דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בשאר אסאד- אריה בחורף ומדינת ישראל 

מאת    [ 08/02/2012 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 2487 פעמים ]

 

 

 

אמנם לא מדובר כאן באהבה של הנרי השני מלך אנגליה המזדקן ,לצעירה ולמלחמת ירושה של בניו,עם כל האינטריגות של חצר, אך גם מכרנו בשאר אסאד –האריה, אכמו הנרי השני,איננו מצליח להפנים כי זמנו כבר חלף ונלחם כמו אריה פצוע על מנת להאחז בשלטון שקיבל בירושה מאביו.. אין גרוע ומסוכן יותר מחיה, אשר נלחמת על חייה.חיה זו תנשך, תטרוף ללא מטרה תגרום להרס ולא תפסיק גם על סף הכליון.ואמנם אסאד נלחם על חייו ורצח עם אשר מבצע בבני עמו הוא מזויע. אין לו שום גבולות וקוים אדומים. הוא משתמש בכל הארסנל של צבאו, טנקים מטוסים וארטילריה נגד אוכלוסיה אזרחית, עויינת, אך אוכלוסיה אשר איננה יכולה להתגונן מולו במידה שוה. והוא ימשיך בכך!. כמה זמן? אין לדעת. אך קרוב לודאי לא לאורך זמן, כמו סדאם חוסיין ז"ל, אשר המשיך להתעלל בעם העיראקי למשך 10 שנים נוספות בתום מלחמת המפרץ הראשונה. אסאד קיבל את ברכת הרוסים והסינים להמשיך בשלו וזאת לתדהמת העולם המערבי וחוסר יכולתו למנוע זאת. הרוסים הם ספקי נשק עיקריים לסוריה וכל יום לחימה נוסף, הוא רווח נקי בעבורם במכירת תחמושת וציוד קרבי אחר. קיימים גם אינטרסים נוספים בדרך עקיפה עם מדינות אחרות, עד לאיראן אך זהו נושא אחר.

השאלות העיקריות אשר עומדות לדעתי על הפרק, הו לקבוע מיהם המורדים, מהי האופוזיציה אשר מפעילה אותם, איך נתמודד עם כל הפלגים הללו עם נפילתו הבלתי נמנעת, לעניות דעתי, של אסאד וכיצד מדינת ישראל צריכה להתמודד עם המצב הבלתי יציב בסוריה היום.

לגבי זהות המורדים המדיה מספקת לנו ידע מועט, אך אין ספק כי נציגיו העיקריים יושבים בתורכיה. איננו יודעים בדיוק מהו הגוף אשר קורא לעצמו "צבא סוריה החופשית", מיהן "הקבוצות המהפכניות", מהו הגוף אשר קורא לעצמו "א-ליקה", כמה גופים נוספים קיימים ומה מידת שיתוף הפעולה ביניהם. צריך לקחת בחשבון גם אין ספור קבוצות של עריקים מהצבא אשר בנו מיליציות מקומיות. הרושם שמתקבל הוא שעם מפלתו אסאד תהיה לבנוניזציה של סוריה עם כל מלחמות האזרחים שהיו בלבנון במשך הדור האחרון. ואין לשכוח גם את האספקט הדתי של העוינות הקשה בין העדה הסונית והשיעית בלבנון. ובאם יקום שם בסופו משטר איסלאמי-פונדמטליסטי אשר עויין באופן טבעי את ישראל והמערב על בסיס הכתוב בקוראן.גם זה אפשרי.

מבחינת מדינת ישראל המצב קשה ומסובך ביותר. הן לזמן הקרוב הן לזמן הבינוני והארוך. כל האופציות הן פתוחות.

אין ספק כי בזמן הקרוב, מדינת ישראל צריכה להיות זהירה ביותר ולא להגרר לשום פרובוקציה סורית.אסאד מסוגל לכך וזאת על מנת להסיט את דעת הקהל בארצו מהטבח שמתבצע ולאחד כמה שניתן את הניצים ,נגד אויב מסורתי, שהיא מדית ישראל. זהו טריק ידוע ומוכח ביעילותו ואני מקוה שלא נגרר לשום פרובוקציה ונדע לטפל בה בחכמה ובאחריות , על מנת לא להצית להבה בגבול המשותף.

 

 

כותב הכתבה הוא מנתח פלסטי בכיר. http://www.dr-teman.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב