דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה הסוד לא תמיד עובד לי - ומה ניתן לעשות בנידון? 

מאת    [ 12/12/2007 ]

מילים במאמר: 1475   [ נצפה 3501 פעמים ]

למה הסוד לא תמיד עובד לי?
(ולא בהכרח בגלל ש"אני לא מאמין מספיק")
ומה ניתן לעשות בנידון מהזוית של ה NLP

אם נתקלת בסרט, כמוני, והוא הדליק אותך, נסחפת לרעיונות שהוא מציג והחלטת לבצע אחד לאחד את מה שאומר הסרט ובמשך שבועות וחודשים עשית מילה במילה ועדיין לרוב זה לא עבד - המאמר הזה הוא בדיוק עבורך.

מה הסוד מאחורי הסוד (מנקודת המבט של ה NLP) בכדי שהוא יפעל רוב מהזמן.

בסרט אומרים שיש שלוש פעולות שעלינו לעשות:
1. בקשו.
2. האמינו.
3. קבלו.

ויש מספר דוגמאות אנקדוטליות בסרט של אנשים שהצליחו לעשות זאת דרך הטכניקה הזו, לא רק זה, שלכל אחד מאיתנו לפעמים יש דוגמה אחת או שתיים למשהו שמאוד רצינו, ובלי לדעת איך זה פתאום קרה או הגיע אלינו.

כאן ישנה בעיה קטנה שאני קורא לה מתאם שגוי, שכן, בעוד שיש נניח 10 דוגמאות של אנשים שהצליחו בגדול עם שלושת עקרונות הסוד הללו, יש עוד מליוני אנשים שלא מובאים בסרט שלא הצליחו.

בדיוק כמו עם הדוגמה של: "כמה פעמים קרה לך שחשבת על מישהו ודקה אחרי זה הוא התקשר?"
השאלה הזו מכוונת את התת-מודע למצוא את הפעמים הללו, ואז אנו אומרים לעצמנו - וואו, אולי יש כאן משהו מעבר למה שאני יודע בעולם הזה, אולי יש לי "כוחות על טבעיים" או משהו כזה.

אך אם נשאל את השאלה: "כמה פעמים קרה לך שחשבת על מישהו ודקה אחרי זה אף אחד לא התקשר?"
אנו נגלה שיש הרבה יותר מקרים כאלו מאשר המקרה הקודם. עד כדי כך שהמקרה הקודם בטל בשישים.

יחד עם זאת, אם השימוש במתאם השגוי מחזק את ידינו בעשיה היומיומית שלנו, מחזק את האמונה שלנו בעצמו ובזכות האמונה הזו בעצמנו אנו הולכים ומבצעים פעולות שמקדמות אותנו בחיינו - אדרבה, תמשיכו להשתמש בזה.

עכשיו לנושא הרעיון שבסרט עצמו:
1. בקשו
2. האמינו
3. קבלו

זה אומר שאם אני אבקש מליון דולר, אני ממש אאמין בזה, ואני אשב בספה בבית שלי מבלי לעשות שום כלום בשביל זה, זה יגיע מעצמו. לי אישית קשה לקבל את זה, שכן זה הופך את האדם לסוג של אומניפוטנט, סוג של 'כל-יכול', סוג של אל. והיות שאני חי בתוך עמי, בעולם הפיזי הזה שבו יש מאות אלפי אנשים שמבקשים ומאמנים שיזכו בלוטו - ועדיין לא זוכים ועוד דברים נוספים שאנשים מבקשים ומאמינים ועדיין לא מקבלים.
החלטתי לבחון את זה מהפן ה NLPיסטי של הנושא, כלומר להוריד את זה לארץ, פחות רוחני יותר תכל'ס.

חלק א': הפעולה החסרה

נתחיל במעשיה:

"מעשה בקבוצת אנשים ששטה בסירה, בנהר כאשר לפתע הסירה נתקלה בחפץ חד, וטבעה.
התחילו האנשים לטבוע, וזעקו לעזרה.

זרקו להם חבל.
אמר אחד מהם: מי שיכול, יחזיק בחבל ויינצל, ואני כאדם מאמין סומך על הקב"ה שיציל אותי.

זרקו להם גלגל הצלה.
אמר אותו אחד: מי שיכול, יחזיק בגלגל ויינצל, ואני כאדם מאמין סומך על הקב"ה שיציל אותי.

הגיעה סירה קטנה.
אמר המאמין: מי שיכול, יעלה אליה ויינצל, ואני כאדם מאמין סומך על הקב"ה שיציל אותי.

נשאר המאמין לבד, וטבע.

כשהגיע לעולם הבא, טען בפני הקב"ה: איך זה שכל החילוניים ניצלו, ורק אני טבעתי?!
ענה לו הקב"ה: שלחתי לך, חבל, גלגל וסירה ולא רצית להיעזר בהם.
האם חשבת שאני בעצמי ארד למים ואציל אותך בעצמי?!"

כך גם בלוטו, לא מספיק ש1. נבקש 2. נאמין ואז 3. נקבל - עלינו גם לשלוח טופס, כלומר לבצע פעולה כלשהי בכיוון.

אפילו בוב פרוקטור , אחד האנשים הבולטים בסרט מדבר בסדנאותיו ובספריו על כך שעלינו לעשות פעולות בכיוון המטרה שלנו, הדבר שאנו רוצים בו.

ב NLP כאשר בונים תוצאה עוצמ"תית+ (תוצאה בנויה כהלכה) יש שלב שלם שבו בונים את התהליך, את תכנית העבודה, את הפעולות שעלינו לעשות על מנת להגיע למטרה שאנו רוצים.

חלק ב. כיצד המיינד עוזר לנו או לא?

העניין הוא שברגע שאנו מכוונים את התת-מודע שלנו לכיוון שאליו אנו רוצים להגיע, הוא יעזור לנו לעשות את זה.
בשביל זה עלינו להבין את אחת הדרכים שלפיה עובד התת-מודע (המיינד),

היות שמסביבנו יש אין סוף מידע שמגיע אלינו דרך החושים שלנו, על התת-מודע שלנו לסנן את כל המידע הזה על מנת שלא נוצף במידע. התת-מודע מפעיל מסננות לפי מה שאנו קובעים לו, או לפי מה שהוא רגיל לסנן (לפי דברים שקבענו כשהיינו קטנים).
אפשר לומר שהתת-מודע שלנו עובד כמו גוגל, באינטרנט יש אין ספור אתרים על אין ספור נושאים, כאשר אנו כותבים בגוגל "הצלחה" גוגל יביא לנו את כל האתרים שמדברים על הצלחה ואת השאר הוא יסנן. כך בערך גם עובד התת-מודע.
הדוגמה הקלאסית לכך היא כאשר אישה בהריון, פתאום היא רואה ברחוב רק נשים בהריון.
בפעם הראשונה שאני יצאתי לרחוב עם עגלת התינוק שלי, ברחוב ראיתי רק אנשים עם עגלות של תינוקות - זה לא אומר שהם לא היו שם קודם, רק שקודם התת-מודע שלי סינן אותם, כי זה לא היה רלוונטי.

כך גם אדם שחושב שאין לו מזל, התת-מודע שלו יסנן את כל המקרים שבהם כן היה לו מזל, ויביא את תשומת הלב שלו אל כל המקרים שבהם לא היה לו מזל. ולהיפך, אדם שמאמין שיש לו מזל, יראה ויזכור רק את כל המקרים שבהם היה לו מזל.

זה אומר שמה שתאמינו בו יהיה נכון - עבורכם!!!

אם נקשר את זה לסוד, אז כאשר אנו רוצים משהו ספציפי ואנו מתחילים לחשוב עליו יומם וליל, אנו בעצם מתכנתים את המיינד שלנו מה לסנן ומה לא לסנן. כך שהוא יסנן את המידע שאיננו רלוונטי להתקדמות שלנו אל עבר המטרה שלנו.

שמת לב לכך שמשום מה כל העשירים מוציאים תמיד את ההזדמנויות הנכונות להתעשר?
א. זה כי המיינד שלהם מכוון למצוא אותם.
ב. כי הם גם יודעים לבחון אותן ולהחליט מהי הזדמנות נכונה ומהי לא.

לעומתם, שאר האנשים שלא למדו לחפש אחר הזדמנויות ולבחון אותן באם הן הזדמנויות טובות או לא, מחפשים משהו אחר. במקרה של המדינה שלנו, הם מחפשים מי ואיך דופקים אותם. ואתם יודעים מה - הם מוצאים את זה כל הזמן. למה? כי זה מה שהם כתבו ב"גוגל" של המיינד שלהם.

חלק ג. תכנות המיינד - השלב האחרון שכדאי להוסיף לתהליך.

בסרט אומרים, תראה את עצמך כאילו אתה יושב בתוך המכונית החלומית שלך, מה אתה מרגיש, מה אתה רואה, מה אתה שומע... כמה שיותר תראה את עצמך בתוך החלום הזה יותר פעמים כך יותר תאמין בזה וכך יש יותר סיכויים שתשיג את זה.
וכאן טמונה טעות קטנה!

חסרה פעולה אחת נוספת.
כי כאשר אני מדמיין משהו מספיק פעמים כאילו שהוא כבר קרה לי, המיינד יתחיל להתייחס אליו כאילו שהוא כבר קרה, ואם הוא כבר קרה, אין צורך לפעול בכיוון.

ב NLP יש מצב שנקרא חיבור (associated) וא-חיבור (Dissociated).

מצב חיבור - Associated
הינו מצב שבו אנו נזכרים בארוע כלשהו, או מדמיינים אירוע כלשהו בגוף ראשון, כלומר אנו רואים את מה שקרה מתוך העינים שלנו.
במצב הזה אנו לא רואים את הגוף שלנו באירוע שאנו נזכרים או מדמיינים אלא רואים את מה שקרה, שומעים את מה שהיה ומרגישים את מה שהרגשנו ואם מדמיינים אירוע עתידי אז, רואים את מה שיקרה, שומעים את מה שיהיה, ומרגישים את מה שנרגיש.

מצב א-חיבור - Dissociated
הינו מצב שבו אנו נזכרים בארוע כלשהו, או מדמיינים אירוע כלשהו מגוף שלישי, כלומר כצופים על סרט או תמונה, אנו רואים את עצמנו בתוך הזיכרון או הדמיון. עכשיו יש את המידע הויזואלי והמידע השמיעתי אך אין את ההרגשות, אלא הרגשות אחרות (הרגשה ממעלה שניה), הרגשה לגבי מה שהרגשנו או איך שפעלנו בזיכרון הזה.

בסוד אומרים,
תדמיין כאילו אתה יושב במכונית החלומות שלך...
כאילו שהיא כבר שלך...

באחד הקורסים שהעברתי, דיברתי בדיוק על הנקודה הזו.. ואחת המשתתפות סיפרה שהיא רצתה לקנות אוטו מאוד ספציפי, היא חלמה עליו, היא ראתה איך היא נוהגת בו (גוף ראשון - לעומת לראות את עצמה נוהגת בו), איך היא שומעת את הרדיו וכל מה שהיא מרגישה בעודה נוהגת ברכב הזה..
לאחר תקופה כשהיא השיגה את הכסף כדי ללכת לקנות את האוטו הזה, היא הגיעה לחנות וההרגשה שלה הייתה שכבר היה לה את האוטו הזה ולכן היא קנתה אוטו אחר.

זה בעצם מה שקורה, למיינד נדמה שכבר השגתם את זה ולכן לא מפעיל את הגוף להשגת הדבר הרצוי.
אם כך מה כדאי לעשות?

אחרי שעשינו את כל מה שנאמר בסוד, ודמיינו לנו את הסיטואציה, ראינו את מה שראינו, שמענו את מה ששמענו והרגשנו את מה שהרגשנו, עכשיו עלינו ליצור מצב שבו התת-מודע מבין שזה דבר שעדיין לא הושג ויש לפעול על מנת להגיע אליו.

ואת זה עושים באופן הבא:

אחרי שעשינו את תהליך הדמיון המונחה שתואר בסרט.

1. יוצאים מתוך הסרט/תמונה ומסתכלים על עצמינו, עד כמה שאנו נהנים בתוך הסרט/תמונה הללו.
2. עושים את הצבעים של הסרט/תמונה יותר חיים, מגדילים את הסרט/תמונה עד שנרגיש חשק עצום להשיג את הדבר הזה.
3. מדמיינים קו זמן, זהו קו דמיוני שמסמל את הזמן שלנו כאשר לכיוון אחד זה העתיד ולכיוון השני זה העבר.
4. מסתכלים על העתיד, קובעים בערך באיזה תאריך בעתיד נרצה שמה שראינו בסרט/תמונה יקרה.
5. מרחפים מעל קו הזמן ומכניסים את הסרט/תמונה לתוך הנקודה הזו בעתיד.
6. עומדים בנקודה הזו ומסתכלים אחורה לעבר העבר (והיום הזה), רואים את כל ההתנהגויות, וכל מה שקרה כדי שהיום הזה יגיע.
7. מרחפים שוב מעל קו הזמן וחוזרים לנקודה שמסמלת את היום הזה.
8. מסתכלים קדימה ורואים כיצד כל מה שהולך לקרות מהיום והלאה יתאים את עצמו כדי שנגיע לתאריך שקבענו ושם יקרה מה שתכנתנו שיקרה.

ככל שתעשו את התהליך הזה מספר רב יותר של פעמים, כך המיינד יתכוון ויכוון את כל הפעולות שלכם כדי להגיע למקום הזה.

קדימה הצלוח'ס
מיקי ברקל
מיקי ברקל הינו NLP Trainer & Master Prctitioner, מאמן עסקי ואישי ליצירת הצלחה בחיים ובעסקים.

מיקי מתעסק בתחום ההתפתחות האישי מאז 1996.

בשנתיים וחצי האחרונות היה מיקי מאמן עסקי בחברת תות - תקשורת ותוצאות, ואימן מספר רב של חברות ועסקים.

באוג' 2006 החליט להיות עצמאי ולעסוק באימון והנחיה דרך שיטת NLP.
ופתח את חברת "NLP לשם שינוי - הצלחה במחשבה תחילה".

ניתן ליצור עימו קשר לקביעת מפגש היכרות ראשוני או הזמנה להעברת סדנאות, הרצאות, תהליכי אימון מכירות ומנהיגות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב