרוב לליבכם הינו ספורטאי או עומד לנסוע לחו"ל לטיול, תוכלו לפנק אותו בביגוד טרמי איכותי שיועיל לו רבות.

פק"ל - ציוד מקצועי לחייל, למטייל, לצולל ולדייג.
http://www.pakal.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב