דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעז יצא מתוק: בגידה יכולה להציל זוגיות 

מאת    [ 06/02/2012 ]

מילים במאמר: 565   [ נצפה 2675 פעמים ]

בגידה אינה חייבת לשלוח אתכם אל הרבנות. טיפול זוגי בשיטת אימגו ילמד אתכם איך להפוך את המשבר העמוק בזוגיות למנוע לצמיחתה של זוגיות טובה מאי פעם.

החיים המודרניים מציעים שלל פיתויים והזדמנויות, אשר לא אחת יובילו לקיומן של בגידות בחיי נישואין. הכרויות אנונימיות באינטרנט, נסיעות לחו"ל לצרכי עבודה וכדומה הן רק חלק קטן מהן.

למרות זאת, העולם המודרני מציע גם שיטות טיפול זוגי, במטרה לעזור לבני הזוג לשקם את יחסיהם לאחר גילוי הבגידה, ועל פי שיטת אימגו אף לבנות זוגיות טובה יותר מזו שהייתה.

גם מי שטוב לו בקשר עלול לבגוד

בניגוד למה שאולי נהוג לחשוב, לא כל הבגידות מעידות על קיומה של זוגיות בעייתית בבית, להיפך. כ- 60% מהגברים ו-55% מהנשים שבגדו בבן/ת זוגם העידו כי היחסים ביניהם היו טובים.

אז אם הבגידות לא בהכרח קשורות לבן/ת הזוג, מאיפה הן נובעות? חלק מן הבגידות ממלאות צרכים שונים של הבוגד כמו הצורך לשפר את דימויו העצמי, הצורך בטיפול 'אנטי דיכאוני' ואף צורך בריגוש וגעגוע לשוק ה'פנויים פנויות'.

מנגד, בגידות הנולדות מבעיות הקשורות בבן או בת הזוג מרמזות על שינוי כלשהו שהקשר עצמו זקוק לו, ולא תמיד אנו מודעים לו.

הבסיס של שיטת אימגו

על פי שיטת אימגו, הבחירה בבן/ת הזוג נעשית בהתאם לדימויים הקיימים אצלנו לגבי מהי אהבה, אשר לרוב מתבססים על הקשר שלנו עם ההורים.

על פי שיטת אימגו לאחר תקופת ההתאהבות, אנו מגלים בבן/ת הזוג תכונות המאתגרות אותנו, ונחשפות עקב התעוררותם של לחצים ומחויבויות שונות בקשר. תכונות אלו לרוב זהות לתכונות לגביהן אנחנו רגישים במיוחד אצל הורינו. דווקא תכונות אלו, תופתעו לשמוע, הן שהובילו אותנו מבלי לדעת, להתאהב בבן/ת הזוג בתחילת הדרך.

על פי השיטה אם נבין מדוע התרחשה הבגידה נוכל ללמוד כיצד לבנות קשר חדש וטוב יותר עם בן/ת הזוג ולכן ניתן לתעל את הבגידה לדבר חיובי.

קשר במבחן

שלב גילוי הרומן הוא שלב המטלטל מאוד את הזוגיות מתוך התחושה 'שמישהו זר נכנס למרחב הכי אינטימי של שנינו'. שבר האמון מאוד גדול ' איך אדע שאתה לא משקר לי הלאה?'.

על מנת לשקם את הקשר מן הפגיעה שחווה, על בני הזוג להתבונן עמוקות אל תוך הקשר ואל תוך נבכיו של סיפור הבגידה. רק כך יוכלו בני הזוג לבסס ביניהם אמון מחודש ולהגיע שוב לתחושת אינטימיות אחד עם השנייה. כמובן, שכל זה מתאפשר רק על ידי יצירת אווירה בטוחה במרחב הזוגי והאינטימי של הקשר.

הנטייה של רוב הבוגדים תהיה להפחית מחשיבות המעשה ולהפציר בבן/ת הזוג לשכוח מזה ולהמשיך קדימה. בקשות אלו אינן הגיוניות וגם אין בהן כדי להבטיח כי המקרה לא יחזור על עצמו. לעומת זאת, טיפול זוגי יכול לעזור לבני הזוג באמת להשתקם מן הבגידה ולשקם את הקשר.

עולים על המסלול הנכון

יועץ או יועצת זוגית המטפלים בשיטת אימגו, יוכלו לעזור לבני הזוג, באמצעות כלי דיאלוג ייחודיים של השיטה, ללמוד כיצד לתת ולקבל את האהבה שכל אחד מבני הזוג זקוק לה אחד מהשני.

למרות שהם מתקשים לראות זאת, הפתרון לבעיה בקשר נמצא בידיהם של בני הזוג. המאבקים בזוגיות נובעים מהסתכלות שונה על הסיטואציה, המשפיעה על התחושות שמתעוררות בקרב כל אחד מבני הזוג. כמובן, שתחושות שונות מולידות תגובות שונות ואף התנהגויות שונות.

השבת האמון והביטחון שאבדו בקשר בעזרת שיטת אימגו מאפשרת לבני הזוג להפחית את ה'תגובתיות' האוטומטית הפוגעת בבן/ת הזוג ובאינטימיות השוררת ביניהם.

לא הכל אפשר לעשות לבד

אם אתם חוששים לעשות את הצעד ולפנות לטיפול, סדנת אימגו יכולה להציע לכם טעימה מהטעם הטוב. הסדנה נמשכת לרוב יומיים וחצי, בה תעברו תהליך חוויתי של חיבור אינטימי מחודש, אשר יוכיח לכם כי הקשר שלכם עוד רחוק מלהסתיים. כעת, תוכלו להתחייב לטיפול זוגי שיוביל אתכם ואת הקשר קדימה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב