שיווק ויראלי - המתכון המנצח
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שיווק ויראלי - המתכון המנצח 

מאת    [ 08/02/2012 ]
מילים במאמר: 429   [ נצפה 1766 פעמים ]

 
 

אם לא תנצחו אותם הצטרפו אליהם, מכיוון שהעידן הרביעי מבחינת האבולוציה הצרכנית מוסר לנו בעלי העסקים מסר אחד וברור: "שעשעו  אותנו". הגולשים מצפים מכם להגיע אליהם ולהעלות מופע פעלולים שהינו לא פחות מקרקס שלם עם הפילים, האש והלוליינים, שהרי אם לא אתם תמיד יימצא מישהו אחר אשר מקפיד להישאר עם האצבע על הדופק, ומבין את הערך העצום והכוח החבוי בקרב כל גולש בנפרד.

כיום מוניטין המותג או העסק תלוי על קודקודו של הפוסט ובגינו של הלייק, כאשר הגולשים נעים בתזזיות בין האתרים והפורטלים ברחבי המדיה החברתית ומגיבים בדרכים שונות לחומרים הנחשפים, בין אם מדובר במאמר של בלוגר מוערך, בידיעות שיווקיות או בחוות דעת של כמה מהחברים בדף הפייסבוק הפרטי. בסופו של יום כל גולש מנהל עולם תוכן שלם המורכב מתחביבים והעדפות, חברה בע"מ לדרך חיים אם תרצו, בעזרת ערוצים אליהם הוא מחובר ובהם מתקשר ברמה יום יומית עם אלפי גולשים אחרים.

השיווק הויראלי כידוע מתבסס על מודל כביכול פשוט של שיתופים ותגובות, גולש אחד החושף סרטון משעשע לחבריו וכל אחד מהם מגיב או מעביר אותו בקרב חבריו וכן הלאה. אותו מודל הפך ברבות הימים לכלי יעיל, עוצמתי ומוצלח לשם ניהול מהלכי קד"מ וחשיפה של מותגים בינלאומיים כגון ג'ילט, דוריטוס, מגנום, בינג ורבים אחרים אשר הצליחו, במלוא מובן המילה, לשגע מיליוני גולשים בעזרת משחקים ומשימות שאף שילבו את המדיה בפעילות שטח לשמה - דוגמה און ליין: הקפטן של קפה טורקי עלית. אז מהו המתכון המנצח?


    • בניית מהלך ממוקד המשלב בין המוצרים או השירותים של העסק לבין משחק או משימה כדוגמת: חפש את המטמון, טריוויה, העלאת סרטון עליו יש להשיג מספר תגובות או שיתופים, תחרות גולשים לפי הצבעות, שימוש באפליקציה למשחק סמראטפונים ועוד.
    • יצירת נראות גרפית מבדלת המותאמת לאסטרטגיה של המהלך לשם תקשור אמין של פעילות קד"מ ספציפית שלה יעדים שונים מאלו של העסק, ובעזרתה ניתן יהיה לפתוח לשונית בעלת מראה מיוחד בדף הפייסבוק העסקי, לעצב ערוץ יוטיוב נפרד, לפתוח בלוג ייעודי ולשימוש בכל אלמנט דיגיטלי אחר.
    • הענקת מתנה בעלת ערך רציני אשר תיצור עניין ופידבק מיידי, שאחרת כל המאמצים וההשקעה עלולים ליפול בשל החלטה כושלת אחת בסגנון: "אחי, זה מחזיק מפתחות פצצה, עם פנס".
    • עליכם להגיע לפעילות ערוכים מבחינה מחשבתית, וזה כלל לא פשוט, שפעילות קד"מ אינה קשורה למכירות, אתם לא מוכרים להם - אתם מעבירים חווית מותג/שרות/מוצר.
    • הפצה מאסיבית של הפעילות ביומיים מרוכזים שלאחריהם מבצעים מעקב ושימור, בקרב פרופילים של חברים וקרובי משפחה, על גבי סרטונים, בקבוצות ובפורטלים במדיה החברתית, בהכנת דף נחיתה ובשליחת ניוזלטר או הודעת מייל לרשימת התפוצה.
    • סגנונות נוספים של פעילות קד"מ: שיתוף פעולה עם אגודה למטרת איסוף תרומות או להעלאת מודעות חברתית בנושא מסוים המהווה עניין לציבור, שיתוף פעולה עם מוביל דעה המבקש מעוקביו להיחשף בסיפורים נרגשים אודות הנושא החשוב העומד על הפרק, ושיתוף פעולה עם ארגון או חברה אשר יכולים לקבל ערך מוסף או להפיק תועלת  מהמהלך שלכם.
    • לתחילתה של כל פעילות - שוקו, לחמנייה והרבה מצב רוח. בהצלחה!

ליאור בלצר WebNanny שיווק באינטרנט, תפעול המדיה החברתית, כתיבת תכנים שיווקיים, יצירת שיתופי פעולה וקד"מ 052-3033066


http://www.facebook.com/LiorWebNanny

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב