דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחשוב וידאו 

מאת    [ 12/12/2007 ]

מילים במאמר: 695   [ נצפה 3521 פעמים ]

תגיות: pCon, וידיאו, Streaming, Video, YouTube, IP

המסר העיקרי הוא - הוידיאו נכנס למיינסטרים. גל תמורות רחב שכולל גידול מהיר ברוחב הפס, מצלמות זולות וזמינות לתחנות קצה, מחשבים ניידים וסלולאר, מעבר לעולם ה-IP ומעל הכול הרצון לתקשורת חזותית, עושים את שלהם, ומתחילים להתבטא בשטח. השכיחות הגדלה של יישומי וידאו באינטרנט ובמיוחד הפופולאריות הגואה של אתרים כמו YouTube בעולם ופליקס והאמבטיה בארץ, נותנים טעימה מהעולם החדש אליו אנו הולכים, שמחלחל בהדרגה גם לארגונים.

תקשורת חזותית נחשבת לתקשורת האפקטיבית והיעילה ביותר. לא לחינם מביסה הטלוויזיה את כל יתר אמצעי התקשורת. לכן, כשיותר ויותר טכנולוגיות הולכות ומבשילות, כדי לספק לנו תקשורת חזותית, צבעונית ואיכותית, הכיוון הוא ברור.

אז מה חדש?

ועידות וידיאו אינן דבר חדש, הן קיימות בצורה דיגיטאלית עוד משנות ה-80, ועל-גבי רשתות IP מראשית שנות ה-90. מלבדן, התפתחו בשנים האחרונות שימושים נוספים על-מנת לתעל את הוידיאו לטובת הפרודוקטיביות בארגון. מערכות E-Learning מתקדמות משלבות הרצאות וידיאו בשידור חי, מערכות Corporate TV מאפשרות לשדר וידיאו ארגוני באופן חי ו-On Demand.

מערכות Digital Signage מאפשרות לשדר סרטונים שיווקיים ואחרים לעובדים ולקוחות. כמו כן, אי-אפשר להתעלם מפופולאריות הוידיאו באינטרנט. רכישת YouTube (יוטיוב) על-ידי גוגל (שבדרך כלל משקיעה בכיוונים חדשניים ומבטיחים) הפכה את הוידיאו לדבר החם ביותר ברשת. במקביל ארגונים רבים משלבים היום Streaming Video באתריהם, למטרות שונות.

אמצעי קצה איכותיים וזולים, הופכים לזמינים יותר ויותר, ברמת התחנה השולחנית, הנייד המתקדם וכמובן הסלולאריים החדשים. יישומים שמשלבים וידאו כמו תוכנות המסרים המיידיים למיניהן זוכות לגיבוי ותמיכה מורחבת עם המהדורה החדשה של ויסטה. ערוצי העברה מתרחבים בקצב מהיר ויחד עם המעבר לעולם אחוד, מבוסס IP, אין ספק כי עולם הוידיאו עומד להיות אחד ה"סיפורים החמים" הבאים.

יש מקרים שבהם התועלת מהוידיאו היא עקיפה, כתוצאה משיפור בפרודוקטיביות ובמודעות. במקרים אחרים התועלת ישירה, למשל חיסכון בטיסה, כאשר פגישה נערכת באמצעות ועידת וידיאו. גרטנר למשל, מעריכה ששוק ועידות הוידיאו והשיתופיות בצוותים יעלה על 1.1 מיליארד דולר עד 2008.

מעבר לזה, לוידיאו יש קשת מתרחבת של שימושים כמו שימושים ביטחוניים (מעקב) ושימושים להעברת מידע (IPTV). עם זאת, הוידיאו עדיין לא מתאים לכולם. חשוב לוודא, שהארגון יכול להפיק ממנו תועלת ממשית שנראית בעין. עוד, מומלץ שלא להתפשר על האיכות - אם היא תהיה נמוכה מדי, המשתמשים לא יעשו בה שימוש.

מגמות ושימושים

להלן עיקרי המגמות החדשות בתחום הוידיאו והשלכותיהן: כניסת הוידיאו לעולם הארגוני, הגידול ברוחב הפס, טלפוני IP עם וידיאו TelePresence, High Definition - הדור הבא של מערכות הוידאו, בעיקר לחדרי ישיבות, בו מדובר בוידאו ואודיו באיכות HD. דור 3.5 בסלולאר, Triple Play - השירותים המציעים העברת נתונים + טלפוניה + וידאו וכן השלב הבא המכונה Quadro Play, המוסיף לכך ניידות. וידאו במסרים מיידיים השלכות ה-Web 2.0. גם חלונות ויסטה נותנת דחיפה לנושא הוידיאו באמצעות אופציית ה-DreamScence, המהווה חלק מחבילת התוספות Windows Ultimate Extras. האופציה מאפשרת להשתמש בסרטוני וידיאו כרקע לשולחן העבודה.

להלן מספר שימושים מועילים לוידיאו בארגון: ועידות וידאו, שילוב וידיאו עם סלולאר, לימוד מרחוק, שילוב באתר הארגוני, תקשורת ארגונית מאוחדת ו-Corporate TV.

פתרונות בולטים

ספקים שמציעים פתרונות לשילוב יישומי וידיאו בארגון: בינת תקשורת מחשבים, מיקרוסופט עם Live Meeting, Akamai עם Akamai Media Delivery, Alcatel-Lucent, BestTV - פתרונות לאספקתVideo on Demand (VoD) ו-live broadcast, CastUP, C-nario עם מוצרי Digital Signage, Comm-IT, Emblaze-VCON, Polycom, Scala, Tandberg ו-Tegrity.

פיתוחים ייחודיים

להלן מספר פיתוחים ייחודיים בתחום הוידיאו: IPTV - מדובר על העברת שידורי טלוויזיה באמצעות רשת ה-IP. UWB Bluetooth - פיתוח של התקן Bluetooth שיאפשר שידור ברוחב פס של 100 מגה בייט. Heliodisplay - חברת IO2 Technology חשפה לאחרונה טכנולוגיה המאפשרת הקרנת וידיאו ישירות לחלל האוויר ללא צורך במסך או משטח כלשהו. חיפוש פנים ב-3D. שבבים מתקדמים - IBM (י.ב.מ) חשפה לאחרונה סדרת שבבים אופטיים חדשים, זעירים ביותר, שמסוגלים לעבוד במהירות הגבוהה פי 8 מהשבבים הקיימים כיום. לטענת החברה, השבבים יאפשרו להוריד סרט קולנוע מהרשת בשנייה אחת. אחסון - Mempile הישראלית חשפה לאחרונה פתרון אחסון להקלטת וידיאו המאפשר להקליט עד 250 שעות בפורמט HD. הטכנולוגיה, המכונה TeraDisk מסוגלת לאחסן עד TeraByte.

סיכום

הוידיאו פורץ כיום ובגדול. לכן כדאי להשקיע בבחינת הנושא והרצת ניסוי פיילוט, גם בארגונך.

אנשים מהתחום, מוזמנים להגיב לתרום ולהוסיף...

התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם תחשוב וידאו.

גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח:http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp

הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בקישור הבא:
http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=819

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב