דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדפסה על חולצות- אז ומאז 

מאת    [ 07/02/2012 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 1540 פעמים ]

העם עם הגולן או שדור שלם רוצה שלום? ישראל מחכה לרבין או שרק הליכוד יכול? מעוניינים במשה, האינסטלאטור מספר 1, או אולי בחיים שרברבות ואינסטלציה בע"מ? כל מה שרק תחפשו, כל מידע שרק תבקשו לקבל נמצא סביבכם, מולכם, לידכם. לא מדובר על מרקעי הטלוויזיה, על מסכי המחשב או על שילוט החוצות הנקרה בכל פינת רחוב, אלא על פריטי הלבוש של כולנו, כובעים, מעילים, צעיפים ומעל כל אלו, חולצות.

הדפסה על חולצות היא מקור פרסומי מדליק, מיוחד ומשעשע, במיוחד כאשר רואים חולצה שכזו לאחר שנים רבות ופתאום נזכרים במוחמד, המנקה הוותיק והמוכר מהאוניברסיטה, שלבש טי שירט לבנה ועליה הכיתוב "כהנא צדק" הוא בבחורה ההיפית של לפני שני עשורים שנהגה ללבוש חולצות מודפסות של העצמה נשית ועצמאות וכעת היא מטפלת בחמישה ילדים ונשואה לאברך הלומד בתלמוד תורה כלשהו. בכלל, כאלמנט היסטורי ואנתרופולוגי, הדפסה על חולצות יכולה לשמש דורות של היסטוריונים שיבקשו לחקור לעומק, בעוד כמה עשרות, מאות או יותר שנים, את ההתפתחות האנושית של המאה ה-20 ואילך. בעוד שלא יוותרו פריטי לבוש רבים מדי לחקור ובטח שלא יישארו במרקם או בצורה הטבעיים שלהם, הרי שהכתובות המודפסות בשיטות דיגיטאליות ובדפוס משי מובחר, יהיו בין אלו שיש להם הסיכוי הטוב ביותר להישאר הגל-עד הברור והגלוי לחיים האנושיים שמחוץ לספירת האינטרנט והעולם הווירטואלי.

אפשר להגזים ולומר, במידה מסוימת, כי הדפסה על חולצות היא הפייסבוק והטוויטר של העולם האמיתי. אדם ניכר לפי החולצה שהוא לובש והמסרים שהיא מעבירה לסביבה. המסרים יכולים להיות חברתיים, פוליטיים, תרבותיים והרי גורל ותובנה או שהם יכולים לבטא סתם מצב רוח כללי ורוח שטות, ובכל מקרה יוכלו הסובבים והרואים אותה לשייך את הלובש לקטגוריה מסוימת ולתת קבוצה חברתית ותרבותית. 

חולצה מודפסת, מכל סוג וצורה, היא גם אמירה המבטאת אופנה ואופנתיות או, לחילופין, אנטי אופנה וביטוי של סלידה ממה שטרנדי ואופנתי באותה העת ובאותו הזמן, דבר שהוא, באופן אירוני וסימבולי במיוחד, דווקא כן מסמל איזושהי אמירה אופנתית, בהפוך על הפוך. ניכר כי, בכל הנוגע למושגי הדפסה על חולצות, אין דבר שהוא בלתי אפשרי, בלתי ייאמן או בלתי מקובל בעליל. ככל שהאדם יהיה יותר יצירתי, פתוח ובעל יכולת קריאטיבית, כך הוא יוכל להפוך את מלבושיו ואת בגדיו לאמירה ולהצהרה אישית שיבטאו את אישיותו, את הלך מחשבותיו ואת השקפת העולם שלו, גם לאלו הנמצאים סביבו בהווה, וגם לאותם היסטוריונים, ארכיאולוגים ואנתרופולוגים עתידניים, שיבקשו לדעת באיזו סביבה חיו בני האדם בעלי החולצות המוטבעות המוזרות והמשונות, ומי היה, בעצם, משה האינסטלאטור ולמה ישראל חיכתה לרבין כאשר רק הליכוד יכול לנצח בגדול?

 לרשימת בתי דפוס המציעים שירותי הדפסה על חולצות בכל הארץ לחצו כאן

 

כל הדפוס - פורטל בתי דפוס


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב